קריפטו

בורסת הקריפטו נכנסת לתחום מפתיע: מניות בורסאיות

ענקית המסחר בקריפטו FTX הודיעה כי היא מתרחבת אל מחוץ לתחום הקריפטו, ותאפשר למשתמשים לסחור גם במניות של חברות ציבוריות הנסחרות בבורסה
יאיר מור | 
מניות (צילום vecteezy)
ביטקוין, את'ריום ומניות של אפל ומיקרוסופט: FTX, אחת מבורסות הקריפטו הגדולות בעולם, הודיעה היום (חמישי) על תוספת חדשה לאפליקציה שלה, שתאפשר למשתמשים לסחור לא רק במטבעות קריפטוגרפיים, אלא גם במניות של חברות שנסחרות בבורסות בוול סטריט.
לפי הודעת החברה, השירות החדש, ששמו FTX Stocks, יהיה זמין מתוך האפליקציה הקיימת שלה, מתוך מטרה שמשתמשים יוכלו לסחור בכל סוגי הנכסים ממקום אחד. FTX אינה בורסת הקריפטו הראשונה שמציעה מסחר במניות – ביננס, הבורסה המובילה בעולם, החלה להציע מעין גרסה בסיסית של מסחר בכמה מהחברות הגדולות בעולם באפריל 2021, אך לאחר חצי שנה בלבד סגרה את האפשרות הזו בעקבות לחצים של רגולטורים. ב-FTX ניתן יהיה, לדבריה, לסחור במניות של מאות חברות הנסחרות בבורסות, והחברות המספקות את השירות רשומות כחוק, כך שלא אמורות להתעורר בעיות רגולטוריות עם השירות.
 
ברט האריסון, נשיא FTX US, אמר כי "מטרתנו היא להציע שירות השקעה כולל המקיף את כל סוגי הנכסים ללקוחות שלנו. עם השקת FTX Stocks, יצרנו פלטפורמה משולבת יחידה למשקיעים קמעונאים להמסחר קל בקריפטו, נכסי NFT ומניות מסורתיות באמצעות ממשק משתמש שקוף ואינטואיטיבי".
השירות החדש יגיע למשתמשי האפליקציה בהדרגה בחודשים הקרובים, ולפחות בשלב הראשון לא יגבה עמלה על המסחר. נציין כי האפליקציה זמינה בארה"ב בלבד.
FTX היא אחת מבורסות הקריפטו הגדולות בעולם, עם מחזור מסחר יומי של כ-3 מיליארד דולר. בעליה, מיליארדר הקריפטו סם בנקמן-פריד, נמצא במקום ה-60 ברשימת עשירי העולם של פורבס עם הון המוערך ב-21.4 מיליארד דולר, וכל זה בגיל 30 בלבד. לאחרונה הוא רכש נתח של 7.6% מאפליקציית המסחר במניות רובינהוד, שהפכה ללהיט בתקופת הקורונה, תמורת כ-648 מיליון דולר. עם זאת, השירות החדש דווקא מתחרה לכאורה בזה של החברה שבנקמן-פריד הפך למשקיע מרכזי בה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה