קריפטו

יותר מ-5 מיליון דולר נגנבו מכ-8,000 ארנקי פלטפורמת סולנה

התקפה מתמשכת על פלטפורמת הבלוקצ'יין רוקנה כמעט 8,000 ארנקי קריפטו דיגיטליים בסכום כולל של יותר מ-5.2 מיליון דולר במטבעות דיגיטליים, כולל האסימון sol של פלטפורמת סולנה - ממטבעות הקריפטו הגדולים. חשבון הטוויטר Solana Status אישר את המתקפה
מערכת ice | 
קריפטו (צילום shutterstock)
כמעט 8,000 ארנקים דיגיטליים השייכים לפלטפורמת הבלוקצ'יין הציבורית סולנה התרוקנו בסכום כולל של יותר מ-5.2 מיליון דולר עד כה במטבעות דיגיטליים, כולל האסימון sol של סולנה וכן המטבע USD, על פי חברת הניתוח של הבלוקצ'יין אליפטיק (Elliptic).
חשבון הטוויטר Solana Status אישר את המתקפה, וציין כי נכון ליום רביעי בבוקר, כ-7,767 ארנקים הושפעו מהפריצה. ההערכה בניתוח של אליפטיק מעט גבוהה יותר ועומדת על 7,936 ארנקים.
אסימון הסול של סולנה, אחד ממטבעות הקריפטו הגדולים אחרי הביטקוין והאתר, ירד בכ-8% בשעתיים הראשונות לאחר זיהוי הפריצה לראשונה, על פי נתוני CoinMarketCap. כרגע הוא יורד בכ-1%, בעוד שנפח המסחר עלה בכ-105% ב-24 השעות האחרונות.
החל מיום שלישי בערב, מספר משתמשים החלו לדווח כי נכסים המוחזקים בארנקים "חמים" - כלומר, כתובות מחוברות לאינטרנט, כולל Phantom, Slope וארנק Trust - התרוקנו מכספי הכספים.
פנטום אמרה בטוויטר שהיא חוקרת את "הפגיעות המדווחת במערכת האקולוגית של הסולנה" ואינה מאמינה שזו בעיה ספציפית לפנטום. חברת ביקורת בלוקצ'יין OtterSec צייצה בטוויטר שהפריצה השפיעה על ארנקים מרובים "במגוון רחב של פלטפורמות".
המדען הראשי האליפטי טום רובינסון אמר ל-CNBC שהסיבה העיקרית לפרצה עדיין לא ברורה, אבל "נראה שזה נובע מפגם בתוכנת ארנק מסויימת, ולא ב-solana blockchain עצמו". OtterSec הוסיף כי העסקאות נחתמו על ידי הבעלים בפועל, "מה שמרמז על איזושהי פשרה על מפתח פרטי". מפתח פרטי הוא קוד מאובטח המעניק לבעלים גישה לאחזקות הקריפטו שלו.
 
זהות התוקף עדיין לא ידועה, וכך גם הסיבה העיקרית לניצול. הפירצה עדיין נמשכת. "מהנדסים ממספר מערכות אקולוגיות, בעזרת כמה חברות אבטחה, חוקרים ארנקים מרוקנים בסולנה", לפי Solana Status, חשבון טוויטר המשתף עדכונים עבור כל רשת סולנה.
רשת סולאנה מעודדת מאוד משתמשים להשתמש בארנקי חומרה, מכיוון שאין ראיות לכך שהשפיעו עליהם.
"אל תעשה שימוש חוזר בביטוי הסיד שלך בארנק חומרה - צור ביטוי סיד חדש. יש להתייחס לארנקים שהתרוקנו כאל נפגעים, ולנטוש אותם", נכתב בציוץ אחד. ביטויי זרע הם אוסף של מילים אקראיות שנוצרו על ידי ארנק קריפטו כאשר הוא מוגדר לראשונה, והוא מעניק גישה לארנק.
מפתח פרטי הוא ייחודי ומקשר את המשתמש לכתובת הבלוקצ'יין שלו. ביטוי סיד הוא טביעת אצבע של כל נכסי הבלוקצ'יין של המשתמש המשמשת כגיבוי אם ארנק קריפטו אובד.
התקרית מגיעה יום אחד לאחר הפריצה של 200 מיליון דולר לגשר הבלוקצ'יין Nomad. זה המשבר האחרון שאחז בשוק הקריפטו בשבועות האחרונים.
"ארבע כתובות מקושרות כרגע להאקר, רחוק מאוד מ'הביזה המבוזרת' של אתמול, שכללה למעלה מ-120 משתמשים בודדים", אמר משקיע הקריפטו והאנליסט מיילס דויטשר. "זה מרמז שהיה זה צד יחיד שניהל את ניצול SOL, אם כי הפרטים הספציפיים נותרו מעורפלים."
רשת סולאנה נתפסה כאחת העולות החדשות המבטיחות ביותר בשוק הקריפטו, כאשר תומכים כמו Chamath Palihapitiya ו-Andreessen Horowitz ציינו אותה כמאתגרת את האתריום עם זמני עיבוד עסקאות מהירים יותר ואבטחה משופרת. אבל הוא מתמודד עם מבול של בעיות לאחרונה, כולל השבתה בתקופות של פעילות ותפיסה של ריכוזיות יותר מאתריום. הפסקה גדולה ביוני דחקה את פלטפורמת סולאנה לא מקוונת למשך מספר שעות.
אתר, האסימון המקורי של הבלוקצ'יין האתריום, טיפס ב-6% תוך 24 שעות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה