קריפטו

קוינבייס לא לבד: כל בורסות הקריפטו בארה"ב תחת חקירה

לאחרונה דווח שה-SEC חוקרת חשד לתרמית בשווי 20 מיליארד דולר ב-Coinbase, אך עובד במשרדה של סנטורית טוען שזה רק קצה הקרחון: לדבריו, כל בורסת קריפטו בארה"ב (וכן בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, Binance) נמצאים למעשה בשלבים שונים של חקירה. בארה"ב יש יותר מ-40 בורסות מטבעות קריפטוגרפיים
מערכת ice | 
קריפטו (צילום unsplash)
עובד במשרדה של הסנטורית הרפובליקנית סינתיה לומיס מוויומינג טוען שכל בורסות קריפטו בארה"ב, וכן Binance שהיא בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, נמצאים במהלך חקירה בימים אלה. לפי אתר נתוני קריפטו, CoinGecko, יש יותר מ-40 בורסות מטבעות קריפטוגרפיים בארה"ב. האם כולם מצטרפים לבורסת הקריפטו Coinbase, שלאחרונה דווח רבות שרשות ניירות ערך של ארה"ב (SEC) חוקרת תרמית בגובה 20 מיליארד דולר שאפשר שהתרחשה בה? ה-SEC לא הגיב לבקשות המרובות לתגובה. 
בעקבות מספר פעולות של ה-SEC בהקשר לתחום הרגולציה על תעשיית הקריפטו, ותגובה חזקה לא פחות של הוועדה למסחר בחוזים עתידיים של ארה"ב (CFTC) שדוחקת את מה שהיא מאפיינת כ"רגולציה באמצעות אכיפה", הסיק איש הצוות של הסנטורית את מסקנתו. ה-SEC רוצה בדחיפות לפתור את המחלוקת שלה עם ה-CFTC על סמכות שיפוט הקריפטו. אם העניין לא ייפתר באופן פנימי, הוא אומר שהמחוקקים יצטרכו להיות מעורבים, ושהקונגרס צפוי לעמוד לצד ה-CFTC.
 
ב-2014, הרבה לפני ש-ethereum וכמעט כל מטבע קריפטוגרפי מלבד ביטקוין ומתחרים מוקדמים שלו היו קיימים, ה-CFTC קבע את סמכות השיפוט שלו לגבי מה שכינה אז "מטבעות וירטואליים". לאחר מכן, בשנת 2018, בית משפט פדרלי קבע כי ה-CFTC יכול להעמיד לדין מקרי הונאה הקשורים למטבע וירטואלי, על פי הודעת CFTC. באופן דומה, ה-SEC טען מספר פעמים שביטקוין הוא סחורה. וביוני 2018, מנהל ה-SEC, ויליאם הינמן, אמר בנאום שהוא לא חושב שהאתר הוא אבטחה, ורמז שהוא עשוי להיות כהלכה תחת סמכות השיפוט של ה-CFTC.
עדויות לכך שהמצב עשוי להשתנות החלו להופיע ביוני, כאשר גארי גנסלר, יו"ר ה-SEC, רמז שהאתר הוא נייר ערך כשאמר שהביטקוין הוא הנכס הקריפטו היחיד שהיה לו נוח לקרוא לו סחורה. ראוי לציין שבעוד שהאתר עצמו לא נכלל ברשימת תשעת הנכסים שה-SEC אמרה כי הוא אבטחה בהאשמות הסחר במידע פנים שלה נגד עובד לשעבר ב-Coinbase, אחיו וחברו, ה-SEC ציינה במפורש שכל אחד מהנכסים נוצר ב בלוקצ'יין האתריום.
אתמול (חמישי), הסנאטורים האמריקנים דבי סטבנוב הדמוקרטי וג'ון בוזמן הרפובליקני הציגו את חוק הגנת צרכני הסחורות הדיגיטליות משנת 2022 כדי לתת ל-CFTC חדש סמכויות להסדיר סחורות דיגיטליות. הסנאטורית לומיס עצמה תמכה יחד עם הסנאטורית הדמוקרטית הבכירה קירסטן גיליברנד את חוק החדשנות הפיננסית האחראית, הצעת חקיקה דו-מפלגתית להסדרת נכסים דיגיטליים שהיא אפילו יותר מקיפה בהיקפה.
למרבה האירוניה, איש הצוות של סנטור לומיס נותן לשתי הצעות החוק סיכוי של פחות מ-50% להתקבל השנה. הדרך היחידה שהצעת החוק תעבור השנה היא אם אירוע קטסטרופלי של ברבור שחור, כמו קריסת בורסה גדולה בארה"ב, יוכל לגייס מחוקקים, הוא אומר. שטר הקריפטו הסביר ביותר שיראה משיכה לפני סיום השנה הוא שטר ה-stablecoin שנדחה לאחרונה, שמתאר כיצד ניתן לאפשר לבנקים להנפיק מטבעות יציבים משלהם, שלדברי המקור ניתן לצרף אותו לחוק ההקצאות עד סוף השנה.
מנהל בכיר בבורסה גדולה למטבעות קריפטוגרפיים אמר גם, על רקע, כי בהתבסס על פטפוטים שהוא שומע מחברי ה-SEC, בורסות קריפטוגרפיות רבות בארה"ב קיבלו ככל הנראה הודעות Wells המשמשות להודיע ​​רשמית לחברות כאשר עומדת להגיש תביעה נגדן. , ושרובם בחקירה. Binance.US ביטלה את אחד מהנכסים שנרשמו על ידי ה-SEC מוקדם יותר השבוע.
 
המנהל אמר שהמקרים הללו נפרדים מההליך הסטנדרטי שה-SEC מבצעת באופן קבוע - למשל - לשאול חילופי דברים אם הייתה להם תקשורת כלשהי עם הצוות שיצר נכס שנרשם לאחרונה, הם בקשר עם כל מי שמגייס כסף עבור הנכס החדש שנרשם, או אם הצוות אי פעם הציג ייצוגים לגבי האופן שבו האסימון עשוי לצבור ערך.
המנהל אומר עוד שה-SEC לא שאל בעבר על מתחרים קטנים של ביטקוין כמו לייטקוין, אבל בהתבסס על ההערות אחרונות שנאמרו בוועדת ההקצאות של בית הנבחרים שביטקוין "אולי" הוא סחורה, זה עשוי להשתנות בקרוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה