רכב

מהפכה ברב קו בישראל: למי מגיע לנסוע בחינם לשנה?

רפורמת צדק תחבורתי של משרד התחבורה החלה: נסיעה חינם למשך שנה לכלל החיילים המשוחררים ומסיימי שירות לאומי, הנחה לצעירים ולאנשים עם מוגבלויות – אלו עיקרי הרפורמה לתושבי אשקלון. החיסכון יכול להגיע עד לכ-7,000 שקל
מערכת ice |  14
רב קו (צילום shutterstock)
בחודש מרץ האחרון נכנסה לתוקפה הפעימה הראשונה ברפורמת "צדק תחבורתי" שמוביל משרד התחבורה. הרפורמה מעניקה הנחות רחבות היקף במנויים חודשיים למשתמשי התחבורה הציבורית הזכאים, והיא צפויה להוזיל במאות עד אלפי שקלים את הוצאות משק הבית על התחבורה הציבורית.
ממשרד התחבורה נמסר כי הפעימה השנייה שתושק כבר בחודשים הקרובים תכלול נסיעות חינם לאזרחים ותיקים (נשים מגיל 62, גברים מגיל 67), ותכלול לראשונה בישראל הנחות על בסיס דירוג סוציו-אקונומי בפילוח ברמה שכונתית ולא רק של כלל היישוב, מתוך הבנה כי ביישובים רבים קיימים פערים משמעותיים בין השכונות והרפורמה צריכה להתייחס אליהם.
 
שורת ההטבות החדשות נועדה לעודד את הציבור לבחור בתחבורה הציבורית כחלופה העדיפה והמשתלמת ביותר, לצמצם פערים גיאוגרפיים, להסיר חסמים, להקל על יוקר המחיה, וכן זהו מהלך שישפיע גם על הורדת תאונות הדרכים, והענקת שוויון הזדמנויות לכלל אזרחי ישראל.
להלן עיקרי הטבות הרפורמה בפעימה הראשונה: נסיעה חינם למשך שנה לכלל החיילים המשוחררים ולמסיימי שירות לאומי. הטבה משמעותית, שיכולה להגיע לאלפי שקלים בשנה (חיסכון שנע בין כ- 1,100 שקל ועד לכ- 7,300 שקל). פרופיל צעירים המקנה 33% הנחה במנויים חודשיים בתחבורה הציבורית לכלל הצעירים בני 18-26 (כולל). מדובר בחסכון שנתי הנע בין 394 שקל עד 2,415 שקל לכל צעירה וצעירה בישראל. הרחבת ההנחה לאנשים עם מוגבלות וזכאי ביטוח לאומי, שייהנו מ- 50% הנחה גם במנויים חודשיים (עד כה נהנו מהנחה של 50% רק בחוזה "ערך צבור"). 
לצורך מימוש ההנחה יידרשו הנוסעים לעדכן פרופיל ביישומון או בכרטיס "רב-קו". תהליך פשוט שניתן להשלים מהנייד באמצעות אחד מהיישומונים הקיימים, באמצעות מחשב (נדרש קורא כרטיסים), במרכזי שירות "על הקו" או באמצעות דיילים שייפרסו ברשויות שונות ברחבי הארץ.
יצוין, כי חלק מהנוסעים הזכאים להנחות במסגרת "צדק תחבורתי" מחזיקים גם כיום בפרופילים המזכים בהנחה זהה או רחבה יותר בתחבורה הציבורית, ולכן לא יידרשו לעדכן פרופיל במסגרת הרפורמה.
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    הלוואה
    ויטלי סנדול 05/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי.....עניים בישראל חייבים לקחת הלוואה ולעזוב את הארץ
    סגור
  • 10.
    מה זה שווה, אם האוטובוסים לא מגיעים?
    דנה ועקנין 05/2024/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    התחבורה הציבורית זה התחום היחיד שעדיין זול אצלנו. אני מוכנה לשלם יותר על תחבורה ציבורית, ושהאוטובוסים יגיעו בתדירות סבירה. היום אי אפשר להסתנך על אוטובוסים כדי להגיע לעבודה בזמן, או כדי להוציא ילד מגן או מבית ספר. אנשים שמתייבשים חצי שעה-ארבעים דקות בתחנה.. מעדיפים לנסוע במונית.
    סגור
  • 9.
    במקביל, במשך כחצי שנה יש שיבושי gps
    יובל ק.ט 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפי דברי נציגים מ-hop on, משרד התחבורה אוסר עליהם לבצע תיקוף ידני, ומחייב אותם להציג הודעה שלא ניתן לתקף. הטכנולוגיה קיימת - מדי פעם מופיעה הודעה בתישוף באוטובוס, שבה אני מתבקש לרשום על איזה קו אוטובוס עליתי ומה נקודת היעד. אבל זה לא עובד ברכבת, למשל. זה כאילו שמכריחים את האנשים לרכוש רב קו.
    סגור
  • 8.
    הממשלה מובילה לפשיטת רגל
    t 05/2024/09
    הגב לתגובה זו
    5 8
    ממשלת החורבן ממשיכה לחלק "מתנות" למרות גרעונות עתק בקופה.
    סגור
  • יותר טובה מממשלת הכשלון של בנט ולפיד.
    יפתח 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    8 5
    זו שייקרה את התחבורה הציבורית לשכבות החצלשות.
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    חיים בסרט רק מכונית פרטית (ל"ת)
    אלי קופטר 05/2024/09
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 6.
    נהיגה אלימה ולא הגיונית
    מ 05/2024/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איך יעודדו לבחור כשהנהגים שלהם נוסעים במהירות מטורפת עם ברקסים שכולם עפים ומקללים נוסעים ומתחצפים לנוסעים וסוגרים את הדלת על הנוסעים ומדלגים על תחנות ולפעמים מדלגים על מסלול שלם ונהגי אוטובוס שמדברים בטלפון במשך כל הנסיעה ומעורבים במלא תאונות
    סגור
  • 5.
    למה
    חולת פיברומיאלגיה 05/2024/09
    הגב לתגובה זו
    4 1
    למה נכים 50% ולא חינם
    סגור
  • 4.
    שומרי שבת הם תמיד בסוף ברווח
    שומרי שבת הם תמיד בס 05/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 4
    שומרי שבת הם תמיד בסוף ברווח שומרי שבת הם תמיד בסוף ברווח
    סגור
  • 3.
    לגבי נכים כבר יושם בפעימה הקודמת (ל"ת)
    נכה 05/2024/09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 2.
    מה איתנו
    אזרח ותיק נכה 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    11 1
    איפה הכרטיס פטור מתור שמחכים לו יותר מידיי זמן נשים מ62 גברים מ67 למה רק פירסומים וליישם איפה? כמו תעודת אזרח/ית ותיק שהגיעו הבייתה ככה הכרטיס פטור מנסיעות באוטובוס ובהרכבת בחינם בכל הארץ.הגיע הזמן לשלוח לאזרחים הוותיקים תודה
    סגור
  • 1.
    תחבורה ציבורית בשבת
    . 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    11 21
    רק חסר שהתחבורה הציבורית תתחיל לעבוד בשבת ואז יהיה שיוויון כלומר התחבורה הציבורית מיועד לכלל הציבור ולא רק.
    סגור
  • לא תהיה. אין סיכוי.
    יפתח 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אפילו מפלגת העבודה ויתרה על תחבורה ציבורית בשבת, כשהיו בשלטון והחזעקו את תיק התחבורה. והם קראו לממשלתם "ממשלת השינוי" חחחחח.
    סגור
  • יש מקומו. שה חבורה הציבורית חא קיימת בהן גן בשאר ימי הש (ל"ת)
    שוויון? 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור