קריפטו

מטבע הקריפטו נעקץ: האקר פרץ והוריד את שוויו פלאים

האקרים גרמו לאינפלציה עצומה במטבע הקריפטו שהורידה את ערכו ופגעה גם באמינות האבטחה שלו
מערכת ice | 
פולקדוט (צילום מתוך האתר הרשמי)
Acala, הפלטפורמה המבוזרת המבוזר של רשת Polkadot, סבלה מפרצת אבטחה גדולה, אשר קידמה אותה להעביר הצבעה דחופה להשהיית הפעולות שלה. צוות הפרויקט עובד כעת על חקירה והפחתת ההשפעה שלו.
הפריצה נגרמה לכאורה על ידי באג במאגר iBTC/AUSD. פגיעות האבטחה אפשרה לתוקפים להנפיק 1.2 מיליארד דולר של המטבע של הפלטפורמה - aCL. הארנק של התוקפים מכיל 785,938 אסימונים, והורידו למטבע כ-70% מערכו, עקב כרייה מפלצתית.
 
עקב הפריצה, המטבע איבד קשות מהערך שלו, וצלל לשפל של כל הזמנים של 0.5713 דולר. למרות שהמטבע הצליח להחזיר כ-44% מערכו, יש ספקולציות אם הוא יתדרדר או לא לאסון כמו שקרה למטבע ה'טרה'.
Acala השיקה בתחילת פברואר את המטבע המקורי הראשון שלה. הוא משמש כברירת המחדל עבור המערכת האקולוגית של Polkadot ו-Kusama.
 
כמו עם Acala, פרוטוקולי DeFi רבים אחרים הותקפו השנה. בתחילת אוגוסט, CurveFinance, הייתה מותקפת על ידי האקרים. מאוחר יותר התברר כי פרוטוקול DeFi הפסיד כ-570,000 דולר. באופן דומה, בחודש מרץ, עוד פרוטוקול הלוואות ואשראי של DeFi Fortress, חשף כי 3 מיליון דולר נגנבו בזמן שהאקרים פשטו על הרשת.
למרות שהפריצות מהוות נסיגה לפלטפורמות שכבר נבדקו, הן כלום בהשוואה לפריצה בשנה שעברה. עוד בשנת 2021, יותר מ-12 פלטפורמות DeFi נפרצו, והביאו להפסד קולקטיבי של למעלה מ-11 מיליארד דולר. למרות שרשתות חושפות לאחר כל התקפה את מחויבותן להחמרת האבטחה; עדיין אין לדעת לאן השוק הולך בטווח הארוך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה