קריפטו

פייפאל נכנסה למשחק: מה זה אומר על שוק הקריפטו?

הכניסה של PayPal לתחום ה-stablecoin נותן לנו עוד ולידציה ללגיטימיות של מטבעות קריפטוגרפים. למהלך הזה יש פוטנציאל לקדם את הנכסים הדיגיטליים למיינסטרים, שכן בסיס המשתמשים הנרחב של PayPal זוכה לחשיפה והיכרות עם נכסים דיגיטליים וכך גם לגשר על פער הנגישות עבור אנשים שהיססו בעבר או לא הצליחו לגשת למטבעות קריפטוגרפים
נעה משיח | 
נעה משיח (צילום דרור סיתהכל)
ביום שני שעבר, ענקית התשלומים Paypal הודיעה על הנפקת מטבע יציב (STABLECOIN) בצמוד לדולר האמריקאי. השקת המטבע מסמנת עוד אבן דרך בהתפתחות המתמשכת של מטבעות קריפטוגרפים, מה שמעלה הן את ההתלהבות והן את הספקנות בתעשייה. כאשר אנו בוחנים את היתרונות והחסרונות של המהלך הנועז של
PayPal ואת ההשלכות שלו על שוק המטבעות הדיגיטליים, מתגלות נקודת מבט שונות.
הכניסה של PayPal לתחום ה-stablecoin נותן לנו עוד ולידציה ללגיטימיות של מטבעות קריפטוגרפים. למהלך הזה יש פוטנציאל לקדם את הנכסים הדיגיטליים למיינסטרים, שכן בסיס המשתמשים הנרחב של PayPal זוכה לחשיפה והיכרות עם נכסים דיגיטליים וכך גם לגשר על פער הנגישות עבור אנשים שהיססו בעבר או לא הצליחו לגשת למטבעות קריפטוגרפים. וזאת בנוסף לצעד האחרון שלהם בתחום מכירה וקניה של ביטקוין במערכת. 
הבעיה עם מטבעות יציבים שהם סותרים את עקרונות הביזור של נכסים דיגיטליים כמו הביטקוין, ועלולים לרכז כוח ולערער את העקרונות הבסיסיים של שקיפות והתנגדות לצנזורה. המטבעות היציבים שאנחנו רואים כעת לא נמצאים בשליטת המשתמש והם תלויים בחברה המייצרת אותם וכל עוד החברה לא עובדת בצורה שקופה אנחנו לא יודעים מה עולה בגורל המטבעות, אין דרך לוודא האם באמת הונפקה כמות המטבעות שהובטחה ואם מוחזקים כנגדם הנכסים שאמורים להיות מוצמדים אליהם. בינתיים אנחנו לא רואים את המטבע של PayPal עומד למכירה בבורסות אחרות מעבר לאתר שמנפיק אותם. צריך לזכור שמטבע יציב לא מיועד להשקעה, למי שמחפש אחת כזאת, הערך שלו לא אמור לעלות והוא צמוד למטבע מדינתי בעל ערך מסוים.
מטבע יציב מגן על הסוחר מפני תנודתיות של מטבעות אחרים, כשסוחר מחזיק מטבע קריפטו בעל קפיצות גדולות בערך הוא יכול להמיר חלק מההשקעה למטבעות יציבים וכך לשמור על חלק מתיק ההשקעות שלו צמוד לדולר. עוד שימוש למטבע יציב, הוא תשלום עבור מוצרים ושירותים, מי שמשלם בהם נהנה מהיתרונות של מטבעות דיגיטליים כמו קלות ומהירות ההעברה מבלי לחשוש מפערי השערים שיכולים להתגלם במטבעות שערכם לרוב תנודתי.
 
אז למה לא לקנות בדולרים או שקלים בזירות המסחר ולהיעזר ב-stablecoin? מכיוון שהכנסה והוצאה של שקלים מבנקים לזירות מסחר היא לא פשוטה. לא כל בנק מאפשר לשלוח העברות בנקיות לבורסות קריפטו וגם אם הצלחתם לקנות שם משהו, לא תמיד תצליחו לשלוח את השקלים שהרווחתם ממסחר בבורסה בחזרה לבנק שלכם. עד שהחיכוך הזה בין העולם הפיננסי הישן לחדש לא יתפוגג, מחזיקי המטבעות הדיגיטליים יאלצו למצוא פתרונות ביניים כמו מטבעות יציבים.
כניסתה של PayPal לזירת stablecoin ללא ספק מאירה אור חיובי על שוק המטבעות הדיגיטליים. זה לא רק מסמל הכרה וקבלה גוברת של שחקנים פיננסיים מבוססים, אלא גם משמש כזרז לחדשנות. המהלך מעודד ענקים פיננסיים אחרים לחקור אפיקים דומים, מטפח תחרות בריאה ומדרבן פיתוח של פתרונות נוספים ומגוונים בעולמות הקריפטוגרפיה. ככל ששוק המטבעות הדיגיטליים ממשיך להתפתח, יחסי הגומלין בין ענקיות פיננסיות מסורתיות וטכנולוגיות מתפתחות יעצבו את מסלולו, ויגדירו עידן חדש בתחום הפיננסים העולמי.
כותבת המאמר: מנכ"לית איגוד הביטקוין הישראלי נעה משיח
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה