קריפטו

הפסיד מיליונים: איש העסקים שהעניק הלוואה בביטקוין - ושילם ביוקר

יהודה גואטה העניק ליחזקאל בדור הלוואה של 150 מטבעות ביטקוין בשווי של 7.3 מיליון שקל, כאשר בדור התחייב לריבית של 20% על ההלוואה שקיבל. בהמשך הוא נכנס להליך של חדלות פרעון, מה שהוביל את הסיפור לבית המשפט
מערכת ice |  1
קריפטו (צילום shutterstock)
איש העסקים יהודה גואטה העניק הלוואת ביטקוין ליחזקאל בדור בשווי 7.3 מיליון שקל, אך זו לא תחזור אליו משום שמקבל ההלוואה נכנס להליך של חדלות פירעון, ע"פ הכרעה של בית משפט השלום שניתנה לאחרונה.
גואטה הקים את רשת המרכולים המוכרת סופר יודה, אך מכר אותה ב-2021 לחברת פז. כמו כן, הוא טען כי בסוף 2019 נתן הלוואה של 150 מטבעות ביטקוין לבדור בריבית של 20%, מה שחייב אותו להחזיר לבסוף כ-180 מטבעות.
 
הנאמן שמונה למקבל ההלוואה הוא עו"ד ארז חבר, וכלפיו גואטה הגיש תביעת חוב. חבר דחה את התביעה – מה שלבסוף התגלגל לבית משפט השלום. בפסק הדין בערעור שניתן ע"י השופט רונן אילן נכתב כי "לא מצאתי שנפלה טעות בהכרעה ובהחלטת הנאמן שלפיה לא הוכיח המערער כי העמיד הלוואה ליחיד – לא בהיקף של 150 ביטקוין ולא בכלל".
טענה נוספת שעלתה כנגד גואטה, היא שלא סוכמו פרטי ההלוואה בין הצדדים, ועלתה השאלה כיצד מלכתחילה התבצעה הלוואה של מטבעות ביטקוין אשר אינן משמשים כאמצעי הלוואה שכיח, על רקע חוסר יציבות המטבע וקשיים בשימוש בו לצורכי מסחר.
עו"ד יעקב (קובי) ישראלי, שמייצג את גואטה, מסר: "להבנתנו ובכל הכבוד הראוי פסק הדין שגוי ותוצאתו מקפחת, נשקלת הגשת ערעור".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גודל הסיכון כגודל הרבית (ל"ת)
    תפסת מרובה לא תפסת 02/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור