תרבות ופנאי
מאיה בוסקילה: "בני לא הולך לבית ספר, זה מסובך ממה שחושבים"
הזמרת סיפרה על החלטתה שלא לשלוח את בנה לני לבית הספר, זאת במטרה לשמור על ביטחונו האישי: "יש כמה וכמה ילדים שלא בא לי עליהם לידו. אני רק רוצה שהילד שלי יהיה מאושר ומוגן"
ברקע גילויי האלימות בקרב בני נוער בישראל והביקורת כלפי תפקודה של מערכת החינוך, הזמרת מאיה בוסיקלה חשפה לראשונה על החלטתה שלא לשלוח את בנה לני לבית הספר, ושיתפה בסיבה המרכזית לכך.
בריאיון לרדיו דרום, סיפרה הכוכבת הישראלית על מצבו הנוכחי של בנה לני, מנישואיה הקודמים עם מתן כהן שעמו היא התחתנה בשנת 2011 ובשנת 2013 השניים הודיעו על פירוק החבילה.
"לצערי, יש כמה וכמה ילדים שלא בא לי עליהם לידו. כרגע, הוא לא הולך לבית הספר. חלק מהילדים האלה נמצאים בבית ספר של לני. אני רק רוצה שהילד שלי יהיה מאושר ומוגן. זה הרבה יותר מסובך ממה שחושבים. הילדים האלה זה מסובך הרבה יותר ממה שחושבים. יש לו מורים פרטיים וזהו. זה לכרגע, עד שאני אדע שהילד שלי בטוח לאן שהוא הולך", סיפרה בוסקילה.
בימים האחרונים נחשפו ההישגים הנמוכים של תלמידי ישראל במבחני המיצ"ב במדע וטכנולוגיה. על פי חשיפת חדשות 12, רק 3% מתלמידי כיתות ט' הגיעו לרמה הנדרשת במדעים.
הנתון החריג מצטרף לנתונים נוספים שנחשפו בימים האחרונים. נוכח התוצאות העגומות, העיתונאית לינוי בר גפן פרסמה פוסט בעמוד הפייסבוק שלה ובו היא הביעה ביקורת על התנהלות מערכת החינוך ואף הביעה אכזבה מתפקודו של שר החינוך יואב קיש. לצד זאת, הודיעה בר גפן כי היא לא תשלח את בנה למסודות החינוך ותעביר אותו לחינוך ביתי.
"בשנה הבאה בני ייפרד סופית ממערכת החינוך. הוא אמנם בן 11 ויהיה רשום לכיתה ו', אבל את תהליך הפרידה אנחנו מבצעים למעשה כבר בערך מכיתה ב', כשהבנתי שביה"ס הוא שלד בוורסאי", כתבה לינוי בר גפן. בהמשך הפוסט, ציינה העיתונאית: בזמן שלא נכח בכיתה, הוא למד מתמטיקה ומדעים ברמה של כיתה ח'", סיפרה.
עוד ב-
"האנגלית שלו ברמה של שביעיסט חובב 'גיימינג'. המסכים וה'גיימינג' שהפחידו אתכם מהם? כלי מעולה ללימוד כתיבה וקריאה באנגלית. הילדים מתקשרים עם בני גילם בכל העולם. הוא בקיא בתורת האבולוציה, ההיסטוריה של העבדות ומלחמת האזרחים בארה"ב, מצריים העתיקה והקשר ליהודים, ההיסטוריה של מלחמות ישראל, וכעת מושקע בלימודי המיתולוגיה היוונית. כל הנושאים נבחרו בשיתוף איתו. אין לי צורך יותר במשרד החינוך".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(53):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
39.גב' בוסקילהעחי 05/2026/27הגב לתגובה זו0 0צריכה לדרוש את רשימת התלמידים, ומי ש"לא בא לה עליו" יסולק מבית הספר.סגור
-
38.כסףאריה 05/2026/26הגב לתגובה זו0 0מאיה בוסקילה יכולה לממן מורים פרטיים כדי שבנה ילמד חינוך ביתי רוב ההורים אינם יכולים . כיום ברוב בתי הספר לא מלמדים להיות יצירתיים אלה צייתנים ,זכרו כיתות ט למדו הכי פחות בשנים האחרונות קורונה ומלחמה .יש ריבוי מגמות בבתי ספר .הדרך היא שחצי מהבגרות יהיה עבודות גמר עם ריפרנס מהיכן החומר נלקח תלמיד שירצה לכתוב על חורבן הבית יצטרך לכתוב עבודה מקיפה תלמיד שירצה לכתוב על האיסלם אותו דברסגור
-
37.אחרי מה שהימין עשה למע' החינוך, לא הפסד גדולאורן 05/2026/22הגב לתגובה זו5 2לא נשאר כלום ממערכת החינוך. באמת אין מה לעשות בבית ספר. אולי לפגוש חברים וסידור בייביסיטר להוריםסגור
-
36.מפחיד היום הכנופיות ילדים נערים (ל"ת)צודקת 05/2026/21הגב לתגובה זו7 0סגור
-
35.בית ספרנ.נ 05/2026/21הגב לתגובה זו4 0אפשר להבין את ההורים שלא שולחים את הילדים אבל ילד צריך להתפתח בסביבה שלו כך האישיות וכישורים חברתיים שלו נבנים . זה חשוב לא פחות . בסוף תיבנה כאן מערכת של סינונים רק לעשירים , לגאונים , לעניים . ונפלטים.סגור
- טען עוד
-
נכון ואז הבערים יצביעו ביבי ושס (ל"ת)אורן 05/2026/22הגב לתגובה זו1 1סגור
-
34.תלמדי עבריתלילו 05/2026/21הגב לתגובה זו1 2עם העברית של גב' בוסקילה, כל בית ספר יהיה טוב יותר מהשארת הילד בבית. למי שלא ברור אצטט מה שכתוב "יש כמה וכמה ילדים שלא בא לי עליהם לידו"...סגור
-
33.לא מבינה את התגובות כאןמלי 05/2026/21הגב לתגובה זו4 0באירופה תראו לא מעט ילדים בחינוך ביתי. אפילו קבוצה ביתית . מוזיל עלויות. אז יש חברה, עושר תרבותי, לומדים משחייה, עד סריגה. זה תענוג , אבל מצריך משאבים כלכליים ואמא שעובדת בזה. ממצילה להורים ללכת בקו הזה. לפחות עד כיתה ח'.סגור
-
סריגה זה ממש חיוני.קליאו 05/2026/21הגב לתגובה זו0 1חשוב גם שכל ילד ילמד להכין מופלטות וגפילטע-פיש, וזהו, הילד מוכן לחיים.סגור
-
32.כל מילה עם חותמתלימוד בית 05/2026/21הגב לתגובה זו2 0זה בדיוק מה שקורה בבתי ספר זה מתחיל ההורים כמוכם זה בא מהבית אלימות פיזית ומילולית איומים חרמות וככככלללל זה בחסות הצוות החינוכי שנותנים יד להורים המלקקים ( לא הילד שלי? הוא לא כזה) כן כן זה בדיוק מה שלימדתם את הילדים שלכם בבתי הספר מסוכןןן מאוד אין ביטחוןסגור
-
31.חינוך והקניית ידעהורה 05/2026/21הגב לתגובה זו2 0ראשית , החינוך הוא מהבית בודאי לא בבית הספר. מסגרת בית הספר חוץ מלימודים מהווה גם מסגרת חברתית, בוחנת ומלמדת את היכולת להשתלב בחברה, ללמוד להשפיע במסגרת החברתית , לפתח חברויות. בהתערבות ההורים אין כל פסול, צר לי , לא תמיד שיקולי דעת המורים נכונים.סגור
-
30.נו, לינוי בר דומן, היסטוריה כתחליף לחיים כעתאילן האקדמאי 05/2026/21הגב לתגובה זו3 3יהיה נחשל שיכלית כמוהסגור
-
29.נדירה?????? 05/2026/20הגב לתגובה זו1 1צודקת...יש לה את הכל הכי יפה בארץ ..וגם לרותי נבון היה..אבל לא מצליחה להתרומם כלכלית לא מובן למה..מהממת מרגשת איך היומן שלה לא מלא 5 שנים מראש...השאר נדמות לידה כעורב...סגור
-
28.בית ספרעכ 05/2026/20הגב לתגובה זו6 2כשההורים יפסיקו להתערב ויתנו גיבוי לילדים גם כשהם לא בסדר הכל יהיה בסדר.החינוך בא מהבית לא מהמורים.תפסיקו להתערב למוריםסגור
-
27.בוסקילה, ממש לא מענין (ל"ת)זטג,וג ןכם י פחף ל 05/2026/20הגב לתגובה זו1 2סגור
-
26.מורים ומנהליםרינת 05/2026/20הגב לתגובה זו1 0צריך לתת למנהלים והמורים לבחור את הדרך והנושאים שהם חושבים בלי להוריד את ההיסטוריה היהודית עבר והווה, מטמתיקה, גאומטריה, אנגלית, תנ"ך, תאטרון לנפש, פילוסופיה. ליצור תחרות בין בתי הספר לא לפי תוצאות בחינות שנתיות, בכלל להוריד בחינות לגמרי. וליצור תחרות לפי המקצועות ודרך הלימוד של בית הספר. זו תחרות בריאה. כשהמורים והנהלת בית הספר מחליטים על הנושאים ודרך הלימוד. כמובן לא לשכוח את כל הילדים עם הבעיות קשב ריכוז וויסות חושי לתת להם מענה שלא הם ולא הוריהם ירגישו מקופחים כך או אחרת.סגור
-
קרב אבודשי 05/2026/20הגב לתגובה זו5 0לא נראה לי שעם השכר שמשלמים היום למורים אפשר לצפות מהם לכל הפליק פלאק המופלא הזה. כמו בכל תחום רוצים השקעה מקסימלית וכוח עבודה איכותי צריך לשלם. בהוראה אין כסף אז זה קרב אבוד מראש.סגור
-
25.שלא יצא סתום כמו האימא (ל"ת)כובשי החרמון 05/2026/20הגב לתגובה זו1 4סגור
-
שקטפוי 05/2026/20הגב לתגובה זו2 1היא לא כזאת סתומה אם היא הוציאה אותו שקטסגור
-
חסרת חינוך בעצמהאיכס של אישה 05/2026/20הגב לתגובה זו0 0הבן לא הולך לבית הספר והיא מסלקת מנקה שהייתה אצלה 9 שעות עד 2 בליחה ונותנת לה 200 שחסגור
-
24.ביץ'ספראילנייה אור פז 05/2026/20הגב לתגובה זו5 1משרד החינוך פשט את הרגל, כשהתפטרתי לפני 3 עשורים!!! משעמממםםם.... לא יצירתי! חסר תוכן ערכי ויחסים אנושיים. מורים צרי עין. צרי אופק. לשון הרע זה התבלין בחדר בהפסקה. אינם משמשים דוגמא. ולבוש חסר טעם.סגור
-
לבוש חסר טעם אכן מסמל את קריסת מערכת החינוך..קליאו 05/2026/21הגב לתגובה זו1 0זה בסדר שילדים מסיימים תיכון בלי לדעת היסטוריה, מתמטיקה ופיסיקה. בלי להכיר את יצירות המופת של הספרות בארץ ובעולם, ו עם אנגלית ברמה של כיתה ג'. אבל מורים רכלנים שמתלבשים בחוסר טעם זה בלתי נסלח.סגור
-
גמרת את הסיפור של עם הרל"ברדונדו 05/2026/20הגב לתגובה זו1 1אמרת שזה כבר 3 עשורים שמערכת החינוך בקריסה...מה שאומר שזה לא רק יואב קיש...ובזה הפכת לבבון,פשיסט וביביסטסגור
-
23.צודקות!!מורה במערכת 05/2026/20הגב לתגובה זו3 1המערכת בקריסה והשר???? מאשים אחרים!! בכל מדינה מתוקנת הוא מזמן היה לוקח אחריות ומתפטר אבל כאןןן לא! תרבות המחדל וזריקות האחריות עח אחר!!! מה שכן, חשוב מאוג שיהיה במסגרת חברתית תואמת את גילוסגור
-
22.לא כל ילד שלא הולך לבית הספר מצליחמרגלית 05/2026/20הגב לתגובה זו0 0נכון שיש תלמידים שמסגרת בית הספר לא מתאימה להם ויש גם ההפך , הבן שלי לא למד מכיתה ב׳ בקושי בקר בבית הספר ואם כן היה מחוץ לכיתה , נשאר בכיתה י לגמרי , אוהב ותותח מחשבים גיימג מוכר שהביא מקום ראשון ומקום שני במשחקי מחשב באירופה , היום תפקיד בכיר בחברת הייטק , אנגלית ברמה גבוהה מאוד עוד שניה בן 11,12 אנגלית רהוטה , והכל הודות המחשב , אבל המחשב עלול גם לסבך צריך יד על הלב ??????ו תכלס הכל מזל ,ילד שנושר מבית הספר ההורים לא מרשים לילדים שלהם להתחבר איתו , חרם הורים על ילד הכי רוע לב שיש ??????היום הם יודעים שטעו בגדול ואני בגב זקוף ובגאווה גדולה עומדת מולם ????????????סגור
-
21.רק בית ספ דתי!!! (ל"ת)מהדרום 05/2026/20הגב לתגובה זו1 9סגור
-
בי"ס דתיגילי 05/2026/20הגב לתגובה זו6 1בבתי ספר דתיים הבורות והנבחרות גדולים יותרסגור
-
לא חסרות שם פגיעות מיניות (ל"ת)מממ 05/2026/20הגב לתגובה זו3 0סגור
-
20.דעהאמא 05/2026/20הגב לתגובה זו1 1אולי הנתונים של התלמידים לאחרונה נמוכים במיוחד כי כל שנה יש אטרקציה חדשה ומאז הקורונה לא למדו סדיר (6 שנים!) הילד שלי יודע אבולוציה מדעים אנגלית וכו וכו באיזה שלב הוא לתקשר עם בני אדם ולהתערבב חברתית?? חחח טיפשות של הורים מגונניםסגור
-
19.אלימות יש בכל מקום!טליה 05/2026/20הגב לתגובה זו3 1אז עכשיו הוא יסתגר בבית?? אלימות יש בכביש,בים,בקניון בכל מרחב החיים.סגור
-
18.מדור לדוררננה 05/2026/20הגב לתגובה זו1 2בוסקילה היא אנלפבתית כמו אמא שלה וכך יהיה בנה. הכלום מורש מדור לדור.סגור
-
תפתחינתניה 05/2026/20הגב לתגובה זו0 3תפתחי לו כבר עכשיו מספרה ושילך לעבוד במילא הוא לא חזק בלימודים אז לפחות שיעבוד.סגור
-
17.קיש חירב את המערכת - שר ביביסט רקוב וכושל (ל"ת)ויקטורי 05/2026/20הגב לתגובה זו8 2סגור
-
16.מלכהירו 05/2026/20הגב לתגובה זו2 1בוסקילה זמרת מספר אחד בארץ ביי פאר אף אחת לא מגיעה לציפורניים של. מה שתעשי את מלכה מתים עלייך כפרהסגור
-
15.לינוי בר גפןיעל 05/2026/20הגב לתגובה זו2 4מתנשאת קשקשנית , מה עם חברים , חברה ,בית ספר הוא לא רק ידעסגור
-
14.מאיה כל הכבודחן אדרי 05/2026/20הגב לתגובה זו4 0המערכת כושלת מורים ללא הכשרה מספקת מערכת "חינוך" שמתנהלת כעסק לכל דבר ובתוך המאפיה הזו ארגזים של כסתחים, ובנוסף הילדים שמביאים אלימות מהבית שהם תוצר דל הורים עייפים שמייצרים שיח חולה ואלים ושלא שמים אליהם מספיק לב ויחס וכל היום תקועים עם הפלאפון שלהם שמתפקד כבייביסיטר שזו ההתמכרות הכי רעילה של הדור הזה , ממש סם לכל דבר ועניין, ומשחקים במשחקים אלימים בזה אחר זה טוב עשתה שהשאירה אותו בבית אני בטוחה שהיא נותנת לו כל מה שהוא צריך ויותר וכל אלו שאומרים " אבל איך הוא התחשל בחברה" אני בת 40 , עברתי בחיים ארגזים של חוויות בינהם לא מעט חרא - אבל לאופי הישראלי הרע הטיפש הבור והמתלהם - גם אני לא התרגלתי . אולי תשלחו גם אותי לבית הספר? אי אפשר להכיל אתכם , אי אפשר לחיות איתכם , ובאותה נשימה יש כאן מספיק טוב יופי ואנשים נדירים בשביל לרצות להשאר . בשביל "להתחשל" מספיק לשבת שעה בדואר ישראל באופן יומיומי , אתה תצא מחושל . מספיק להיות זבוב על הקיר בשביל להבין שהאבטיפוס האנושי הבהמתי שנוצר כאן - עוד הרבה שנים אנחנו לא נצליח לבלוע אז שחררו את ראסי מהרצאות ואינשאללה תיפול מערכת החינוךסגור
-
13.רשת חרטא.לא מומלץ (ל"ת)אין מנוס 05/2026/20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
12.מה עם חברה לילד???שרון 05/2026/20הגב לתגובה זו0 2,בב,סגור
-
אפשר להכניס את הילדים לחוגים מעשיריםחינוך ביתי 05/2026/20הגב לתגובה זו4 0שם גם תהיה חברה שיותר מתאימה לחינוך שאנו ההורים רוצים להקנותסגור
-
חברה אלימה מסבירים לך... (ל"ת)יפית 05/2026/20הגב לתגובה זו2 0סגור
-
11.משרד החינוךממשלת חידלון 05/2026/20הגב לתגובה זו4 0משרד החינוך פשט את הרגל מורים ברמה הנמוכה ביותר שידעה מערכת החינוך שבראשה קיש שלוןסגור
-
10.מסכןאתי 05/2026/20הגב לתגובה זו2 3שימי אותו בתוך בועה גדולה וזהו. ילד מסכן, שלא ידע בעתיד להתמודד עם העולם. אני בטוחה שהוא ילד מבוגר כזה. מסכן בסך הכל בגלל אימא שחושבת שהם מורמים מעם.סגור
-
9.האם הבן שלך אישר להכריז לכל עם ישראל שהוא לא הולך לביתל.ז. 05/2026/20הגב לתגובה זו5 3לפעמים , הסלבריטאים לא חושבים לפני שהם מדברים לעיתונות. או לחילופין מספרים ותא חושבים על ההשלכות על הילדים.סגור
-
8.מזעזעהדר 05/2026/20הגב לתגובה זו3 3את חושבת שכל החיים תוכלי להגן עליו??? איזה גישה טיפשית! את מונעת ממנו להיחשל לחייםסגור
-
מוזרמשה 05/2026/20הגב לתגובה זו3 0מדוע את לא מזועזעת מהמצב במדינה, רק 3 אחוזים עברו את המינימום הנדרש, זה נתון של כל מערכת החינוך, זה צריך לזעזע את כולם, מה שהיא עושה עם הבן שלה זאת כבר בחירה שלהם לטוב ולמוטב, אבל מה יהיה עם הדור הדפוק והמפונק והכל מותר, ולא פלא שגם לא בא לו ללמוד עכשיוסגור
-
7.הגנה על הילד כרגע אבל בעתיד הוא לא ידע להתמודד עם החב (ל"ת)בלוש 05/2026/20הגב לתגובה זו2 2סגור
-
6.מאיהאורחת 05/2026/20הגב לתגובה זו2 0יאלה מצאו להם עניין להתפרסם שכחו שהיו ויש שנים של מלחמה.קורונה. הורים שאין להם סמכות הורית.הם חברים של הילדים. הורים ומורים לא סופרים את המורים.אלא להפך מבזים ובאים בטענות. השיח הציבורי רעיל. תוכניות בטלויזיה אלימות.החינוך מתחיל בבית.והכי חשוב דוגמא אישי.סגור
-
5.מוזרה! (ל"ת)טליה 05/2026/20הגב לתגובה זו2 3סגור
-
4.לא יחסרו במערכתאמילי 05/2026/20הגב לתגובה זו1 6עוד אחת לינוי בר גפן,לא ניסבלת. שחצנית ויהירה. על כל דבר היא מגיבה באנטיסגור
-
3.מאיה בוסקילההמורה 05/2026/20הגב לתגובה זו1 10צריך וחובה להסיר את האופציה לחינוך ביתי למעט תלמידים בחינוך מיוחד שלהם דרוש התחשבות מירבית עפ"י יכולתם החשוב עכשיו, למתן את ההורים שחושבים עצמם מבינים בחינוך כי הרי אין בתי ספר להורות אז, טוב יעשו וינמיכו קול ויתנו ללמערכת לתת תשובות כי במידה והעליהום ימשיך לא ישארו מורים/ת ולא יכנסו למערכת מורים/ת חדשים מההכשרה במכללות כדאי לתת את הדעת בנושאסגור
-
צריךמשה 05/2026/20הגב לתגובה זו5 1קודם לדאוג לביטחון התלמידים והמורים, צריך אפס סובלנות לאלימות וענישה מרתיעה, צריך לדאוג למורים ולרמת לימודים נאותה שיהיה לזה תוצאות בבחינות, שיהיו יותר מ3 אחוז שיעברו את הבחינות הנדרשות, ואחרי שזה יקרה אפשר להגיע בטענות להורים שמחליטים לא לשלוח את ילדיהם למערכת הנוכחית.סגור
-
2.מאיה בוסקילה (ל"ת)מילס חנה 05/2026/20הגב לתגובה זו1 0סגור
-
1.שתלמד אותו : זה לילה סתווי.. (ל"ת)מיכל 05/2026/20הגב לתגובה זו2 4סגור



