דיגיטל וטק
שוק הטלוויזיות מזנק: מי המותג המפתיע שמוביל את הקטגוריה?
עם עלייה חדה בביקוש למסכים גדולים וצמיחה מרשימה בטלוויזיות OLED, השוק העולמי רושם שיאים חדשים. Hisense שולטת בקטגוריית המסכים האולטרה-גדולים, בעוד יצרניות כמו סמסונג ו-LG מנסות להפוך את ה-OLED לנגיש יותר. זה העידן של טלוויזיות הענק?

שוק הטלוויזיות העולמי רשם צמיחה משמעותית ברבעון האחרון של 2024, בהובלת טכנולוגיות OLED וגידול בביקוש לטלוויזיות גדולות במיוחד. לפי נתוני Omdia, היקף המשלוחים העולמי הסתכם ב-61.5 מיליון יחידות, עם עלייה שנתית של 5.8%. טלוויזיות OLED הובילו את הגידול עם 12.6% צמיחה שנתית ושיא רבעוני של 2 מיליון יחידות, בעיקר בצפון אמריקה ובמערב אירופה. במקביל, טלוויזיות LCD רשמו צמיחה מתונה יותר של 5.6%, אך תחום המסכים האולטרה-גדולים – 85 אינץ' ומעלה – ממשיך להתחזק, עם עלייה של 24.5% בביקוש לדגמים בגודל 80 אינץ' ומעלה.
Hisense, אחת השחקניות המרכזיות בשוק, שמרה על מעמדה כיצרנית הטלוויזיות השנייה בגודלה בעולם עם נתח שוק של 14% ומשלוח של 29.14 מיליון יחידות ב-2024. החברה מובילה את קטגוריית הטלוויזיות הגדולות עם נתח שוק של 19.8% במשלוחים של מסכים בגודל 75 אינץ' ומעלה, והיא השולטת הבלעדית בשוק הטלוויזיות האולטרה-גדולות, עם 58.8% נתח שוק בדגמי 100 אינץ' ומעלה. בקטגוריית הפרימיום בין OLED ל-LCD, יצרניות כמו Hisense ו-TCL מתמקדות במסכי LCD גדולים עם תאורת Mini-LED וטכנולוגיות Quantum Dot לשיפור איכות התמונה, בעוד שסמסונג ו-LG מנסות להנגיש את מחירי ה-OLED לקהל רחב יותר.
לצד הצמיחה בטכנולוגיות התצוגה, המחיר ממשיך להיות גורם מכריע עבור הצרכנים. בארה"ב, למשל, מסכים בגודל 98 ו-100 אינץ' נמכרים כיום סביב 1,500 דולר, מה שמגביר את הביקוש ומרחיב את קהל היעד לטלוויזיות הענק. Hisense מובילה את הקטגוריה הזו עם השקעות בטכנולוגיות מתקדמות כמו מנוע ה-AI Hi-View X, המאפשר התאמות תמונה חכמות בזמן אמת.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה