דיגיטל וטק

מיקרוסופט בקאמבק למשחק הקלאסי: כך הוא פועל באמצעות AI

מיקרוסופט חשפה גרסה חדשה למשחק הקלאסי Quake II, המופעלת כולה על ידי מודל בינה מלאכותית שלומד את המשחק בזמן אמת. אין מנוע גרפי, אין קוד מקור – רק AI שמריץ את הכול. האם זה העתיד של הגיימינג?
רפאל בן זקרי | 
מיקרוסופט ברקע המשחק Quake II (צילום אילוסטרציה, AI)
מיקרוסופט חשפה גרסה חדשה של משחק היריות הקלאסי Quake II – רק שהפעם המשחק כולו מופעל בזמן אמת על ידי מודל בינה מלאכותית. בניגוד לגרסה המקורית, כאן אין מנוע משחק רגיל: כל סצנה, תנועה ותגובה נוצרים ומעודכנים על ידי מודל AI בשם WHAMM, המדמה את העולם לפי נתוני משחק קודמים ופקודות של המשתמש.
הגרסה החדשה, שזמינה למשחק דרך הדפדפן באתר Copilot.Microsoft.com מבוססת כאמור על מודל שנבנה על בסיס נתונים שנאספו ממשחקים אמיתיים של Quake II במשך שבוע בלבד. מדובר בהישג משמעותי לעומת שבע שנות אימון שנדרשו למודלים דומים בעבר. השחקנים יכולים לנווט, לירות, לפוצץ חביות ואפילו לגלות "סודות" שהיו חלק מהשלב המקורי במשחק. עם זאת, מיקרוסופט מדגישה שמדובר בניסוי מחקרי – לא שחזור מדויק של המשחק, אלא אינטראקציה בתוך מודל שלומד את המשחק.
אחת מהיכולות יוצאות הדופן של המודל היא האפשרות "לשכוח" עצמים שאינם מוצגים במסך ליותר מ-0.9 שניות – מה שמוביל לתופעות מוזרות כמו הופעת אויבים מחדש או "טלפורטציה" פתאומית, שהופכות את המשחק לחוויה ניסיונית. גם תגובת האויבים בקרבות עדיין מוגבלת, ולעיתים מוצגת בצורה מטושטשת.
הפרויקט הוא חלק ממאמץ רחב יותר של מיקרוסופט לשלב בינה מלאכותית בעולם הגיימינג, כולל שמירה דיגיטלית של משחקים ישנים ויצירת חוויות אינטראקטיביות חדשות. בעתיד, החברה מתכננת להפוך את Copilot גם למדריך משחקים אינטראקטיבי, שיידע לספק עצות תוך כדי משחק.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה