דיגיטל וטק

לחימה או גיימינג? החיילים שמקבלים בונוסים על פגיעות מדויקות

בזמן שהרחפנים מסייעים רבות בשדה הקרב, יוזמה חדשה של קייב מציגה שיטה לא שגרתית, עם מערכת ניקוד שמעניקה בונוסים לחיילים לפי מספר הפגיעות באוייב, כמו במשחק מחשב. כך נראה עתיד המלחמה?
רפאל בן זקרי | 
אוקראינה, רוסיה (צילום freepik)
יוזמה חדשה של הצבא האוקראיני מדגישה את אחד המאפיינים החריגים ביותר של הלחימה מול רוסיה – השימוש ההולך וגדל ברחפנים, לצד חשיבה יצירתית שמתקרבת למשחקי מחשב. לפי דיווחים, תוכנית בשם "צבא הרחפנים: בונוס" מתמרצת חיילים באמצעות נקודות, לפי סוג המטרות שהושמדו או מספר החיילים הרוסים שנפגעו, במעין משחוק (gamification) של שדה הקרב.
לפי גורמים במשרד ההגנה בקייב, מערכת הניקוד נועדה לתעדף פגיעות במטרות אסטרטגיות ולהגביר את המוטיבציה בצבא. במסגרת התוכנית, הנקודות מזכות את היחידות בציוד נוסף, כאשר השמדה של מערכת שיגור רקטות מרובה מזכה ב-50 נקודות, טנק מושמד שווה 40 נקודות, וטנק פגוע שווה 20 נקודות. מפתיע לגלות כי לקיחת חייל רוסי בשבי "שווה" יותר נקודות מאשר פגיעה בו, שכן שבוי עשוי לשמש בקלפי מיקוח עתידיים.
הנתונים מצביעים על כך ש-70% מהאבדות הרוסיות בלחימה נגרמות כתוצאה מתקיפות רחפנים – עובדה שדוחפת את אוקראינה להמשיך ולמקסם את הפוטנציאל של כלי הנשק הזולים והמדויקים הללו. במתקפה האחרונה, למשל, שוגרו יותר מ-100 רחפנים לעבר מוסקבה, מה שהוביל לסגירת כל שדות התעופה בעיר.
המהלך של קייב הוא חלק מתפיסה רחבה יותר שמובילה אוקראינה במלחמה, והוא הסתמכות על טכנולוגיה, חדשנות ושיטות פעולה לא שגרתיות שמטרתן לפצות על הפער המספרי והלוגיסטי מול רוסיה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה