דיגיטל וטק

מאוכזבים מה-AI? זו הסיבה שהתשובות שמקבלים ממנו פחות טובות

מחקר חדש מגלה כי איכות התוצאות מכלי בינה מלאכותית תלויה לא רק בטכנולוגיה, אלא גם בכישורים אנושיים כמו חשיבה ביקורתית, סקרנות ויכולת לשאול את השאלות הנכונות. האם הבעיה האמיתית היא בכלל אצלנו, המשתמשים?
רפאל בן זקרי | 
התאבדות ובינה מלאכותית-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אם ניסיתם להפיק את המיטב מכלי בינה מלאכותית כמו ChatGPT או Copilot ולא תמיד הצלחתם, ייתכן שהסיבה טמונה דווקא במיומנויות האנושיות שלכם. מחקר חדש של חברת Multiverse מצביע על כך שפערי הביצועים בשימוש ב-AI אינם נובעים רק מהטכנולוגיה, אלא גם מכישורים אנושיים קריטיים.
המחקר בחן משתמשים ברמות ניסיון שונות וגילה כי כדי להפיק את המירב מה-AI, נדרשים בין היתר חשיבה אנליטית, יצירתיות, יכולת לזהות הטיות בתשובות, סקרנות, תשומת לב לפרטים והתאמת הפלטים לקהל היעד. בנוסף, החוקרים מציינים את החשיבות ביכולת לשאול את השאלות הנכונות ולדעת לאמת את המידע שהמערכת מחזירה.
הדו"ח מזהיר כי התמקדות בהכשרה טכנית בלבד עלולה להחמיץ את "הכישורים הרכים" הנדרשים לשיתוף פעולה אפקטיבי עם בינה מלאכותית. הוא מציין גם את הסיכון ל"העמסת קוגניציה חיצונית" - מצב שבו אנשים מעבירים את המאמץ המחשבתי למכונה ומאבדים בהדרגה הרגלי חשיבה ביקורתית.
החוקרים מדגישים כי הבינה המלאכותית מסוגלת לעבד מידע במהירות, אך לא מחליפה את שיקול הדעת האנושי והיכולת המוסרית. בעידן שבו פחות חשוב לזכור עובדות ויותר חיוני לדעת לאתר, לפרש ולאמת מידע, האתגר האמיתי הוא שילוב נכון של טכנולוגיה עם כישורי חשיבה אנושיים.
  

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה