דיגיטל וטק

ניתוח לייב, רופא בצ'ט: מדד סנטו בדק קופות חולים בדיגיטל

בתקופה בה אנחנו מגיעים מוכנים לרופא עם מידע ממה אנחנו סובלים, על קופות החולים להיערך מחדש - עם זמינות לשאלות, וניסיון לעניין אותנו כמה שיותר. שלחנו את אבי סנטו לבדוק את כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית בדיגיטל
אבי סנטו |  7
אני סנטו ומדד סנטו עם קופות החולים (צילום אייס)
תחומי הרפואה והבריאות בישראל ובעולם בכלל לא כאתמול שלשום. מהפכת  המדיה החברתית, דוקטור גוגל, הפורמים השונים והיכולת להעביר ידע, קבצים, תמונות ומה לא שינתה לחלוטין את יחסי הרופא חולה ב-10 השנים האחרונות. לצד אבחון "מוכן" אתו המון חולים מגיעים לרופא רק על מנת לקבל מרשם למחלה שכבר קראו עליה ברשת, ובתוספת הרעש התקשורתי במדיה החברתית ובעיתונות האלקטרונית בה כל מחדל רפואי מקבל כותרות ענק - כל אלה העמידו ומעמידים מדי יום את ענף הרפואה במבחן השעה.
השבוע במדד סנטו החלטנו לבחון את הנוכחות החברתית של קופות החולים בישראל, גופים הנחשבים מצד אחד מיושנים, בירוקרטיים ועתיקים, ומאידך - ענף שחייב להימצא בחזית הטכנולוגיה על מנת להמשיך ולמצוא פתרונות למחלות, זיהומים ועוד כהנא וכהנא אתגריים רפואיים.


המדד היום הוא בין החשובים לדעתי: בחנתי לעומק האם קופות החולים משקפות את כל המידע הדרוש לחולה, איך הן מתייחסות לפניות של לקוחות ברשת האינטרנט והמדיה, האם הן מבצעות אקטים שיווקיים ובמידה וכן מה הם. מצויד ברצון עז לקבל אישור מחלה ויצאתי לבדוק מה קורה בקופה.

מי הכי יפה בעיר

נתחיל עם מכבי שירות בריאות. האתר של הקופה ממותג ונראה בסדר. הוא מעניק לנו הגולשים, או לחברי הקופה את כל המידע אותו אנחנו צריכים בצורה הבסיסית: בקשות מהרופא, זימון תורים, חיפוש רופאים וכדומה. גם מבחינת נראות הוא יחסית קל וידידותי למשתמש, יחד עם זאת המבנה שלו מזכיר אתרי אינדקס מעט ישנים, דבר שבעתיד יקשה על משתמשי הסמארטפון שהאצבע שלהם גם כך נוטה להחליק מהר לנושא הבא. לתשומת לבכם - האחראים על האתר בחברה. 


אדיר מילר עם מכבי
האתר מקפיד לשמור על תכנים אקטואליים הרלבנטיים לאותו יום ושבוע. האפשרות לקבל תוצאות מעבדה קיימת כמו כן גם קשר ישיר עם רופאי נישה והתייעצויות בנושאים שונים כמו הפרעת קשב, בקשות מיוחדות מהרופא וכדומה. אפליקציית מכבי גם כן ניתנת להורדה. האתר נגיש והוא מוגש לנו גם באנגלית.
נמצא באתר קוד "תג מנג'ר", דבר המעיד כי לאנשי הדיגיטל של מכבי יש את היכולת לבצע "שיווק מחדש" למבקרי האתר, מה שמסייע בקלות למכבי להעביר את המסרים השיווקיים שלה (שאגב לא חייבים להיות מסרים של מכירה, אלא מידע טהור).
כפתורי הרשתות החברתיות מוחבאים אי שם למטה וקצת התעייפתי עד שמצאתי אותם, מהלך לא חכם לדעתי מצידה של מכבי. למה? פשוט מאד: לקוחות הקופה, כמו אלה של שאר הקופות ויתר הענפים בעולם, נמצאים ברשתות החברתיות 24 שעות ביממה. בדרך כלל הם ייכנסו קודם כל לפייסבוק ומשם לאתר האינטרנט ולא להפך. נראות בולטת ומודגשת לדף הפייסבוק וליתר הזירות תעזור ל-CTR מתוך האתר ובהמשך למכבי באופן העברת המסרים. 


מתוך האתר של מכבי שירותי בריאות 
הפתרונות הדיגיטליים שמכבי מציעה באופן כללי מדהימים ונמצאים בחזית הטכנולוגיה. הם מעניקים ללקוחות מגוון אפשרויות: מעקב הריון, "מכבי קידס" - פלטפורמה מצוינת לילדים ובעיקר כדי להרגיע את ההורים, "רופא הילדים שלי" דרכה ניתן לשוחח בווידאו עם רופא הילדים, בדיקות מעבדה, הנפקת התחייבויות, חידוש מרשם, ניוזלייטר ועוד.
נעבור לקופת חולים כללית. אם ציינתי שמכבי מצוידת באתר מעט לא מתקדם, כללית נמצאת כמה צעדים מאחוריה עם אתר בגרסתpc  לא מהמשוכללים ביותר שנתקלתי בהם. הגרסה הסלולרית דווקא נראית הרבה יותר טוב, קלה לשימוש וההתמצאות בה נוחה. היא אפילו הצליחה ללכוד את עיני לכמה דקות בכתבה שמדברת על "האם נכון לאכול את האוכל אחרי שהוא נופל מהרצפה במסגרת חוק 5 השניות המוכר". תמונת אווירה טובה וקופי נכון עשו את העבודה במקרה הזה.
גם קופת החולים הכללית מעניקה את שירותי האתר באנגלית, בערבית וברוסית ופותחת באמצעות אופציה בחירה זו את תכניה לכל קשת האוכלוסייה בישראל, גם לאלה שהשפה אינה שגורה בפיהם ולעולים החדשים.
מבחינת דיגיטל ושימוש בפלטפורמות אינטרנט, מציגה כללית שירותי בדיקות מעבדה, בקשות לרופא ומחשבונים רפואיים לרווחת הלקוחות, מדריכים שימושיים, מאמרים, פורמים מקצועיים והרשמה לניוזלייטר. קיימת גם אופציה לתשלומים, זימון תורים, רופא און ליין ועוד...


גם היא, בדיוק כמו מכבי, עדיין לא השכילה להבין שהמידע צריך להגיע לאחר שהלקוח מגיע אל האתר כתוצאה מחשיפה ממומנת למותג ולכן עליה להשתמש בקוד רימרקטיניג (שיווק מחדש). בנוסף, כללית היא חייבת להגדיל את הנוכחות החברתית של הפייסבוק והזירות האחרות באתר עצמו. יש לה קוד רימרקטינג של גוגל, אם כי אין לה קוד פיקסל של פייסבוק. האם זוהי החלטה אסטרטגית? אולי.

מתוך האתר של קופת חולים כללית
מהאתר של קופת חולים מאוחדת עייפתי עוד לפני שנכנסתי. אתר עמוס בעשרות פרטי מידע, יש הרגשה של בלגן וחוסר מיקוד, הרגשתי במרתון פנימי של צוות האתר המנסה לאגד ולהעניק כל פיסת מידע אפשרי בתוך אתר אחד, על מנת להצליח לספק את כל מה שצריך ולפעמים גם את מה שלא. המבנה שלו מיושן ולא מתאים לדור המהיר של הרשתות החברתיות - שקורא מסר בשניות ועובר לדבר הבא עוד בטרם ירד לו החום ל-36 מעלות. גם כאשר נכנסתי אל הגרסה הסלולרית האתר אינו מותאם לסלולר וחבל.
אם החלטת לגלוש דרך האפליקציה, תוכל להנות מממשק נוח בהרבה. התכנים הם תכנים רגילים לחלוטין: מאמרים רפואיים, מחשבונים, אזור כניסה ללקוחות, אופציית הרשמה לניוזלייטר ואפשרות לעבור אליהם.
קיימת סדרת סרטונים של מומחי רפואת הילדים שהופקו במסגרת קידום המוצר "ביקור בריא". הם עוסקים בזוויות שונות של התפתחות הילד ומקוטלגים לפי גילאים, קטגוריות וכעוגן לאסטרטגיית "להיות בריא ולהישאר בריא", שנמצאת במרכז העשייה השיווקית של הקופה. הושק פורטל "בריא לדעת" שמהווה בית לתוכן מקצועי, עשיר ואיכותי בנושא רפואה מונעת ואורח חיים בריא. עשרות המאמרים שבו נכתבים על ידי מומחים ומשמשים כבסיס לתכנים בערוצים אחרים. בנוסף, קיים שת"פ תוכן עם "מועדון אימא" דרכו הזמינו את גולשות האתר שהשתתפו בשירות "ביקור בריא" של מאוחדת לספר על החוויה שלהן.


הפייסבוק וערוץ היוטיוב עליהם נדבר בהמשך, זוכים לשטח נדל"ני מזערי מעל העמוד וגם כאן בדיוק כמו אצל אחרים, ללא שום בולטות מיוחדת, ללא הטמעת קוד רימרקטיניג כך שלא נעשה בפועל שיווק מחדש.
האפליקציה של מאוחדת ש מיוחצנת גם היא באתר, מאפשרת ללקוחות הקופה לקבל מידע רלבנטי וחשוב, כגון איתור מלאי תרופות, צפייה בבדיקות ויתר האפשרויות שגם האחרות מעניקות.
הייתי ממליץ למאוחדת, במיוחד בתור קופה שמתהדרת באפליקציה זוכת התחרות, לבצע קמפיין ייעודי לכל לקוחותיה בקמפיין רימרקטיניג משולב ברשת (גוגל, פייסבוק, אאטובריין וטאבולה) במטרה לעודד הורדה מסיבית, אחרת לא עשיתם בזה כלום.


עמוס לי בעין! מתוך אתר האינטרנט של קופת חולים מאוחדת
נסיים בקופה עם החסידה - לאומית. היא מפתיעה עם אתר יפה ויזואלי, ברור, בעל מסרים קצרים ברורים ופשוטים - בדיוק מה שלקוח רוויי תוכן צריך היום. האתר מוצג במגוון שפות - עברית, ערבית, רוסית אנגלית וצרפתית. הוא מעניק ללקוחות תחושה של בית באתר עם מיקרו סגמנטים פשוטים וקלים להבנה כגון איתור שירותים, הזכויות שלי, בלוג ומידע שימושי.
מבחינת האון ליין, גם אתר לאומית מספק לנו את המידע הנחוץ במרחק של נגיעה בסמארטפון: מידע על ביקורי רופא, הזמנת תורים, בדיקות מעבדה, צפייה בצילומי אולטרסאונד ועוד. כל אלה מובאים לנו באפליקציה בצורה נוחה ופשוטה ולפי הנתונים מספר ההורדות של האפליקציה עומד על 136 אלף, נכון לרגע כתיבת הכתבה. 
באופן כללי, האתר מעניק הרגשה של התחשבות בקהל הגולשים, לדוגמא קביעת גודל הפונט שבו תרצו לגלוש והתוכן השיווקי שבו (לאומית מתחייבת להציג בפני לקוחותיה את סקר שביעות הרצון התקופתי). כל אלה עשו לי חשק להישאר באתר ואף אולי לרצות לברר פרטים על הקופה עצמה.

מי אמר שצריך לסבך את העניינים? מתוך אתר לאומית
לשמחתי הרבה, האתר מצויד בקוד רימרקטיניג גם של גוגל וגם של פייסבוק (אם כי יש שגיאה בקוד של פייסבוק - לידיעת מנהל הדיגיטל של לאומית). דבר זה מאפשר למנהלי הזירות הדיגיטליות ולמנהלי השיווק לערוך מסעות פרסום לגולשי האתר על כל המשתמע מכך. כן הייתי מצפה לכפתור פייסבוק מוגדל, לזירת יועצים מכובדת ביוטיוב ושימוש באינסטגרם ולעוד אלמנטים שיווקיים ברמת התוכן, אך אין לי ספק שבלאומית מבינים בדיגיטל – ובגדול, ועם קצת כיוונונים קטנים, היא יהיו גדולים עוד יותר.
 
זאת לא הכמות, זאת האיכות
 
ללא כל ספק, אתרי האינטרנט התדמיתיים של קופות החולים חשובים, אך יחד עם זאת, הזירה האמיתית היא בפייסבוק. שם הלקוח המברר, הסקרן, הצמא למידע או לחוות דעת נוספת נמצא 24 שעות על מנת לדעת יותר ולצרוך את מה שחשוב לו ברמה האישית כאן ועכשיו.
מהי הזמינות של קופות החולים בפייסבוק? כמה פוסטים כל אחת מהקופות מעלה? והאם ערכי המותג והאסטרטגיה השיווקית ממשיכה גם בסושיאל? תחת מתקפת גשם חריפה המשכתי לבדוק ולהלן התוצאות:
דף הפייסבוק העסקי של קופת חולים מכבי מכיל 85,629 אוהדים ונראה מצוין. הוא מתעדכן אחת ליום לערך - כאשר במונחים של דף עסקי בסדר גודל כזה, אפשר היה לצפות לקצב עדכונים גבוה יותר, למשל אחד בבוקר ואחד בערב, במיוחד ב"פיקים עונתיים" כדוגמת חגים, עונות, התפרצות של שפעת או וירוסים ויראליים וכדומה.
התכנים מושקעים מאד ומכילים את כל סוגי הפוסטים הראויים למותג מסוג זה: שימוש בגיפים, שפה גרפית ומיתוגית החוזרת על עצמה, המון פוסטים המספקים מידע אינפורמטיבי וגם המון פעילות לקהילה, כגון סדנת הורים לילדים בעלי הפרעות קשב ועוד. ההחלטה של מכבי למשל, להפיץ בערוץ הפייסבוק שלה את הסדנא היא החלטה נכונה ואינטלגנטית, משום שרוב ההורים נוכחים קודם כל בפייסבוק, הרבה יותר מאשר באתר של מכבי ומכל רשת דיוור אחרת. שאפו מכבי, יש לכם דף מצוין!


זמן המענה של מכבי עומד על כמה שעות. כדף המעניק מידע רפואי לעיתים אף דחוף מאד לגולש, וכמותג מרכזי בישראל, מכבי יכולה להרשות לעצמה ואפילו חייבת להעלות את הזמינות ואת זמן המענה לכמה דקות. שיפור בסעיף זה יעלה את שביעות רצון הגולשים מהדף באלפי מונים.
חשוב מאד לשים לב שמדי פעם התשובות לגולשים, במיוחד בתגובות על פוסט לא נענות באופן אחיד ורציף. בסקירה שלי היה בחור שכתב "בשירות אתם 0"  ולא ראיתי שום תגובה מטעם הדף וחבל. תשובה עניינית ואפילו פנייה ישירה אל הגולש בתגובה שלו עצמו תראה לו ולגולשים האחרים את טיב השירות שאין לי ספק שהוא יותר ממצוין.


למכבי אין ערוץ באינסטגרם אך זירת היוטיוב שלה מכילה בתוכה את כל סרטוני הפרסומות של מכבי מהשנים האחרונות בכיכובו של אדיר מילר ועוד, והיא מונה 2,417 עוקבים. הערוץ מושקע ביחס לרבים מן הערוצים שסקרתי בחודשים האחרונים, ונראה כי יש כאן התחלה של משהו טוב. ערוץ מומחים, התייחסות לעולם הילדים וזירת מכבי טבעי, כל אלה הם תכנים מצוינים שיכולים לשרת נאמנה את המותג. הייתי מוסיף ומעבה את הערוץ יותר אבל מעבר לכל זה הוא בהחלט מרשים, נראה מצוין וגם מכיל תוכן מעולה שעשה לי חשק לקבל טיפול משלים כזה או אחר. 


קופת חולים כללית נהנית מכמעט 115 אלף חברים בדף הפייסבוק שלה והיא מעלה כ-2 פוסטים ולעיתים אף יותר. הדף העסקי נראה מושקע מאד ומכיל בתוכו תוכן עשיר ומגוון רחב של פוסטים שעשו לי חשק להישאר זמן רב בתוך העמוד שלהם. השימוש באלמנט השידור החי בבית החולים סורוקה עליו נכתבו כבר אלפי מילים, היה מהלך חכם ונכון. נעשה פה שימוש בכלים החדישים ביותר שזירת הסושיאל  מציעה על מנת להביא טראפיק איכותי וקהל ממוקד מאוד תוך זמן קצר, זה תפס כאש בשדה קוצים עם מאות אלפי צפיות.
 כך עושים היום דיגיטל
מצפייה שלי בעמוד כללית ממשיכה עם שידורי הלייב והפעם עם ניתוח מוח. דוגמא מצוינת למותג שלא מפחד לקחת סיכונים ולספר את הסיפור בצורה המחזקת את המותג מבלי צורך למכור בצורה אגרסיבית. כל הכבוד כללית!
מעבר לאירוע הנקודתי, אהבתי את הפוסטים של כללית. הם נכתבים בשפה גרפית אחידה, עושים שימוש רב בווידאו, המון תוכן לקריאה, מאמרים והפנייה לכתבות כל אלו עושים את העמוד למעניין מאוד ומעורר השראה למביני עניין וגם לגולשים שבאמת רוצים לדעת יותר.
זמן המענה של הדף עומד על שעה אחת, זמן מצוין לעולם התוכן הזה המענה של כללית לטוקבקים מעולה - הם נענים אחד אחד ללא יוצא מן הכלל ומוצגים לעיני כל. מה אגיד לכם - תענוג!
גם בערוץ היוטיוב של כללית לא חסכו עבודה וגם שם 3,225 עוקבי הערוץ מקבלים תוכן איכותי אל מסך הסמארטפון שלהם: שאלות ותשובות בנושאי הנקה, התפתחות הילד וזירות המומחים כל אלו השאירו גם אותי שעה ארוכה בתוכו.
פיתוח והשקעה טיפה יותר גדולה במשפיעני רשת עבור עולם המתבגרים, שידורים חיים נוספים ורציפים יכולים בקלות להפוך את כללית למספר אחת בזירת היוטיוב.
פלטפורמה נוספת של המותג - כלליתTV , בהחלט מספקת את העבודה ואת כל המידע הדרוש ואף מוצגת בצורה קלה וידידותית למשתמש. עדיין על מנת לקמפיין אותה הייתי מעביר חלק ממנה אם לא את כולה אל תוך היוטיוב... נקודה למחשבה, אבל שוב זאת החלטת חברה שבוודאות נשקלה אי שם בפסגת ההנהלה.


לב ענק למחלקת הדיגיטל של כללית כל הכבוד!!

 
העולם הולך לכיוון הוידאו ואין לי ספק שכללית כבר שם!
56,446 חברי הפייסבוק של מאוחדת מקבלים ממנה אחת ליום תוכן בדף הפייסבוק של המותג. זמינות המענה של מאוחדת עומד על מספר שעות, לא להיט. מענה  לטוקבקים של הפוסטים מצד המותג כמעט ולא ראיתי וחבל, כי הוא מאבד כך מהמודעות שלו כמותג.
מענה לתגובות והתייחסות ראויה גם להערות והארות מצד הגולשים והלקוחות, יוסיף אופי לדף ויעלו את האינטראקציה מבחינת הוורטיקליים של פייסבוק.


למה אין מענה לתגובות? מתוך דף הפייסבוק של מאוחדת
ברמת התכנים ואסטרטגיית התוכן, עושים שם עבודה טובה: שימוש בתמונות, התייחסות לעוגנים אקטואליים, פינות תוכן חשובות מאוד וסרטונים  - לעיתים לא מקוריים. אך יחד עם זאת, לעומת מכבי וכללית, התוכן אצל מאוחדת פחות מפותח. שימוש באנימציות, סרטוני יוטיוב מוכרים והפעלות בסיסיות שייכים לשנת 2014, ואנחנו כבר ב-2017. מאמץ קל וגם מאוחדת תעמוד בשורה הראשונה של דפי הדיגיטל בישראל.
זירות מומחים, שידורי לייב, ניהול של קהילות מנישות שונות, התכתבות עם הצעירים באמצעות האינסטגרם- כל אלה יכולים בקלות ובפשטות להרים אותה מעלה מעלה בשיווק האינטרנטי.


זירת היוטיוב של המותג מכילה 241  עוקבים, מספר דל מאד ביחס למתחרות, וגם הוא - כמו זירת הפייסבוק שלה - מכיל תכנים פחות מעניינים יחסית כאשר המטרה היא לגרום לי להישאר ולהתעניין בערוץ. ישנה נישה אחת ספציפית של "ביקור בריא" שנוכחת בערוץ, אך מלבד זאת לא מצאתי שום עניין בזירה.


משעמם לי!!! מתוך ערוץ היוטיוב של מאוחדת
ונקנח בקופת חולים לאומית. 57,315 חברי הדף מקבלים אליהם תכנים בקצב לא אחיד שלא נאמר, לא מספק. פוסט יכול לעלות יום ביומו, ואז יומיים שלושה בלי כלום. מזכיר לי את התקופות בהן הייתי מגיע אל משרדי חברות ענק שהיו מעניקים לפקידת הקבלה את התואר המכובד "אחראית פייסבוק". השנים האלה עברו ומותג בסדר גודל כמו לאומית לא יכול להרשות לעצמו לא לעלות פוסטים בקצב נמוך.
הגולשים נענים בדרך כלל תוך כשעה שהוא זמן סביר וטוב למותג בסדר גודל שכזה. המענה לטוקבקיסטים גם מצוין ובכל המקרים שראיתי כולם נענו. חשוב מאד לענות גם לכאלה המעניקים למותג מחמאות ולא רק לאלה שבאים בתלונות או בקשות.
מבחינת אסטרטגיית תוכן, אין לי ספק שאחרי התחקיר הנ"ל, אני לא רוצה יותר לראות חסידות. לאומית מעניקה מגוון רחב של תכנים מדהימים בדף בזה, אין עוררין! היא מתייחסת לנושאים אקטואליים כדוגמת יום האיידס הבינ"ל, מעניקה שירות הסבר על בדיקות מעבדה, משתמשת בהמון גיפים, סרטונים ותמונות שבבסיסן השורש ח.ס.י.ד שולט!
שלא תבינו אותי לא נכון - אין לי בעיה עם חסידות ואני יותר משמח על כך שהחסידה היום מזוהה יותר מתמיד עם קופת חולים לאומית, אך יחד עם זאת, חלק מהסיבה שפייסבוק מצליחה בכל העולם לרגש, ליצור רגעים ובעיקר לעורר את האמוציות הכי חזקות שלנו היא האותנטיות שלצערי לא נוכחת כמעט מהבדיקה שלי בלאומית.
תמונות אמיתיות של רופאים, צוותי העבודה, לקוחות מרוצים, המלצות וכדומה ישלימו כמו כפפה ליד את החסידה המפורסמת של לאומית. אנשים מתחברים  לתוכן איכותי, אמיתי וטבעי בדיוק כמו פעילות הלייב של כללית שנכנסת לתוך עבי העורקים של המח האנושי (תרתי משמע). חיבור התכנים הנוכחיים לאלמנטים מסוג זה והאנשה חיה לתכנים הקיימים יהפכו את הדף למוביל, איכותי ומעניין הרבה יותר מלוח המודעות שהוא היום, אמנם לוח מודעות שנראה מיליון דולר, אבל עדיין... לוח מודעות.


חסידה על האש מישהו? מתוך דף הפייסבוק של לאומית
לאחר חיפושים ארוכים נמצא עמוד היוטיוב של לאומית, שכלל פרסומות של הקופה, וסרטונים בני שבועות, חודשים ושנים. הרבה עדכון אין שם, וחבל. 

לסיכום

הסקירה של קופות החולים הייתה בין הארוכות והמורכבות כאן במערכת אייס. ארגוני הענק הללו גם ככה מסורבלים דיים ומלאים בבירוקרטיה כשמתמודדים יום יום, שעה שעה עם הדברים הכי פחות נעימים של החיים.
זירות  הדיגיטל, המדיה החברתית בפרט והשיווק האינטרנטי גרמו בכל ענף הרפואה והבריאות להתעוררות מחודשת בנושא ההסברה, היח"צ והיחסים בין רופאים לחולים. בעידן הנוכחי הצפת הידע כל כך גדולה ואנחנו, כלקוחות, מבררים בעקבות צורך קודם כל בפורמים השונים ובאתרים הרבים ורק אחר כך מגיעים פיזית אל הרופא המומחה או רופא המשפחה.
כל אלה מביאים לכך שקופות החולים חייבות להיות עם היד על הדופק בכל היבט שהוא: תוכן איכותי, פרסום והימצאות בכל ערוצי המדיה בלי יוצא מן הכלל. כמו גם, טיפוח נישת הלקוחות, ניהול קהילות והתכתבות עם העולם הפיזי יום יום. חשוב לי לציין שמבין כל הסקירות שביצעתי בעבר, זה התחום בו הכי מורגשת זירת היוטיוב הווידאו והשימוש בחידושים האחרונים שהסושייאל מעניק לנו המשתמשים ואני יותר משמח על כך. מה יביא לנו העתיד? ימים יגידו. זזתי לקבוע תור לרופא. ביי, אבי
אבי סנטו הוא מומחה רשתות חברתיות ואסטרטג תקשורת דיגיטלית ומכירות, מרצה לשיווק ופרסום ובעלים של חברת הפרסום והמדיה חברתית'אבי סנטו – ניו מדיה לעסקים'.רוצים לדבר איתו בפייסבוק? 
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    למכבי יש מדריך שרות חדש ונוח דוקא (ל"ת)
    חגי 01/2017/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    כמה ביינוניות בכתבה אחת
    יוני בינוני 01/2017/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה נראה השוק שלנו. המבקר לא באמת מבקר (בתכלס הוא רוצה שאחת הקופות יבוא לעבוד איתו). הסקירה ברמה כל כך נמוכה שהיא פשוט מביישת תחום כל כך מורכב כמו קופות חולים. ככה מבקרים אתרים? ככה מבקרים פעילות סושיאל? לא רציני. ממש לא רציני.
    סגור
  • 5.
    חובבן
    אבי למד 01/2017/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אבי יקירי, אולי כדאי שתלך ללמוד קצת פרסום ושיווק לפני שאתה מרצה על משהו. אולי ללקוחות הקטנים שלך זה מספיק הבולשיט שאתה מוכר להם על לייקים במקום תוצאות, אבל למי שמבין עניין זה לא מחזיק מים. בבקשה תעשה טובה לכולם ותפסיק עם הטור המגוחך שאתה כותב
    סגור
  • 4.
    מי זה האבי הזה?
    שוק 01/2017/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה לאייס
    סגור
  • 3.
    טעיתם בכותרת של הטבלה
    מוזר 01/2017/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה שטעיתם בטבלה בין מכבי ללאומית . בדקו את זה. קראתי את הכתבה ומשהו לא מסתדר בציונים שנתת
    סגור
  • 2.
    אולי די?
    שניידר 01/2017/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הבחור מנהל עמודי פייסבוק לעסקים קטנים ובינתיים מבקר מותגים גדולים? תרבות המיסטר לייק חלפה מהעולם. אם יש לך ביקורת או הצעות תפנה לשיווק שלהם אם הם לא רוצים את השירות שלך הרי שלהיכנס בהם זה לא ראוי
    סגור
  • 1.
    לאומית
    מיכל 01/2017/05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    https://www.youtube.com/user/LeumitHealthCare חיפוש פשוט ומהיר, האבדה נמצאה!
    סגור