דיגיטל וטק

הטוויטר בוער: זה מה שקורה במדינות ערב בעקבות המצב בישראל

ניתוח הנושאים החמים בטוויטר מראה שלמרות התקיפות הרבות נגד יהודים מצד פלסטינים ואזרחים ערבים, במדינות ערב - כולל אלו שחתומות על הסכמי אברהם - ובעולם בכלל רוב הציוצים רואים בערבים ובעזה קרבנות ובישראל התוקפן
מערכת ice |  1
צילום pixbay edit ice
גל האלימות הנוכחי בין ערבים ליהודים מעורר שיח רב ברשתות החברתיות - ונראה שרוב השיח הזה מופנה נגד ישראל, גם במדינות שנחשבות ידידותיות, אך במיוחד במדינות השכנות.
מבדיקה של הנושאים החמים בטוויטר במדינות שונות בשעות האחרונות, נראה שרוב העולם מדבר על תקיפות צה"ל בעזה ועל המתיחות בירושלים, ואף אחד אינו מדבר על האלימות הערבית נגד ישראל - בין אם זה בשיגור רקטות, בהשחתת רכוש או בתקיפות גופניות.
בירדן, למשל, רשימת הנושאים החמים היום כוללת את התגית #PalestinianLivesMatter ("חיי פלסטינים נחשבים", במחווה לתנועת Black Lives Matter, "חיי שחורים נחשבים", שעוררה את גל ההפגנות האלימות בארה"ב בשנה שעברה), #FreePalestine, #غزه_تحت_القصف ("עזה תחת הפגזה") ו-#غزه_تقاوم ("עזה מתנגדת"), עם מאות אלפי ציוצים המכילים את כל אחת מהתגיות הללו.
במצרים מדברים הצייצנים על #الاقصي_ينتفض ("אל אקצא מתנגד"), #GazaUnderAttack ("עזה תחת מתקפה") ו-Shame ("בושה"), בהקשר של "שתיקת" מנהיגי מדינות ערב לנוכח מה שקורה כרגע בישראל.
גם בלבנון, הנושאים החמים במאות אלפי ציוצים הם #FreePalestine ו-#غزه_تحت_القصف ("עזה תחת הפגזה"), ואחריהם עשרות אלפי ציוצים עם התגיות فيلق القدس ("חיל קודס") ו-#فلسطين_قضيتنا_الاولي ("פלסטין היא סיבתנו הראשונה").
בסוריה הנושא החם היום הוא #Israel, ובטוריקיה Filistin ("פלסטין") ו-#FreePalestine, כמו גם אלפי אזכורים של משט המרמרה מ-2010, ככל הנראה בקריאה לארגון משט נוסף במתכונת דומה.
גם במדינות שנחשבות ידידותיות יותר לישראל, כמו אלו שחתמו על "הסכמי אברהם", הנושאים החמים מעידים על תמיכה בצד שגרם להסלמה: באיחוד האמירויות התגית הלוהטת היא #المسجد_الأقصى ("מסגד אל-אקצא"), בבחריין #FreePalestine ו-#SupportGaza, בסודן #SavePalestine ובמרוקו #FreePalestine ו-Jérusalem ("ירושלים").
במדינות מערביות ישראל נמצאת עדיין בשולי השיח, ומופיעה, עם בכלל, בתחתית הנושאים החמים. בבריטניה, למשל, המצב בישראל כלל לא נכנס לרשימת הנושאים החמים שמתרכזים בקורונה ובענייני ידוענים ובידור, בגרמניה נמצאות התגיות #Israel ו-#Hamas ברשימת הנושאים המדוברים ובארה"ב התגית #Zionists ("ציוניים"), המשמשת בדרך כלל לגנות את ישראל, נפוצה יותר מהתגית #Hamas.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נתניהו חלאת אדם
    גל 05/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    משיג רווח אישי מאסונות ישראל. יותר גרוע מאויבי ישראל, ואחרי זה מדבר על השמאל ועל אנטיציונים בכנסת.
    סגור