דיגיטל וטק

פייסבוק מפחדת? תחלק כסף כדי שלא תעברו לטיקטוק

הרשת החברתית הגדולה הבטיחה להשקיע מיליארד דולר בשנה וחצי הקרובות ביוצרים שישתמשו בכלי הפרסום שלה. אבל המטרה האמתית שלה היא למנוע מהם לעבור למתחרה הצעירה מסין
יאיר מור |  2
מארק צוקרברג (צילום בלומברג pixbay)
יוצרים ברשתות החברתיות מבית פייסבוק יזכו עד סוף 2022 למענקים בסך של מיליארד דולר על מילוי "מטלות" מסוימות שהחברה תקבע, כך היא הכריזה הערב.
לדברי החברה, המענקים יחולקו ליוצרים בפייסבוק שישתמשו בכלי שמזריק פרסומות לתוך השידורים החיים שלהם, או בכלי הייעודי לשירות הגיימינג שלה שמאפשר לצופים להעניק "כוכבים" לסטרימרים שמשדרים את עצמם משחקים ויגיעו בו למספר מסוים של "כוכבים" (שכל אחד מהם מזכה אותם, בנוסף למענק, בסנט אחד); בנוסף, יוצרים באינסטגרם יקבלו מענקים על הרשמה לכלי הזרקת הפרסומות לתוך שידורים חיים ב-IGTV (בארה"ב בלבד), על "הישגים" כמו שידור חי ראשון יחד עם חשבון נוסף (ב-11 מדינות), ובקרוב גם על "רילז" – החיקוי של פייסבוק לטיקטוק, המאפשר העלאת סרטונים מאונכים קצרים.
כרגע, רוב התוכניות הללו פתוחות רק בהזמנה, אך החברה הבטיחה שבחודשים הקרובים היא תפתח אותם ליותר יוצרים, כאשר עוד הקיץ יפתחו הפרסים המחולקים ליוצרי אינסטגרם, בעוד הפרסים ליוצרים בפייסבוק עצמה ייפתחו בסתיו.
הודעתה של פייסבוק הגיעה, במקרה או שלא, שעות בודדות לאחר שחברת המחקר Sensor Tower חשפה כי טיקטוק היא האפליקציה החמישית בעולם שהגיעה ל-3 מיליארד הורדות בחנות האפליקציות – הישג ש-4 האפליקציות הקודמות שהגיעו אליו הן פייסבוק, ווטסאפ, מסנג'ר ואינסטגרם, שכולן כמובן שייכות לפייסבוק. ייתכן כי הנתון הזה הלחיץ את פייסבוק מספיק כדי להכריז על ההשקעה השאפתנית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חרם פייסבוק
    חרם פייסבוק בישראל 07/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אני בעד למיקת פייסבוק
    סגור
  • 1.
    חרם פייסבוק
    חרם פייסבוק 07/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב'ה שפייסבוק יחסם בקרוב
    סגור