דיגיטל וטק

ארה"ב פותחת בחקירה רשמית נגד טסלה

הרשות הממונה על בטיחות בדרכים בארה"ב הודיעה כי בעקבות סדרה של תאונות דרכים שנגרמו לכאורה על ידי מערכת הנהיגה ה'חכמה' של טסלה – היא תבדוק האם כל המכוניות שמכרה החברה מאז 2014 יוכרזו כמסוכנות
יאיר מור |  2
טסלה (צילום אינסטגרם/ טסלה)
NHTSA – ר"ת באנגלית של "המנהל הלאומי לבטיחות בכבישים ראשיים" – הודיע בסוף השבוע כי הוא פותח בחקירה נגד יצרנית המכוניות החשמליות טסלה, שאותה ייסד ומנהל היזם אילון מאסק.
המנהל, המהווה רשות רשמית במדינה, ציין בהודעתו כי ב-2018 ביקש דיווחים על כל תאונה שבה מעורבת מכונית טסלה המשתמשת בתכונות של נהיגה חכמה – בין אם מדובר במערכת הנהיגה האוטונומית, המיועדת לבצע את רוב הפעולות במקום הנהג, ובין אם מדובר במערכת ההתראה המקבילה למובילאיי. מאז ועד החודש שעבר – פרק זמן של שלוש שנים – קיבל המנהל דיווח על 11 תאונות דרכים כאלו, שבהן נפצעו 17 אנשים ונהרג אדם אחד.
לדברי המנהל, כל התאונות המדוברות אירעו כאשר מכוניות הטסלה התנגשו במכוניות משטרה חונות, כאשר "רוב התקריות אירעו לאחר החשיכה, וזירות התאונות שנתקלנו בהן כללו אמצעי בקרת זירה כמו אורות (דלוקים) ברכבי השוטרים, אורות מהבהבים, לוח חצים מואר וקונוסים על הכביש". במלים אחרות, לא היה שום תירוץ שהמערכת לא תשים לב למכוניות הללו. בנוסף, "הרכבים המעורבים אושרו ככאלה שהשתמשו או במצב נהיגה אוטונומית או במצב סיוע לנהיגה במהלך ההתקרבות לתאונה" – כלומר, החברה לא הכחישה כי אף אחת מהתאונות לא התרחשה באשמת הנהגים.
החקירה עלולה להיות בעלת השלכות מרחיקות לכת: המערכות שייבדקו משולבות בכל ארבעת דגמי טסלה – Y, X, 3 ו-S – שיוצרו מאז 2014 ועד היום. המנהל מעריך כי מדובר בכ-765,000 מכוניות בארה"ב – וסביר להניח שאם החקירה תסתיים במסקנות מרעישות, מדינות נוספות יאמצו אותן, כך שבפועל מדובר כנראה בהרבה יותר. אם המנהל ימצא שהמערכות של טסלה מסוכנות, הוא עשוי לאסור את השימוש בהן ובמכוניות שבהן הן מותקנות עד להסרתן.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    החברה לא הכחישה שאף אחת מהתאונות היתה באשמת הנהג
    אביהו 08/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקר וכזב. החברה קובעת ודורשת מהנהג להיות עירני כדי שיוכל לקחת שליטה על הרכב בכל רגע. המערכת שלה לא מושלמת והיא יודעת ומץריעה על כך.
    סגור
  • 1.
    חקירה פופוליסטית של פקידונים
    מוני 08/2021/17
    הגב לתגובה זו
    4 2
    כמונבכל מקום הפקידונים מחפשים פרסום
    סגור