דיגיטל וטק

האפליקציה הישראלית שאיימה על פייסבוק נסגרת

שנתיים אחרי שנרכשה בעשרות מיליוני דולרים על ידי אחת מחברות המשחקים הגדולות בעולם, אפליקציית שיחות הווידאו של הישראלי בן רובין תיסגר
יאיר מור | 
שיחת וידאו בשירות FaceTime של אפל (צילום cottonbro / Pexels)
Epic, ענקית המשחקים העומדת מאחורי להיטים כמו פורטנייט, רוקט ליג, אינפיניטי בלייד ואנריל טורנמנט, הודיעה אתמול על סגירתו של שירות שיחות הווידאו שלה, Houseparty, שנוצר בישראל.
האפליקציה, שהושקה ב-2016, פותחה על ידי חברת Life On Air של היזם הישראלי בן רובין, והיא גלגול של מה שהתחיל ב-Meerkat, שנחשבה לחלוצת הרשתות החברתיות המבוססות על שידור וידאו חי מהסמארטפון. היא איפשרה שיחות וידאו של שמונה משתתפים מהטלפון, ועם הזמן התפתחה לאפשר אף יותר מכך.
הרעיון נחשב למוזר אך מהפכני בזמנו, וזכה להשקעות בסך 70 מיליון דולר בארבעה סבבים. עם זאת, עד מהרה החלו מתחרות כמו פייסבוק להשיק יכולות מקבילות באפליקציות שלהן, שכמובן נהנו מפופולאריות גדולה יותר בשל העובדה שבהם כבר נמצאו רוב המשתמשים.
לבסוף, ב-2019 נמכרה Houseparty לאפיק תמורת 35 מיליון דולר – מחצית מסכום ההשקעות בה – והפכה לשירות התקשורת הפנימי לשחקנים במשחקים של החברה. בתחילת מגיפת הקורונה היא נהנתה מעשרות מיליוני משתמשים חדשים לפני ש"זום" הפכה לפתרון הפופולארי ביותר לשיחות וידאו וגנבה את כל המשתמשים. לכן, האפליקציה הוסרה מחנויות האפליקציות, ומי שהיא כבר מותקנת על הטלפון שלו לא יוכל להשתמש בה החל מעוד כחודש.
החברה ציינה כי עובדי Houseparty יישארו חלק מאפיק, ויפתחו שירותי תקשורת חדשים, כאשר מהניסוח ניתן להסיק כי מדובר בשירותים שיתמקדו במציאות מדומה. היא שיתפה שתי כתבות הממליצות על כל אותן מתחרות שהושקו או שודרגו בניסיונות לחקות אותה, כמו וואטסאפ, מסנג'ר, Google Duo, זום וסקייפ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה