דיגיטל וטק

זו הסיבה שלמנכ"ל נטפליקס יש ערוץ דווקא ביוטיוב

לאחרונה נחשף כי ריד הייסטינגס מוציא מכיסו כסף להפעלת ערוץ בשירות הווידאו המתחרה מבית גוגל. כמה הוא שילם, ואיך זה קשור לפוליטיקה?
יאיר מור | 
כפתורי יוטיוב ונטפליקס בשלט טלוויזיה (צילום Valerian Luft / flickr)
אזרחים רבים בארה"ב בכלל ובמדינת קליפורניה בפרט הופתעו לאחרונה לגלות שהפרסומות שהופיעו לפני כמעט כל סרטון שהם צופים בו ביוטיוב מומנו על ידי ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס.
הפרסומות המדוברות מגיעות מערוץ בשם "Stop the Republical Recall" ("עצרו את ההחזרה הרפובליקנית"), שהושק בחודש מרץ ומאז זכו 17 הסרטונים שעלו אליו ליותר משני מיליון צפיות, רובן המוחלט בחודש האחרון, לפי נתוני Social Blade. רובן המוחלט של אותן צפיות לא הגיעו ממנויים לערוץ – שכן יש לו בקושי 340 כאלה – אלא מתשלום תמורת הופעתן לפני סרטונים אחרים באתר.
מי שנכנס לאתר של הערוץ מגלה בתחתיתו את המודעה הבאה: "ממומן על ידי 'עצרו את ההחזרה הרפובליקנית של המושל ניוסום. מימון עיקרי לוועדה מגיע מאיגוד המושלים הדמוקרטים, ריד הייסטינגס, והמפלגה הדמוקרטית בקליפורניה". לפי דיווחים בתקשורת בחודשים האחרונים, הייסטינגס תרם לאתר ולערוץ היוטיוב יותר משלושה מיליון דולר מהונו האישי, בנוסף ליותר מ-60,000 דולר שנתרמו על ידי עובדי נטפליקס.
הערוץ והאתר מיועדים לשמש תעמולת בחירות לטובתו של מושל מדינת עמק הסיליקון, גאווין ניוסום, שהיום יתקיימו בחירות מיוחדות להחלפתו. זאת לאחר שבשנתיים האחרונות חתמו יותר משני מיליון מאזרחי המדינה על מסמך שיועד להפעיל נוהל בשם 'החזרה', שדורש בחירות שבהן השאלה הראשונה אינה במי המצביע תומך, אלא האם הוא חושב שהמושל הנוכחי נכשל בתפקידו במידה שדורשת את סילוקו.
רוב הפרסומות בקמפיין מכוונות נגד המועמד שנחשב לבעל הסיכוי המרכזי לניצחון על ניוסום, עורך הדין ומגיש הרדיו השחור לארי אלדר. חלק מהסרטונים בקמפיין מכתירים אותו כ"פניה של העליונות הלבנה" וכתומך תיאוריות קונספירציה לגבי מגיפת הקורונה והחיסונים.
נטפליקס מחשיבה את יוטיוב למתחרה מרכזית שלה על זמן הצפייה של משתמשים, למרות האופן השונה מאוד של התכנים בכל אחד מהאתרים. לפי אתרים פוליטיים בארה"ב, הייסטינגס, כמו גם עשירי הייטק נוספים, כגון מנכ"ל ונשיא גוגל לשעבר אריק שמידט, מייסד לינקדאין ריד הופמן ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה