דיגיטל וטק

וואטסאפ מצאה דרך לדחוף לנו את מה שלא רצינו

החברה הכריזה על שירות חדש בתוך האפליקציה, שמצד אחד מבטיח לא לעשות שום דבר שאנחנו לא רוצים אבל מצד שני מודה שהיא מנסה למשוך לכיוון של מה שהאפליקציה הבטיחה שלעולם לא תעשה
יאיר מור |  4
וואטסאפ (צילום unsplash)
לשקר אין רגליים, אבל יש לו הרבה סבלנות: וואטסאפ השיקה תכונה חדשה ומודה לראשונה שהיא מהווה שלב ראשון בדרך לפרסומות של ממש באפליקציית המסרים – בניגוד להבטחות החברה לכל אורך שנות קיומה.
התכונה החדשה נראית לכאורה כמו משהוא שצריך להדאיג בעיקר את גוגל, ולא את משתמשי וואטסאפ: מאגר עסקים מקומיים, שמשתמשי האפליקציה יכולים לחפש דרכו בתי עסק ונותני שירות מסוגים שונים. מנכ"ל וואטסאפ, וויל קת'קארט, הודיע בטוויטר כי "אני נרגש שאנו מתחילים פיילוט למאגר עסקים מקומיים בתוך וואטסאפ. זה יסייע לכם למצוא ולתקשר עם עסקים מקומיים, כמו בית הקפה, חנות הפרחים או חנות הבגדים השכונתיים. אנו מתחילים בסאו פאולו, שבה מיליוני עסקים קטנים. לאלה שאינם בסאו פאולו כדי לנסות זאת, כך זה נראה":
 
קת'קארט הדגיש כי "כמו כל מה שאנו עושים בוואטסאפ, בנינו את זה בצורה פרטית: איננו רושמים את המיקום שלכם או באילו עסקים צפיתם" – אלא שמדובר בחצי-אמת בלבד, שכן לפי מדיניות הפרטיות של וואטסאפ היא אוגרת את מיקום המשתמש בכל פעם שהוא משתמש בתכונה שדורשת גישה למיקום – והתכונה הזו היא בהחלט כזו. אז היא אולי לא שומרת את המיקום תחת "מיקומים שבהם המשתמש חיפש עסקים", אך כן תחת "מיקומים שבהם המשתמש היה בזמן שימוש באפליקציה".
אבל זה גם לא הדבר הכי מטריד בהשקה הזו: בראיון לרויטרס לרגל ההשקה אמר מאט אידֶמה, סגן נשיא להודעות עסקיות בפייסבוק, כי התכונה החדשה היא חלק מתוכנית של פייסבוק להחדיר פרסומות לוואטסאפ: "בהחלט יש מסלול לפרסומות, שהן ליבת המודל העסקי של פייסבוק, שבטווח הארוך אני חושב יהיו בדרך זו או אחרת חלק מהמודל העסקי של וואטסאפ", הוא אמר.
ההצהרה הזו סותרת את כל התחייבויות וואטסאפ ופייסבוק בעשור האחרון, לפיהן וואטסאפ לעולם, לעולם, לעולם לא תציג פרסומות, אלא מקסימום תאפשר לעסקים לשלוח הודעות למי שכבר הזמין מהם או רצה לשאול שאלה בדרך להזמנה, וזהו.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מעניין שכל שבוע יש כתבה שערורייתית על וואצאפ (ל"ת)
    אור 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    אפשר לעבור לאפליקציית Line (ל"ת)
    אחד 09/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    עדר כבשים, תצביעו ברגלים ותעברו ל- signal (ל"ת)
    דני 09/2021/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    יהיו פרסומות
    אני 09/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ואפשר יהיה לבטל אותן תמורת כמה שקלים.
    סגור