דיגיטל וטק

משתמשי "אטרף" ניצלו? טלגרם חסמה את ההאקרים האיראנים

אפליקציית המסרים המיידיים חסמה את החשבונות הנוכחיים של קבוצת ההאקרים האיראנית שפרצה לאתרים ישראלים והדליפו מידע על משתמשי "אטרף" וחברות נוספות, בעקבות פנייה מצד מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה
יאיר מור |  1
פאבל דורוב, מנכ"ל טלגרם (צילום unsplash, ויקיפדיה)
טלגרם, אפליקציית המסרים המיידיים שנחשבת בדרך כלל לפלטפורמה נוחה ואהובה על האקרים, יוצאת למלחמה: לפני זמן קצר חסמה החברה את החשבונות ששימשו את קבוצת ההאקרים האיראנית BlackShadow להפצת חומרים בנוגע לפריצה לאתרים הישראלים שביניהם נכלל אתר ההיכרויות לקהילה הגאה "אטרף".
מבדיקת ice עולה כי טלגרם חסמה לפחות שני ערוצים של הקבוצה: BlackShadowLeaks3, ששימש להפצת הבשורה אודות הפריצה ודרישת הכופר שפורסמה בשעות הצהריים המוקדמות; ו-BlackShadowData, ששימש להדלפת דגימות מידע מהאתרים שנפרצו. כזכור, בין האתרים האלה, בנוסף ל"אטרף", היו אתרי חברות התחבורה "דן" ו"קווים", כמו גם חברת הטיולים המאורגנים "פגסוס" וחברת הרפואה המקוונת "דוקטור טיקט".
עם זאת, ערוץ אחר, BlackShadowLeaksIL, ששימש להפצת מידע אודות הפריצה לחברת הביטוח "שירביט" לפני כחצי שנה, עדיין באוויר.
הצעד של טלגרם מזכיר שלמרות שהיא נחשבת, ומצוירת על ידי התקשורת, כגן עדן לפושעים, יש לה גבולות ברורים, וכשמגיעים דיווחים ממשתמשים או מרשויות החוק על פעילות פשיעה מסוכנת באמצעות האפליקציה, היא אכן פועלת בעניין, כפי שעשתה בינואר עם קבוצות ששימשו לכאורה לארגון המחאה בוושינגטון הבירה (שלמעשה כבר הוכח שאורגנה דווקא בפייסבוק, שלא עשתה דבר בנידון).
סגירת הערוצים מעלה את השאלה האם גורם ישראלי רשמי כלשהוא פנה לחברה, ובכך סיפק למעשה תשובה עקיפה לטענת ההאקרים היום כי מכיוון שאליהם לא פנה אף גורם רשמי הם מניחים שבישראל אדישים לדליפת המידע אודות מיליוני אזרחים.
עדכון: 17:20: לפני מספר דקות התקבלה הודעה מטעם מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, שחושפת כי הסיבה להסרת הערוצים של "בלאק שאדו" היא פנייה מצד המחלקה לחברה, שבעקבותיה הפכו הערוצים ל"פרטיים" ונחסמו לעין הציבור.
מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות, ד"ר חיים ויסמונסקי, ציין כי היחידה פועלת לסרת תכנים, אתרים, קבוצות ומשתמשים המפרים את החוק, וביניהם גם כאלה בטלגרם. הוא הוסיף כי במהלך השנה האחרונה פעלה המחלקה מול טלגרם במגוון נושאים – קבוצות שבהן התפרסמו תכנים מיניים שונים של נשים וצעירות ללא הסכמתן, קבוצות של פעילי טרור, קבוצות אלימות שקראו לפגיעה בתושבים על רקע מבצע "שומר החומות", ועוד.
המחלקה הודתה כי ייתכן שתוך זמן קצר ייפתחו ערוצים חלופיים של ההאקרים, אך היא נחושה "להפיל" גם אותם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אמת
    רבי אורבך 11/2021/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ברלד הוא פדופיל , חסידיו מספקים לו ילדים מתלמודי תורה
    סגור