דיגיטל וטק
המתחרה הגדולה של וואטסאפ תגבה כסף ממשתמשים
טלגרם החלה להציג פרסומות, והודיעה שמי שלא רוצה לראות אותן – יצטרך לשלם על זה. האם משתמשים יעדיפו לשלם על הסרת הפרסומות או להישאר עם פרסומות?
מה יותר גרוע – פרסומות או תשלום? זו הבחירה שתעמוד בקרוב למבחן משמעותי ראשון. זאת לאחר שפאבל דורוב, מייסד ומנכ"ל טלגרם, הודיע בסוף השבוע בערוץ שלו ברוסית כי האפליקציה, המהווה תחליף פופולארי מאוד לוואטסאפ, תציע בקרוב למשתמשים את הבחירה בין צפייה בפרסומות לבין תשלום דמי מנוי על השירות.
עוד ב-
דורוב כתב כי האפליקציה, שהחלה לראשונה להציג פרסומות בערוצים שבהם יותר מ-1,000 חברים לפני כשבוע וחצי, קיבלה בקשות רבות מצד משתמשים להציע אפשרות לשלם תמורת הסרת הפרסומות. לדבריו, צוות החברה כבר עובד על האפשרות הזו, והיא תושק תמורת "מנוי בתשלום (חודשי) צנוע" כבר בחודש הנוכחי.
בנוסף, כתב דורוב כי מנהלי ערוצים בהם מוצגות הפרסומות ביקשו אפשרות להחליט שלא להציג אותן בערוצים שלהם. זה קצת מסובך יותר, לדברי דורוב, מפני שלא ברור מי וכמה צריך לשלם כדי לא להציג פרסומות בערוצים עם אלפים רבים של מנויים, אך החברה בודקת את האפשרויות ומתכוונת להציע אפשרות כזו ברגע שתמצא דרך לקבוע מחיר מסודר לכיבוי הפרסומות מצד מנהלי ערוצים. דורוב ציין כי כיבוי הפרסומות יוכל להתבצע על ידי רכישת "אנטי-פרסומות" – פרסומות "שקופות" שבמקום להציג מסר פרסומי במשבצת המוקדשת לפרסום בערוץ, מממנות את "העלמת" המשבצת הזו לחלוטין.
דורוב הדגיש כי הפרסומות, שעליהן הכריזה טלגרם בדצמבר 2020, שונות מאוד מאלו שקיימות בשירותים מתחרים. זאת משום שהחברה אינה מציגה אותן בשום מקום מלבד בערוצים גדולים, ואינה אוספת מידע על המשתמשים כדי להתאים להם פרסומות, אלא מוכרת פרסומות לפי תחומי העניין של הערוצים. כך, לדוגמה, כל המשתמשים בערוץ שעוסק בטכנולוגיה יקבלו מן הסתם פרסומות של חברות מתחום הטכנולוגיה, בעוד קבוצות בנושאי חינוך עשויות לקבל פרסומות לחנויות לספרי לימוד וציוד ללימודים. הוא הוסיף כי ערוצים גדולים הציגו פרסומות עוד לפני השינוי הזה, אלא שאז רק מנהלי הערוצים הרוויחו על הפרסומות. כעת, הוא אומר, הפרסומות ישמשו למימון הפיתוח של טלגרם, שבחצי העשור הראשון לקיומה – מ-2013 עד 2018 – מומנה מכיסם הפרטי של מקימיה, האחים ניקולאי ופאבל דורוב, ולאחר מכן גייסה ב-2018 1.7 מיליארד דולר משלוש קרנות, מהן שתיים אמריקאיות ואחת מדובאי, וב-2021 מיליארד דולר מקרן מאבו-דאבי, שבה יושבת החברה כיום.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(8):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
7.צודקיםאיש 11/2021/15הגב לתגובה זו0 0העלות גבוהה ופרסונות זה הדרך, כל הכבוד שלא עושים את זה פרסונליסגור
-
6.אפשר לשלם כדי שלא יהיה באתר שלכם פרסומותעמית 11/2021/10הגב לתגובה זו0 0ושהאתר שלכם יפסיק לקפוץ לי בפיד של גוגל? כל הכתבות שלכם מטופשות וממש לא קשורות לכותרת שאתם נותנים. רק יהודים עושים הכל במרמה. שום דבר לא בא לכם היושר.סגור
-
5.מעולה. פרסומות ללא איסוף מידע.שם 11/2021/10הגב לתגובה זו1 0אנשים צריכים להבין שטלגרם היו רצים על תרומות ואי אפשר לרוץ ככה לנצח. אז זה או שיהיו פרסומות או שלא יהיה טלגרם.סגור
-
בטח שעם איסוף מידעיוני 11/2021/10הגב לתגובה זו0 1ללא איסוף מידע הפרסומת תהיה כללית מאוד כמו לפרסם טמפונים בקבוצה של גברים. פייסבוק גם ככה מציעה פרסום מטורגט במחיר זול למפרסמים. אין לזה סיכוי לאורך זמן.סגור
-
4.אני כבר מסיר את טלגרם ובזאת וואטסאפ ניצחה! (ל"ת)יוני 11/2021/10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.אסור להציג פרסומות כי הן גזלחקי חיון 11/2021/09הגב לתגובה זו0 1חקי חיון. יש לחוקק חוק עולמי כנגד הצגת פירסומות בכלל , אין אמת בפרסו. ובעיקרון פירסומות הינן גזל הציבור.סגור
-
2.חרם פייסבוקיעקב 11/2021/09הגב לתגובה זו2 0ב'ה גם בפייסבוק אם תשלוםסגור
-
1.כמו שמצאנו תחליף לווצאפ נמצא תחליף לטלגרם (ל"ת)ברדוגומפלגאותנו 11/2021/08הגב לתגובה זו0 0סגור