דיגיטל וטק

גוגל נגד האפליקציות הכי חשובות לצרכנים

החברה הודיעה כי החל מהחודש הבא היא תמחק מהחנות כל אפליקציה שתציע הקלטת שיחות, ובכך תמנע מצרכנים את היכולת לתפוס חברות בהטעיה או בהטרדה
יאיר מור |  3
גוגל נגד האפליקציות הכי חשובות לצרכנים (צילום pixabay, ויקיפדיה)
ביום רביעי האחרון הודיעה גוגל באופן כמעט נונשלאנטי את אחת ההודעות הדרמטיות ביותר עבור משתמשי סמארטפונים המבוססים על מערכת ההפעלה שלה, אנדוראיד: החברה עדכנה את תנאי השימוש שלה עבור מפתחי אפליקציות למערכת באופן שאוסר לחלוטין על העלאת אפליקציות המשמשות להקלטת שיחה.
"ערכת פיתוח התוכנה לנגישות אינה מיועדת ואינה יכולה להתבקש עבור הקלטת שיחות קוליות", נכתב בעדכון לתנאי השימוש. החברה ציינה כי המדיניות החדשה נכנסת לתוקף החל מ-11 במאי – היום בו היא מתכננת לפתוח את כנס המפתחים השנתי שלה ולהציג רשמית את הגרסה הבאה של אנדרואיד, ששתי גרסאות בטא ראשונות שלה כבר שוחררו, אך היא טרם הוצגה לציבור.
 
מדובר בגזרה קשה של גוגל לא רק עבור מפתחי אפליקציות, אלא מעל הכל עבור משתמשים: הקלטת שיחה היא אחת התכונות הכי חשובות בטלפון חכם, שמשמשת למשל צרכנים להגשת תביעות נגד חברות שהבטיחו להם בטלפון הבטחות שלא קוימו (פרקטיקה שפשתה בעבר בישראל באופן כה נרחב עד שהחוק הישראלי שונה כדי לחייב כל חברה שמבצעת עסקאות טלפוניות להקליט את תוכן השיחות בעצמן, לשמור אותן במשך שנתיים ולחשוף אותן לבקשת צרכנים). במהלך השנים האחרונות החלה גוגל להקשות מאוד על הקלטת שיחות בשל טענות לפגיעה בפרטיות, ואילצה מפתחי אפליקציות לבצע את ההקלטה באחד משני אופנים: או דרך המיקרופון המובנה בטלפון, מה שמחייב שהשיחה תתנהל על רמקול, או דרך תכונות הנגישות, הדורשות הרשאה נפרדת לגישה מלאה לשני צידי השיחה.
כעת, טוענת גוגל כי אפליקציות שמשתמשות בתכונות הנגישות למטרות שאינן נגישות (כלומר תכונות המתאימות את המערכת לשימוש עבור בעלי מגבלות שונות, כגון עיוורון, חירשות וכו') – לא יוכלו להתקיים בחנות האפליקציות שלה, מה שאומר שכעת הדרך היחידה עבור צרכנים להקליט שיחות, כפי שציין נציג החברה בתשובה לשאלה של מפתח, היא לרכוש מכשירים שמגיעים עם אפליקציית חייגן הכוללת יכולת כזו, משום שאפליקציות כאלו המותקנות על ידי היצרנית עדיין מותרות. אך לא כל מכשיר מציע את היכולת הזו – כך, לדוגמא, מכשירי פיקסל של גוגל מציעים הקלטת שיחות רק במדינות בהן מותר לצד אחד להקליט את השיחה בלי הודעה מפורשת לצד השני; מכשירי סמסונג היקרים מגיעים בישראל עם הקלטת שיחות מובנית, אך מי שרוכש אותם בייבוא מקביל ממדינות אחרות מקבל אותם ללא היכולת הזו; מכשירי שיאומי תומכים בהקלטה, אך רק במדינות מסוימות שישראל אינה ביניהן; וכן הלאה.
החברה לא מסרה מה הסיבה לשינוי, ורק ציינה כי היא מעוניינת לקדם "שימושים אחראיים וחדשניים בשירותי הנגישות". כנראה שצרכנות נבונה לא נכללת בהגדרה הזו.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    היכן האגודות להגנה על הצרכנים
    אחד שנכווה לא פעם 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוב הכח הולך לחברות העשירות והכוחניות שנתפסות פעם אחר פעם בהטעיה ושידול לא הולם, הן בצורה ישיר והן באמצעות סוכנים מצידם. איך יתכן שצרכן לא יוכל להוכיח בבית המשפט שזה מה שהבטיחו לו? כמו כן הקלטת השיחות מאפשרת לדלות פרטים שונים כגון כתובת מספרי תיקים וכו'. אנחנו הופכים אמריקאים אבל במגרעות.
    סגור
  • 2.
    ההקלטה אפשרית דרך האנדרואיד ונחשו למי שייך האנדרואיד... (ל"ת)
    ארז 04/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תמיד אפשר להוריד אפליקציות מאמזון
    חחח 04/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמציעה גם היא חנות אפליקציות אמינה. אחרת, אין ברירה אלא להסתכן בהורדה מאתרים של מסננים וירוסים.
    סגור