דיגיטל וטק

המוני אפליקציות הולכות "להיעלם" מהחנות של גוגל

החברה הודיעה על מהלך "ניקיון" נרחב בחנות האפליקציות של אנדרואיד, שיגרום ליישומים רבים שזמינים בה כבר שנים להפסיק להיות זמינים
יאיר מור |  1
JioPhone Next, הסמארטפון הזול של גוגל (צילום ויקיפדיה, יחצ, pixabay)
גוגל מתכוננת לניקיון פסח מאוחר: החברה הודיעה שלשום (רביעי) למפתחי האפליקציות בחנות שלה כי החל מ-1 בנובמבר, אפליקציות שלא עודכנו זמן רב לא יהיו זמינות לחיפוש ולהורדה בחנות עבור משתמשים במכשירי אנדרואיד המריצים גרסאות עדכניות של מערכת ההפעלה.
לדברי החברה, הסיבה למהלך היא שאפליקציות ישנות אינן תומכות בתכונות הגנת האבטחה והפרטיות העדכניות של המערכת, ולכן אינן עומדות בציפיות של משתמשים שקונים מכשירים חדשים או משדרגים מכשירים קיימים לגרסאות אנדרואיד חדשות שמבטיחות להם שיפורים בשמירה על המידע שלהם.
 
גוגל הדגישה כי האפליקציות לא יוסרו מהחנות – בניגוד לאפל, שביצעה בעבר מספר "ניקויים" דומים בחנות שלה והסירה לחלוטין כל אפליקציה שלא עמדה בדרישות. במקום זאת, ציינה גוגל, האפליקציות הללו יהיו גלויות רק למשתמשים בגרסאות ישנות של אנדרואיד שלהן מותאמות האפליקציות. עם זאת, חשוב לזכור שהבעיה הגדולה בחנות של גוגל אינה אפליקציות ישנות שלא תומכות בהגנות הללו, אלא אפליקציות חדשות שעולות ללא הפסקה ומצוידות בכלים חדשים לפריצה למכשירים וריגול מכוון אחרי המשתמשים.
עד כה, הציבה גוגל דרישה דומה מאפליקציות חדשות ועדכונים לאפליקציות קיימות שעולים לחנות שלה: כל אפליקציה חדשה או עדכון שלא הותאמו לגרסה האחרונה של אנדרואיד שנה לאחר שחרורה – נחסמו מעלייה לחנות. ה"ניקוי" החדש, לעומת זאת, יסנן אפליקציות רק אם לא עודכנו שנתיים לאחר שחרורה של גרסת אנדרואיד חדשה.
לדברי גוגל, "רובן המוחלט" של האפליקציות בחנות כבר מעודכנות ולא יושפעו מהשינוי. עם זאת, ייתכן בהחלט כי חלק מהמיעוט שכן יושפע הן אפליקציות שלמרות שמפתחיהן הפסיקו לעדכן אותן עדיין לא נמצאה להן חלופה טובה יותר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש חלופה לגוגל
    עידן שדה 04/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ויש שם אפליקציות מטורפות. החנות פיראטית סוג של טורנטס רק לחנות גוגל. עד שהממשלה תמצא יקום חנות חדשה. העיקר לאסור על אפליקציות וחוקים שנותנים לממשלה מעקב יותר מדויק מהם על האזרחים.
    סגור