דיגיטל וטק

אפליקציות התשלום משבשות את עצמן - וזו הסיבה

כמו הטלפונים שמיוצרים פחות עמידים רק כדי שתשלמו עוד על תיקונים ודגמים חדשים, כך אפליקציות התשלום לא יכולות להרשות לעצמם לקפוא על השמרים ומכניסות שיבושים, עד שיבוא השדרוג הבא
מערכת ice |  1
תשלום באמצעות הנייד (צילום pexels)
מה יותר נוח מלהציב את מסך הטלפון שלנו מול הקורא החכם, בלי להוציא כרטיס וכמובן בלי צורך לחפש מזומן. לפני עשור, אם רצית לשלם עבור משהו, היית צריך מזומן, כרטיס אשראי, או אפילו פנקס צ'קים (זוכרים אותם?). תשלום בקופה עלול להיות חוויה מסורבלת: גישוש אחר ארנק, חיפוש אחר הכרטיס הנכון, החלקה שלו ואז המתנה לסיום העסקה - כל השלבים שעומדים בינך לבין הדלת.
היום, אנחנו יכולים לשלוח הודעת טקסט, להקיש או להחליק כדי לשלם. תשלומים דיגיטליים מסירים את הצורך לחשוב על אופן הפעולה של עסקה, ומאפשרים ללקוחות לקנות כמעט מיד מבלי להושיט יד לארנק. אחרי הכל, כבר שנים אומרים שאנשים מחזיקים יותר טלפונים מאשר מברשות שיניים.
וכאן טמון היופי של תעשיית התשלומים המהירים: היא משתנה כל הזמן ומעניקה ללקוחות את מה שהם רוצים, איפה ומתי שהם צריכים את זה. אולי זו הסיבה שכל כך הרבה מהחידושים הצומחים ביותר בזמננו הם ספקי תשלומים ופלטפורמות מסחר. Paypal, Shopify, ועוד חברות כאלו הפכו למובילות על ידי ההבנה כיצד והיכן לקוחות באמת רוצים לשלם בחיי היומיום שלהם ומתן פתרונות טכנולוגיים שמאפשרים זאת.
 
באותה מידה, ספקי תשלומים מובילים מכירים בכך שהמשך הפיתוח שלהם פירושו גם להמשיך להפריע, גם אם הם צריכים לשבש את עצמם. מה שעובד היום עלול להיכשל מחר - וכל ספקי התשלומים חייבים להיות מסוגלים להתאים חוויות במהירות מספקת כדי לעמוד בציפיות המשתנות של הלקוחות. כדי לקחת רק דוגמה אחת, הסתכלו על העניין המרקיע שחקים במטבעות קריפטו ונכסים דיגיטליים, ובאיזה מהירות החלו להופיע כרטיסיות באפליקציות תשלום נבחרות לרכישה באמצעות או קנייה של הנכסים הללו.
ברור שהאופן שבו חברות תשלומים דיגיטליות מקימות את המערכות הטכנולוגיות שלהן כעת ימלא תפקיד קריטי בשאלה האם הן ימשיכו לשגשג. מגזר התשלומים נמצא במצב כמעט קבוע של שיבוש במשך 20 השנים האחרונות. למעשה, הוודאות היחידה בשלב זה היא שהשיבוש הוא קבוע - והוא מואץ.
מחקר שנערך לאחרונה על ידי Accenture מצא כי מודרניזציה של תשלומים היא הזדמנות של 300 מיליארד דולר - כ-2.7 טריליון עסקאות במזומן צפויות לעבור לכרטיסים ולתשלומים דיגיטליים עד 2030. תשלומי הארנק הדיגיטלי עלו על התשלומים במזומן לראשונה במהלך 2020, על פי דוח התשלומים הגלובלי של FIS 2021, ואימוץ העסקאות של קנה-עכשיו-שלם-מאוחר, או BNPL, צפוי להכפיל את עצמו עד 2024.
השינויים נמצאים בכל מקום. מטבעות דיגיטליים הופכים ליותר מציאות מהחלום, תשלומים בזמן אמת ופתרונות מימון חדשים צצים, ועוד דרישות סטנדרטיות לנתונים ממשיכות להופיע. מעבר למחשוב ענן, טכנולוגיות כמו 5G, תשלומים ללא מגע כגון NFC, ו-AI ולמידת מכונה מבשילות במהירות. במקביל, דרישות הצרכנים מואצות לחוויות תשלום נוחות, גמישות וחלקות. אובססיה של לקוחות היא כבר לא תרגיל מיתוג עבור חברות פיננסיות. מדובר ביצירת ערך אמיתי שישפר את חייהם של אנשים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אי אפשר לשבש כסף מזומן! (ל"ת)
    עופר 05/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור