דיגיטל וטק

עלiת הסייבר: האקרים ישראלים תוקפים אתרים פלסטינים ואיראנים

האקרים משני צידי המתרס מנהלים מלחמת סייבר הכוללת הפלת אתרי מפתח ופרסום מאגרי מידע, שלעתים מתבררים כמזויפים או בלתי רלוונטיים. עם זאת, בשני הצדדים מאיימים כי זו רק ההתחלה. האם המלחמה ברשת תסלים ותהפוך גרועה כמו מתקפות פיזיות?

יאיר מור | 
מתקפת סייבר על ישראל (צילום unsplash ,freepik, pixabay)
מבצע עלות השחר מתרחש לא רק בזירת הקרב הפיזית וההסברתית, אלא גם בזירת הסייבר. מאז תחילת המבצע, בסוף השבוע האחרון, תוקפים האקרים ישראלים ואנטי-ישראלים (מייד נגיע לסיבה שבחרנו בהגדרה הזו) כל אחד אתרי אינטרנט בצד השני, ומאיימים ללא הפסקה בתקיפות "איכותיות" יותר ככל שהתקיפות ההדדיות תימשכנה.
לפי מה שידוע לנו כרגע, לפחות שתי קבוצות האקרים מעורבות בתקיפות מהצד הישראלי: קבוצת Army of Thieves, שהסיסמא שלה היא תרגום ללטינית של השורה "כל הנחלים הולכים לים והים אינו מלא אותם" (מתוך "כל הנחלים". מלים: הלל מיטלפונקט, לחן: אהוד בנאי ויוסף מר חיים, שרה במקור: מזי כהן) וקבוצת Termux Israel. מהצד השני מעורבות כמה קבוצות, בעיקר איראניות אך גם ממדינות ערביות אחרות, כמו הקבוצה העיראקית "אל-תחריאה", שעל מעלליה כבר שמענו לאחרונה מספר פעמים. לכן בחרנו בתחילת הכתבה בהגדרה "האקרים אנטי-ישראלים", מאחר וקשה למצוא מכנה משותף אחר ביניהם.
ביום חמישי הודיעו האקרים מהצד השני כי פרצו למאגר מידע של רשת 13, וקבוצת טרמאקס מיהרה להפריך את הדיווח וחשפה שמדובר בקובץ מאגר מידע פתוח שנמצא באתר הערוץ וההאקרים ערכו את הצילום שלו כך שייראה כמו מאגר פרטים של אנשי הערוץ; בשישי הם הפריכו טענה של קבוצת בשם GhostSec, שפרסמה לכאורה מאגר מיילים מודלפים שנגנבו מצה"ל, והבהירו שמדובר ככל הנראה בהודעות וקבצים שנכתבו על ידי ה"האקרים" עצמם.
ביום ראשון הפילו ההאקרים למשך זמן קצר את אתר עיריית שדרות, וההאקרים הישראלים טענו כי מדובר בפעולה לא "איכותית", למרות שמדובר באתר השירותים העירוניים של רשות עם יותר מ-30,000 תושבים.
במהלך סוף השבוע הפילו שתי הקבוצות הישראליות כמה אתרים מהצד השני: ביום שישי נפל אתר הג'יהאד האיסלאמי מספר פעמים בעקבות מתקפות מניעת שירות מבוזרות (DDoS) של הישראלים, שאף העלו סרטונים ותמונות שמראות את ההפלה:
בשבת הם הודו שמדובר במתקפות "ילדותיות", והוסיפו איום כי הם מכינים "הפתעות" מתקדמות יותר למקרה שהלחימה תמשיך, תוך פרסום אזהרה גם לחמאס, לצד סרטון שמראה הפלה של האתר שלו:

סרטוני תקיפות של צה"ל שותפו גם הם, בליווי בדיחות גיקיות שפירושן, בשפה חופשית, שכל עוד ישראל מתקפת מעזה, עזה תותקף על ידי ישראל:

מעט לפני מוצ"ש הפילו את האתר הרשמי של שליט איראן, עלי חמינאי, ואחרי מוצ"ש את אתרי משרד האסירים הפלסטיני, תנועת החרם על ישראל (BDS) ובנק פלסטין. אתמול (ראשון) בערב הופלו אתרי קארד אל-חסאן, ארגון הלוואות איסלאמי שנחשב למקור מימון של חיזבאללה, וסוכנות הידיעות של איראן, FarsNews, שהוגדרה כ"Not ParsNews, but FakeNews".
וכמובן, אמש (ראשון) נפרץ חשבון הוואטסאפ של ח"כ איימן עודה והופצו באמצעותו מסרים פרו-ישראלים לקבוצות בהן הוא חבר.
כל זה, כמובן, נחשב בעולם הסייבר למשחק ילדים, כפי שכבר ציינו. השאלה היא האם מלחמת הסייבר הזו תסלים לפריצות שיהוו פגיעה של ממש באחד הצדדים או בשניהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה