דיגיטל וטק

דוח מפת האיומים של פורטינט חושף: מספר תוכנות הכופר הוכפל

פורטינט, מובילה עולמית בפתרונות אבטחת סייבר מקיפים, משולבים ואוטומטיים,פרסמה את ממצאי דוח מפת האיומים הגלובלי החצי-שנתי של FortiGuard Labs, גוף המחקר של החברה. הדוח מתבסס על המודיעין השיתופי של FortiGuard Labs, אשר נלקח ממערך החיישנים הרחב של פורטינט, האוספים מיליארדים של אירועי אבטחה אשר נצפו ברחבי העולם במהלך המחצית הראשונה של 2022

מערכת ice | 
פורטינט (צילום יחצ)
מגמות הניצול מראות כי רשתות ה-OT ונקודות הקצה הם יעדים מפתים: ההתכנסות הדיגיטלית של נקודות הקצה מאפשרת לעבודה מכל מקום (WFA) להמשיך להוות את הגורם המרכזי של מתקפות, כאשר הגורמים העוינים ממשיכים להתמקד בשטח התקיפה הגדל. ניצול רב של נקודות תורפה בנקודות הקצה מערב משתמשים לא מורשים המקבלים גישה למערכת עם המטרה של תנועה רוחבית כדי להיכנס לעומק הרשתות הארגוניות.
 
דוגמאות לכך ניתן לראות עבור נקודת תורפה מסוג spoofing בנפח גבוה ונקודת
תורפה מסוג ביצוע קוד מרחוק (RCE). כמו כן, ניתוח נקודות התורפה של נקודות הקצה לפי האיתור והנפח שלהן חושף את הדרך הנחושה של פושעי הסייבר, המנסים לקבל גישה באמצעות מקסום נקודות תורפה ישנות וחדשות. בנוסף לכך, כאשר מתבוננים במגמות נקודות התורפה של ה-OT, רואים שגם מגזר זה סובל. ניתן לראות כי טווח רחב של התקנים ופלטפורמות נוצלו על ידי הפושעים, מה שמדגים את המציאות של אבטחת הסייבר בכל הנוגע להתכנסות מוגברת של ה-IT וה-OT והיעדים של הפושעים, הגורמים לשיבושים. טכנולוגיית נקודות קצה מתקדמת יכולה לסייע למנוע ולתקן ביעילות התקנים אשר נפגעו בשלב מוקדם במתקפה. בנוסף לכך, ניתן להשתמש בשירות הגנה דיגיטלי מפני סיכונים (DRPS) כדי לבצע הערכות איומים חיצוניים, לאתר ולתקן בעיות אבטחה ולסייע לקבל תובנות קונטקסטואליות בנוגע לאיומים נוכחיים ועתידיים.
מגמות איום הרסניות ממשיכות עם התרחבות תוכנות המחיקה: מגמות של תוכנת המחיקה הזדונית (Wiper) חושפות התפתחות מטרידה של טכניקות מתקפה יותר הרסניות ומתוחכמות, המתבצעות באמצעות תוכנה זדונית אשר משמידה נתונים על ידי מחיקתם. המלחמה באוקראינה הביאה לעלייה ניכרת בתוכנות מחיקה זדוניות על דיסק בקרב גורמי איום המתמקדים בעיקר בתשתית קריטית. חוקרי FortiGuard Labsזיהו לפחות 7 גרסאות חדשות משמעותיות של תוכנות מחיקה במחצית הראשונה של 2022, אשר שימשו במגוון מתקפות נגד ממשלות, צבא וארגונים פרטיים. מדובר במספר משמעותי היות והוא קרוב למספר גרסאות תוכנות המחיקה אשר אותרו באופן פומבי מאז 2012. בנוסף לכך, תוכנות המחיקה לא נותרו במיקום גאוגרפי אחד, אלא אותרו ב-24 מדינות מלבד אוקראינה. כדי למזער את ההשפעה של תוכנות מחיקה, ניתן להיעזר בפתרון איתור ותגובת רשת (NDR) בעל בינה מלאכותית עם יכולת לימוד עצמי כדי לאתר חדירות בצורה טובה יותר. כמו כן, יש לאחסן גיבויים מחוץ לאתר ובאופן לא מקוון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה