דיגיטל וטק

סלקום מתנערת מ"העובדים המרגלים": לא נפל פגם בהתנהלות החברה

חברת התקשורת הודיעה כי שני עובדיה שנחשדים באישומים חמורים של ריגול וניסיון לפגוע בביטחון המדינה לא שמו את ידם על מידע אישי של לקוחות, ואף לא הצליחו במזימתם לשבש את פעילות החברה
יאיר מור |  1
אישומים חמורים של ריגול בסלקום (צילום shutterstock, פלאש 90)
ענקית התקשורת המקומית סלקום הגיבה לפני זמן קצר לפרשת הריגול החמורה שנחשפה בהודעה משותפת של פרקליטות המדינה, שירות הביטחון הכללי והמשטרה.
לפי הודעת סלקום, החברה "מגנה בתוקף את האירוע החמור ופעלה באופן הדוק עם רשויות הביטחון על מנת לסכל כל נזק פוטנציאלי ולקדם את החקירה". היא הדגישה כי "לאחר בדיקה מעמיקה, אין כל אינדיקציה לגרימת נזק ללקוחות סלקום ואין כל חשש לדלף מידע אישי על לקוחות".
 
כדי להסיר כל ספר, ציינה החברה כי "כלל גורמי הביטחון קבעו כי לא נפל פגם בהתנהלות החברה. סלקום מונחית בשגרה על ידי כל גורמי הביטחון ועומדת בתנאים ובכללים המחמירים ביותר שלהם, כחלק ממחויבותה כחברת תקשורת ישראלית מובילה".
כמובן ש"העובד המואשם במעשים החמורים, וכן היועץ החיצוני, הודחו מסלקום לאלתר".
כפי שדיווחנו לפני זמן קצר, לפי כתבי האישום שהוגשו נגד שלושה תושבי הצפון, מהנדס התוכנה בסלקום ניצל את הרשאות הגישה שקיבל למידע פנימי של החברה על מנת לסייע לחמאס, שעם נציגיו נפגש בטורקיה ב-2017. המהנדס מסר לארגון הטרור מידע סודי על רשתות התקשורת של החברה בפרט ותשתיות תקשורת בישראל באופן כללי, תוך שיתוף פעולה עם עובד החברה לשעבר שהפך ליועץ חיצוני והכווין אותו בעקיפת מערכות אבטחת המידע של סלקום על מנת להשיג מידע נוסף שיאפשר לחמאס לפגוע בפעילות סלקום בעת מלחמה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מרגלים
    צבי 10/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גייס חמישי
    סגור