דיגיטל וטק

מהפכה במחקר הרפואי: סטארט-אפ ישראלי גייס 15 מיליון דולר

חברת QuantHealth פיתחה סימולטור בינה מלאכותית שתפקידו לחזות את רמת היעילות של ניסויים קליניים. כעת הושלם מהלך ראשון לגיוס כספים אינטנסיבי בהובלה של קרנות הון סיכון מהארץ ומהעולם

מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
חברת הסטארט-אפ הישראלית QuantHealth העוסקת בתחום ניסויים קליניים מבוססי בינה מלאכותית, הודיעה היום על גיוס 15 מיליון דולר עבור פלטפורמת הבינה המלאכותית שבפיתוחה. עד כה, גייסה החברה כ-20 מיליון דולר בסך הכל. הגיוס המשמעותי התבצע בהובלה משותפת שלPitango HealthTech ו-Bertelsmann Investments, ובהשתתפות Shoni Top Ventures ,Nina Capital ו-Novacapital. 
יותר מ-90% מהתרופות שמגיעות לשלב הניסוי הקליני אינן זוכות להגיע להגיע לשוק. משמעות הדבר היא בזבוז של כ-50 מיליארד דולר מדי שנה. הסיבות לכך נעוצות בפערים הגדולים במידע קריטי התומך שנדרש לצורך תמיכה בניסויים קליניים. מטרתה של הפלטפורמה של QuantHealth היא לגשר על פערים אלה באמצעות יצירת סימולציה של הניסויים על גבי מערכת בינה מלאכותית ייחודית. הסימולציה מפחיתה את הסיכונים הכרוכים בהליכים מעין אלה, מזרזת את התהליך ומייעלת את פיתוח התרופות. 

"הצורך בפיתוח יעיל של תרופות הולך וגובר". היזמים אור ענבר וארנון חורב (צילום: רותי בנזימן)
הטכנולוגיה המבוססת בינה מלאכותית של QuantHealth אומנה בעזרת מערך נתונים ענק המכיל 350 מיליון תיקים רפואיים של מטופלים, knowledge-graph שמכיל מנגנונים ביולוגים של עשרות אלפי תרופות, ומסדי נתונים של מאות אלפי ניסויים קליניים. מאגרי מידע אלו משלבים מידע אנונימי מבתי חולים מבטחים וקופות חולים בארה"ב, מאגרי תרופות פתוחים, מאמרים מדעיים, מסמכי הגשה ל-FDA, מידע של חברות תרופות ועוד.  מידע זה מרוכז תחת מערך מחשוב ייחודי המאפשר הבנה הוליסטית של הנתונים.
כל אלו, ביחד עם ארכיטקטורות למידה עמוקה (deep learning), מאפשרים הפקת תובנות כיצד חולים מגיבים לטיפולים שונים ומגוונים, איך תרופות חדשות פועלות ברמת המנגנון הביולוגי, וביחד, מאפשרות לחזות כיצד חולים יגיבו לתרופות חדשות בניסוי קליני. הסימולטור הקליני לחזות את תוצאות הניסוי בדיוק של 86%. החברה כבר עובדת עם כמה חברות תרופות ענקיות, ומספר חברות ביוטכנולוגיה, על מנת לסייע להם להגביר את סיכויי ההצלחה של הניסויים שלהם, ומורידה את זמני ועלויות הפיתוח.
 
QuantHealth הוקמה על ידי אור ענבר וארנון חורב בשנת 2020, יזמים מנוסים בתעשיית הרפואה והתרופות. בחברה מועסקים כ- 25 עובדים, מתוכם כ-50% נשים. "על פי מאמר שפורסם לאחרונה על ידי Deloitte, החזר ההשקעה על מחקר ופיתוח בתחום התרופות ירד באופן עקבי, והגיע ל-1.2% בשנת 2022, השיעור הנמוך ביותר שהתעשייה ראתה מזה עשרות שנים", מספר אור ענבר, מנכ"ל ומייסד שותף בחברה.
"הירידה הזו מתרחשת בתקופה שבה הצורך בפיתוח יעיל של תרופות רק הולך וגובר. אנחנו מאמינים שפתרונות מבוססי בינה מלאכותית כמו שלנו ישפרו באופן דרמטי את הצלחתם של ניסויים קליניים רבים, ויסללו את הדרך לפיתוח טיפולים טובים וזולים יותר עבור מטופלים ברחבי העולם". סבב הגיוס של QuantHealth מגיע לאחר ההכרזה של החברה על התרחבותה לשוק האמריקאי, יחד עם שורה של מינויים בתפקידים בכירים. המימון החדש ישמש להתרחבות מסחרית, פיתוח מוצרים חדשים והרחבת הפלטפורמה כך שתכלול שימושים חדשים, כולל תמיכה רגולטורית ומחקר ופיתוח פרא-קליני.
"לאחר שהפתרון של QuantHealth אומץ במהירות בתעשייה, והחברה חווה צמיחה מסחרית עצומה, אנחנו שמחים להרחיב את התמיכה שלנו ביזמים אור ענבר וארנון חורב,  ולהצטרף להובלת סיבוב ההשקעה הזה", אמר איתי הראל, שותף מנהל ב-Pitango HealthTech. "אנחנו רואים צורך גדול בתחום, ותחילתו של שינוי באופן שבו חברות תרופות מתייעלות ומתכננות ניסויים קליניים. זה קורה באמצעות טכנולוגיות כמו אלו של QuantHealth, ואנחנו צופים שמגמה זאת רק תגבר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה