דיגיטל וטק

גוגל מכריזה: זה הצעד שתעשה למען בעלי מכשירי אנדרואיד

גוגל הכריזה שתהדק את רמת אבטחת המידע שלה וכעת היא תתחיל מעתה לסרוק את כל האפליקציות שבעלי מכשירי אנדרואיד יתקינו על הפלאפון גם אם הותקנה החנות האפליקציות שלה וגם אם לא
מערכת ice |  3
גוגל נגד האפליקציות הכי חשובות לצרכנים (צילום pixabay, ויקיפדיה)
גוגל הכריזה שתתחיל לבדוק את כל האפליקציות שמשתמשי אנדרואיד מתקינים על הסמארטפונים שלהם, גם כאלו שמותקנות על ידי APK ולא ישירות דרך חנויות האפליקציות השונות.
בזכות העדכון החדש, למערכת סינון האפליקציות של גוגל, Play Protect כעת המערכת תסרוק עבור הצרכנים גם את קובצי ה-APK שמותקנים במכשיר על מנת להוריד ולהתקין אפליקציה שאינה זמינה בחנויות האפליקציות הרשמיות.
 
לאחר הסריקה, שמתבצעת ברקע, Play Protect תקבע האם הקובץ שסרקה זה עתה זדוני או לא ובמידה וכן יקבלו המשמשים הודעה על כך שגוגל ממליצה לבצע סריקה של האפליקציה באמצעות השירות שלה, על מנת להבין האם ישנו סיכון בהתקנתה.
בהודעה שתופיע נכתב כי: "Play Protect טרם בדק את האפליקציה הזו בעבר. כדי לשמור על המכשיר והמידע שלכם, יש צורך לשלוח מידע מסוים על האפליקציה לגוגל לסריקה לפני ההתקנה". 
כגוגל מציינת כי ההבדל הינו שבעבר Play Protect סרק את אפליקציות שהותקנו דרך צד שליש, אבל היה מדובר בסריקה עדינה יותר מזו שיוצאת עכשיו לפועל וכעת, הפיצ'ר החדש שלה כולל סריקה עמוקה יותר של הקוד של האפליקציות שאתם עומדים להתקין בחיפוש אחרי סימנים לכך שעליכם להימנע מהתקנה שלהן.
חשוב לציין כי למרות שגוגל מציגה את המהלך החדש כ"בחירה", בפועל לא נראה שגוגל משאירה לכם ברירה מלבד לבצע את הסריקה לאפליקציה ואז להחליט אם להתקין אותה או פשוט לוותר על ההתקנה לחלוטין.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למה?
    חם 11/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 3
    למה שלא יבדקו את האפליקציה לפני שהם מעלים אותו לחנות זה לא יהיה יותר קל
    סגור
  • ככה
    אטון 11/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה שלא תקרא שוב את הכתבה ותבין על מה מדובר?
    סגור
  • 1.
    סדר עולמי חדש
    אנונימוס 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    4 1
    חשיפה: כידוע, חברות כמו גוגל ומייקרוסופט מתקינות פגסוס במכשירי הטלפון, באשר לאפל, מנכל החברה לא נותן בינתיים אישור לצותת לאייפונים, אך האייפון עדיין ניתן לפריצה עם רוגלת פגסוס. כאמור, בסדר חולני חדש, תמיד תזכרו כי יש מניע נסתר מאחורי כל הצהרה. ופה מדובר במערכת גרפינו אקס, שפועלת על מערכות אנדרויד ואינה ניתנת לפריצה על ידי פגסוס ורוגלות נוספות. המערכת משתמשת בapk כדי להוריד אפליקציות מצד שלישי, ולא דרך גוגל סטור, שמתקינה לכם אפליקציות "רשמיות" שדרכן מצוטטים לכם. כן, אמרתי מה שאמרתי וזו האמת. גוגל עושה הפוך, ורוצה לרגל אחריכם. לעוד מידע עקבו אחר אדוארד סנואדן, ומייסד פגסוס שיצא מחברת nso הישראלית, וכעת החליף צד, ומייצר טלפונים חסומים לפגסוס. למה? זוכרים ביל גייטס? קורונה? "קודם נייצר וירוס, ואז נמכור להם את התרופה". #תתעוררוכבר #סדרעולמיחדש #אדוארדסנואדן
    סגור