השוק
אחרי 33 שנה: התחנה המרכזית בת"א נסגרת, בעלי העסקים חסרי אונים
בעלי החנויות טוענים כי תוכנית המתאר החדשה מתעלמת מהמצב הסבוך במתחם. בהתנגדות שהוגשה נחשפות טענות קשות על בנייה לא חוקית ואטימת שטחים, בזמן שהנכסים הופכים לנטושים והערך שלהם צולל
מאבקם ארוך השנים של בעלי החנויות בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב עולה מדרגה. 257 מבעלי הנכסים במתחם הגישו התנגדות חריפה לעדכון תוכנית המתאר של העיר (תא/5500), שהופקדה לאחרונה בוועדה המחוזית.
לטענתם, התוכנית החדשה אינה נותנת מענה למבנה שהוגדר בעבר כ"מורכב והבעייתי ביותר" בעיר, ואינה כוללת הנחיות מחייבות להסדרת המצב התכנוני הסבוך. כך על פי דיווח היום (חמישי) בכלכליסט.
בעלי החנויות, המיוצגים על ידי עורכי הדין אסף עירוני וצבי שוב, טוענים כי מאז אושרה תוכנית המתאר הקודמת ב-2015, מצבם רק הלך והורע. ההתנגדות מציינת כשל מתמשך מצד העירייה, שאיפשרה לאורך עשורים בנייה לא חוקית ושימוש בשטחים בניגוד להיתרים, מה שהותיר את המתחם כ"פיל לבן" שחלקיו הגדולים נטושים ואטומים.
לטענת המתנגדים, הבעיה אינה מחסור בזכויות בנייה, אלא כשל מבני ותפקודי יסודי. לשיטתם, הוספת זכויות בנייה נוספות ללא תוכנית מפורטת להסדרת הבנייה הקיימת רק תחריף את הבעיה ותפגע ביכולת המימוש הכלכלית של הנכסים.
עוד ב-
בעלי החנויות דורשים כעת כי לתוכנית המתאר תצורף הנחיה שתחייב את העירייה לקדם לאלתר תוכנית מפורטת להסדרת המתחם. זאת, על רקע טענות חוזרות ונשנות כלפי חברת "נצבא", בעלת השליטה בתחנה, על הזנחה מכוונת של המבנה במטרה להשיג זכויות בנייה נוספות בעתיד.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(14):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
12.לסגורSpy 05/2026/10הגב לתגובה זו0 0התחנה מזעזעת ריח של שתן ,לא נעים לסתובב שם היו כמה חנויות שניסו לעקוץ חילים במוצרים שהם לא צריכיםסגור
-
11.תחנת מרכזית הישנהואגג 05/2026/09הגב לתגובה זו0 0עיריית תל אביביש לה מליונים רזרבה יכולה לעסור לבעלי עבקים וגם לתרום למוסדות במקום לתת הטבות או מכרזים שכולם עובדים רק כפקידים יש לה רק שם אחר והבכירים לעשות דחוף בקרות על כל המתונים ועובדי חוץ ודפי המוכחות שחותמים בכתב יד בזמן שלא מגיעחם לעבודה לעביר דחוף למח כספים וגם למחלקות אחרות משרד הפנים אוצר פניות התלונותסגור
-
10.תחנה מרכזית כיכר אתרים בית האופרה להריסה (ל"ת)חולדאי מכר תל אביב 05/2026/09הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.גנבו ורימו חייליםשכן 05/2026/09הגב לתגובה זו1 0גנבתם רימתם חיילים ואזרחיסגור
-
8.טאבי 05/2026/08הגב לתגובה זו0 0צריך להחריב את המקום הזהסגור
- טען עוד
-
7.הישנה או החדשה?אנה 05/2026/08הגב לתגובה זו3 1כי הישנה מפחידה המקום מפוקפק מאוד ובכלל תתחילו לגרש לא חוקיים בדרום תל אביב מספיק להתעלל באזרחיםסגור
-
מבוךהתחנה החדשה 05/2026/08הגב לתגובה זו0 0מטורףסגור
-
החדשה.. (ל"ת)קליאו 05/2026/08הגב לתגובה זו1 0סגור
-
6.מצויןאבוטבול 05/2026/08הגב לתגובה זו2 0מצוין העסקים נראים מלא צחנה וכשל בריאותי הכל מסריח כל הכבוד לראש העיר תחפשו מקום אחר יש מלא חנויות בדרום תל אביב להשכרהסגור
-
5.עשיתם כסף על חשבון כולם ועכשו בוכיםאפי 05/2026/08הגב לתגובה זו1 878 שנים עשקתם עובררים ושבים. הגיע הזמן שתחפשו מקורות פרנסה חדשים.סגור
-
4.נצבא פועלת כך גם בראש העיןשי 05/2026/08הגב לתגובה זו8 0החברה מייבשת נכסים מתוך אסטרטגייה. צריך לשלול מהם את רשיונות הקבלן ולפתטור את הציבור מהנזקים שהם גורמים לציבור בחסות הרגולטור הפראיירסגור
-
3.חולדאי מכר את דרום תל אביבקרן 05/2026/08הגב לתגובה זו16 1ומכר את יפו לערבים. צ מי זוכר את הימים של. יפו.. גלריות ציורים, חנויות יפות, ריקודי עם ברחבה. חולדאי נתן את יפו לערבים על מגש של כסף מיסגור
-
2.סוףחיים 05/2026/08הגב לתגובה זו3 3סוף סוף סודן זה לא ישראל יאלה הבייתהסגור
-
1.בעלי התחנה פעלו לייבושה - התגובה שינוי יעוד הקרקע לפארקשמעון 05/2026/07הגב לתגובה זו11 0בעלי התחנה פעלו לייבושה (על פי פרסומים באתרי החדשות )סגור



