דיגיטל וטק

מהפכה בשוק הבינה המלאכותית: החברות האירופאיות שמאיימות על OpenAI

שוק הבינה המלאכותית, הפך לדבר החם ביותר בשוק ובתוך זמן קצר, החברות הגדולות בשוק החלו להשתלב בתחום ומודלים של בינה מלאכותית נכנסו במוצרים רבים. לצד כל אלו מסתמן כי מיסטרל AI הצרפתית, מאיימת על השמות הגדולים בשוק
מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום freepik)
תחום הבינה המלאכותית הפך לדבר החם בתעשייה ובזמן החברות הגדולות נכנסו לשוק והציגו מודלים של בינה מלאכותית, נראה כי ישנה חברה צרפתית צעירה אשר עלולה לאיים על עליונותם.
חברת מיסטרל AI, הצרפתית הוקמה רק לפני שבעה חודשים ותוך זמן קצר הספיקה להגיע לשווי מרשים של שני מיליארד דולר. החברה מתמחה בפיתוח מודלים קטנים יחסית בלי להתפשר על הביצועים ונכון לעכשיו המודל החדש שפתחה עוקף שחקנים ותיקים בשוק כמו GPT-3.5 של OpenAI ואת LLaMA 2 של מטא.
 
החברה הודיעה רק לאחרונה על גיוס של 415 מיליון דולר מה שהעלה את שווי החברה לשווי של 2 מיליארד דולר. מיסטרל הוקמה על ידי המנכ"ל ארתור מנץ', לשעבר חוקר בחברת הבינה המלאכותית דיפמיינד, ביחד עם טימותי לקרווה וגיום למפל, שניהם יוצאי מעבדת הבינה המלאכותית של מטא בפריז.
השבוע, במקביל להכרזה על סבב הגיוסים החדש, החברה גם שחרר מודל שפה גדול חדש העונה לשם 'Mixtral 8x7B'. אומנם, המודל החדש עוד לא עוקף ביכולותיו את GPT-4 של OpenAI או את ג'מיני של גוגל, אך הוא עוקף במרבית המדדים את GPT-3.5 ואת LLaMA 2 של מטא.
בניגוד לחברות כמו גוגל ו-OpenAI, החברה הצרפתית מפיצה את המודלים שלה במתכונת של קוד-פתוח, מה שאומר שארגונים, מפתחים ומשתמשים יכולים להוריד אותם בחינם, לערוך שינויים בקוד שלהם ולעשות בהם שימוש מסחרי. הגישה הזאת מזכירה את זו של מטא, שחרטה גם היא על דגלה את מדיניות הקוד הפתוח ושחררה את מודל השפה LLaMA 2 במתכונת דומה.
מיסטרל, איננה החברה האירופית היחידה שמעוניינת לבצע דריסת רגל בשוק ואף לקרוא תיגר על השחקנים החזקים בשוק כמו OpenAI. חברת Aleph Alpha, הגרמנית, שמפתחת גם היא מודלי שפה, גייסה בחודש שעבר 500 מיליון דולר מחברות כמו בוש, SAP ו-HPE.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה