בחירות 2022

סמוטריץ' בפנייה מפתיעה למשפחת רבין: "יגאל עמיר רוצח שפל"

27 שנים לרצח רבין: יו"ר הציונות הדתית טוען בנאום תקיף בכנסת: "אני מושיט יד, אחרי 27 שנים הגיע הזמן שגם לנו תהיה אפשרות לקחת חלק ביום הזה"
דוד זולדן | 
בצלאל סמוטריץ (צילום סורייה דיאמנט פלאש 90)
חבר הכנסת ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' נאם הערב (ראשון) במליאת הכנסת בכנס לציון 27 שנה לרצח רה"מ לשעבר יצחק רבין. סמוטריץ' פתח ואמר: "אני מתנחל מקדומים, שר לעתיד בממשלת הימין. ביקשתי לנאום כי 27 שנים אחרי הגיע הזמן שגם לי תהיה האפשרות להיות שותף ביום הזה".
"אני זוכר את עצמי שומע את איתן הבר, כתלמיד בירושלים יורד להיות חלק ממסע ההלוויה. למרבה הצער התחושה נמשכה דקות ספורות כי הוקם מפעל האשמה שמייצר האשמות נגד חצי מהעם". עוד פנה סמוטריץ׳ למשפחת רבין בכנסת, שבחרה השנה בצעד חריג שלא לנאום בטקס הממלכתי: "בעיני ההחלטה שלכם לא לנאום היא מסר הפיוס שכדאי שנשא כולנו".

"לראש הממשלה יצחק רבין זכויות גדולות בתקומת עם ישראל בארצו, מפקד גדוד בפלמ"ח, מפקד חטיבת הראל במלחמת העצמאות, רמטכ"ל מלחמת ששת הימים בה שוחררה בירתנו ירושלים, ראש הממשלה שאחראי על שחרור חטופי אנטבה במבצע יונתן ועוד. אבל הוא גם היה ראש ממשלה שהוביל את מדינת ישראל לתהליך הרסני שאותותיו ניכרים עד היום בדמות הסכמי אוסלו".
"אמרנו את אז ומותר לומר זאת גם היום – לצד זכויותיו הרבות. אנחנו חיים במדינה דמוקרטית ובמדינה דמוקרטית מותר להביע התנגדות, כן גם קולנית, נגד מהלכי הממשלה. זו נשמת אפה של הדמוקרטיה הישראלית. מותר להפגין, מותר לזעוק וכן מותר גם לומר מילים קשות ולא כל מילה קשה היא הסתה".
"ולא המילים הקשות גרמו לרצח ראש הממשלה, אלא רוצח שפל בדמות יגאל עמיר ומי שכשל בשמירה על ראש הממשלה יצחק רבין הם לא אנשי הימין והציונות הדתית והמתנחלים שזעקו בצדק נגד מדיניות הממשלה בראשותו אלא שירותי הבטחון שלא רק כשלו בשמירה עליו אלא גם השתמשו במניפולציות חסרות אחריות, שעד היום לא נחשפו במלואם, כדי לעודד את הרוצח לבצע את זממו".
"לצערי, כצפוי, אחרי ההכרעה החד משמעית בבחירות שהתקיימו בשבוע שעבר, גם היום הזה וביתר שאת נוצל למשחקי ההאשמות הבוטות ששוב גרמו לנו להתרחק מהמטרה המרכזית של היום הזה: לזכור ביחד, לחנך את הילדים שלנו, כולם, על גבולות הדמוקרטיה. אבל אני לא מתכוון היום לשתף פעולה עם המשחק הזה ו״להחזיר לכם״.
"אני באמת עומד כאן בפניכם, משפחת רבין, אנשי מרכז רבין, מושיט לכם יד ומבקש 27 שנים אחרי, תנו לנו להיות שותפים ליום הזה. בואו נחפש את המסר המשותף שיגרום לנו לזכור ביחד, כל עם ישראל, שמאל וימין, חילוניים ודתיים, תושבי תל אביב ותושבי קדומים, אל תתנו להם להפוך את יום הזכרון לרצח ליום של ניצול ציני והתנגחות פוליטית, אל תעשו את זה גם אתם, בואו נחפש ביום הזה את הממלכתי, את המאחד, אל תתעקשו להרחיב עוד ועוד את המפריד".
 
לסיום אמר כי "במדינה דמוקרטית, מותר לנו לחלוק, מותר לנו לזעוק, מותר לנו להילחם על האמונות והערכים שלנו. אבל אסור לנו להרים יד איש על רעהו - תוך תמרור אזהרה משותף לכולנו: רצח ראש ממשלה היה גבול שנחצה ואסור שייחצה שוב לעולם. תהא נשמתו של ראש הממשלה יצחק רבין צרורה בצרור החיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה