השוק

אלקטריאון בשנה אדירה: כך הכנסות החברה זינקו בכמעט 170%

אלקטריאון דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי לשנת 2023 כולה, מהן עולה כי החברה מציגה המשך גידול בהכנסות ובפעילות הבינלאומית וכניסה לטריטוריות משמעותיות חדשות באמצעות הסכמים אסטרטגיים עם גופים בינלאומיים מובילים וזכייה במכרזים
מערכת ice |  2
אורן עזר (צילום ניר סלקמן, pixabay)
אלקטריאון דיווחה אמש (חמישי) על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי לשנת 2023 כולה, מהן עולה כי החברה מציגה המשך גידול בהכנסות ובפעילות הבינלאומית וכניסה לטריטוריות משמעותיות חדשות באמצעות הסכמים אסטרטגיים עם גופים בינלאומיים מובילים וזכייה במכרזים.
הכנסות החברה לשנת 2023 גדלו והסתכמו בכ-23 מיליון שקל המהווה גידול של כ-167% לעומת ההכנסות בשנת 2022. במקביל, החברה מציגה קיטון בהוצאות הנהלה וכלליות, שיווק ופיתוח עסקי וכן בהוצאות מחקר ופיתוח
 
נכון למועד הדוח, לחברה יתרות מזומנים, שווי מזומנים ופיקדונות בסך של כ-54 מיליון שקל וכן כ-5.5 מיליון שקל נוספים בפיקדון משועבד. בנוסף, החברה הצטיידה לקראת פרויקטים בסך של כ-22 מיליון שקל אותו רכשה החברה עבור פרויקטים בביצוע בארה"ב, אירופה וישראל.
בשנה שחלפה, ביססה החברה את יכולותיה הטכנולוגיות וקידמה את הרגולציה והתקינה בתחום הפעילות שלה, ובכך עשתה צעד משמעותי אל עבר מיסחור הטכנולוגיה. החברה גם נכנסה למספר שווקים חדשים כגון: צרפת, נורבגיה וסין, והרחיבה את פעילותה בארה"ב, אירופה וישראל.
החברה השיקה בהצלחה פרויקט מסחרי ותפעולי משמעותי, במסוף האוטובוסים של אלקטרה אפיקים, במסגרתו נטענים עשרות אוטובוסים, כחלק משגרתם יומם התפעולית, באופן אלחוטי מדי יום בכל שעות היממה. הפרויקט מדגים את בשלות המוצר וטיב הביצועים של המערכת והיתרונות הרבים הנובעים מהשימוש בה, וגם את החיסכון הכלכלי המשמעותי שבצידם 
החברה חתמה על מזכר הבנות ולאחר מכן על הסכם פיתוח אסטרטגי עם חברת טויוטה, יצרנית הרכב היפנית המובילה בעולם, וחברת דנסו, יצרנית (Tier 1) גלובלית של חלקי רכב, לפיתוח טכנולוגיית טעינה אלחוטית לרכבים פרטיים קיימים (Aftermarket) ורכבים חדשים שתשולב באופן אינטגרלי (Built-in)
החברה נכנסה לראשונה לשוק הסיני וחתמה על מזכר הבנות עם חברת SITEC, השייכת לקבוצת חברות בראשות חברה בבעלות מדינת סין בשם Shandong Hi-Speed Group Co., Ltd, הנכללת בדירוג Fortune Global 500, להקמת "כביש חשמלי" בפארק התעשייה של SITEC בעיר ג'ינאן.
החברה הגדילה את החשיפה ופעילותה בארה"ב דרך הקמה והשקה מוצלחת של אתר ניסוי במישיגן, הראשון לטעינה אלחוטית וסטאטית של רכבים בארה"ב, דרך חתימה על הסכם עם אוניברסיטת יוטה להתקנת מערכת דינאמית וסטטית בנמל הימי, וכן דרך בחירת איגוד ההנדסה והתקינה האמריקאי SAE International במתודולוגיית המיקום האלחוטית שהציעה החברה עבור התקן העולמי  SAE J295
באירופה, בין היתר, זכתה החברה במכרז בנורבגיה של חברת תחבורהAtB בנורבגיה, להקמת פיילוט למערכת טעינה אלחוטית דינאמית לרכבים חשמליים. החברה זכתה במכרז ראשון בצרפת להקמת כביש חשמלי אלחוטי על פני אוטוסטרדהA10  וזכתה בפרויקט נוסף בגרמניה להקמת כביש חשמלי וכן למימוש ותיקוף טכנולוגיה שפיתחה למדידה וחיוב של טעינה אלחוטית ולאימוצה כחלק מהסטנדרט העולמי
כאמור, החברה ממשיכה לפעול במרץ לקידום יכולותיה הטכנולוגיות, גידול פעילותה הבינלאומית, ביסוס שיתופי פעולה והסכמים אסטרטגיים עם גופים בינלאומיים מובילים ולמימוש יעד הכנסות ותקבולים לשנים 2024-2023 בהיקף של כ-102 מיליון שקל, עליו דיווחה בעבר, מתוכם רכיב התקבולים מהתקשרויות קיימות ומהתקשרויות בשלבי משא ומתן או מכרז הינו כ-89 מיליון שקל.
מתוך הדוחות הכספיים של אלקטריאון וירלס לרבעון הרביעי לשנת 2023 אשר פורסמו ניתן לראות כי החברה ממשיכה בפעילותה, לא הושפעה ממלחמת חרבות ברזל ופועלת במרץ לקידום פרויקטים מסחריים עליהם חתמה בארץ ובחו"ל. 
נתונים כספיים: הכנסות ורווח גולמי החברה לשנת 2023 הסתכמו בכ-23 מיליון שקל לעומת כ-8.65 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, המהווה גידול של כ-167%. הגידול לתקופה האמורה נובע מהכרה בהכנסה בגין פרויקטים באירופה, ישראל וארה"ב וכניסה לשווקים חדשים. החברה הציגה רווח גולמי של כ-3.5 מיליון שקל לשנת 2023, לעומת כ-1.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה דאשתקד וממשיכה לפעול במרץ לייעול שרשרת האספקה ויכולות הייצור שלה, מתוך כוונה להמשיך להגדיל את הרווח הגולמי.
הוצאות החברה קטנו במהלך הרבעון הרביעי לשנת 2023 הוצאות מחקר ופיתוח לשנת 2023 הסתכמו בכ-49 מיליון ₪, לעומת הוצאות של כ-50 מיליון שקל בתקופה המקבילה דאשתקד. הוצאות שיווק ופיתוח עסקי לשנת 2023 הסתכמו בכ-20 מיליון שקל, לעומת כ-21 מיליון שקל בתקופה המקבילה דאשתקד. הוצאות הנהלה וכלליות לשנת 2023 הסתכמו בכ-10 מיליון שקל, לעומת כ-12 מיליון שקל בתקופה המקבילה דאשתקד.
ההפסד כולל לשנת 2023 הסתכם בכ-77 מיליון שקל, לעומת כ-83 מיליון שקל בתקופה המקבילה דאשתקד. נכון ליום 31 בדצמבר 2023, לחברה יתרות מזומנים, שווי מזומנים ופיקדונות בסך של כ-54 מיליון שקל וכן כ-5.5 מיליון שקל בפיקדון משועבד. בנוסף, נכון לתקופת הדוח, לחברה קיים מלאי בהיקף של כ-22 מיליון ₪ בגין הצטיידות מראש לקראת פרויקטים חתומים בישראל, אירופה וארה"ב.
יעד הכנסות ותקבולים כפי שפרסמה החברה בדוחות בעבר, יעד הכנסות ותקבולים מפרויקטים לשנים 2024-2023, עומד על סך של כ-102 מיליון שקל, כאשר רכיב ההכנסות מהתקשרויות קיימות ומהתקשרויות במשא ומתן/מכרז, אשר דווח, עומד על כ-89 מיליון שקל.
אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון, ציין כי: "בשנת 2023 עברה החברה באופן מובהק משלב מימוש ההיתכנות המסחרית לשלב המסחרי וביסוס הפתרונות הטכנולוגיים אשר פיתחה. החברה חתמה על הסכמים אסטרטגים עם חברות בינלאומיות מובילות בתחום הרכב, הגדילה את פעילותה הבינלאומית באירופה, ארה"ב, ישראל וכן בשווקים חדשים כגון צרפת וסין. החברה ממשיכה להראות צמיחה וגידול משמעותי בהכנסות ופועלת במרץ לקידום יעדי ההכנסות עליהם דיווחנו בעבר והטמעת הטכנולוגיה ויכולותינו בארץ ובחו"ל".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הכנסות בכאילו. משלמים 21 מ' ש' על הכנסה של 7 מ' ש"ח
    אדון כאילו 03/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שמוכר "פוטנציאל" שיסתכל יותר לעומק. הכנסות מעיסקאות סיבוביות, קל לייצר הכנסות כשאומרים "אני אוציא 21 מיליון ובתמורה תיתן לי 7". זה לא עסק אמיתי, זה בכאילו.
    סגור
  • 1.
    פוטנציאל אינסופי והשמיים הם הגבול לגביה (ל"ת)
    מיקו 03/2024/29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור