השוק

השבוע שיטה את הכף: מנכ"ל קרן העושר הגדולה בעולם בהצהרה חריגה

מי שעומד בראש קרן העושר הנורבגית, מעלה חששות בנוגע למגזר הטכנולוגי, על רקע פרסום הדוחות הכספיים של "שבע המופלאות" המובילות את הסקטור. חברות אלו כוללות את חברת האם של גוגל אלפבית, מיקרוסופט, מטא ועוד. לדבריו, "יש הרבה 'קצף', לא ברור אם זה יותר מידי או לא"
מערכת ice | 
כלכלה במשבר (צילום shutterstock)
מנכ"ל קרן העושר של נורבגיה, קרן העושר הגדולה ביותר בעולם, אמר בראיון לרשת CNBC שבסקטור הטכנולוגי יש הרבה "קצף". על פיו, השבוע הקרוב עשוי להכריע את הכף. במהלך השבוע צפויות חברות הטכנולוגיה לפרסם את דוחות הרווחים שלהן לרבעון. החברות שכבר פרסמו את דוחותיהן, כמו טסלה, מדווחות על ירידה בצמיחה. 
ניקולאי טנגן סיפר בראיון על השימוש בפסיכולוגיה חברתית לקבלת החלטות בנושא השקעות. "אנחנו מסתכלים על הדרך שבה אנחנו מקבלים החלטות", אמר המנכ"ל, "אם אנחנו מסתכלים על מה שאפשר לקרוא מהשוק הנוכחי בבירור יש הרבה 'קצף' במגזר הטכנולוגי" הוא הוסיף. לדבריו, רק בסוף השבוע, כאשר יתקבלו כל הדוחות מחברות הטכנולוגיה. 
 
על-פי טנגן, שבע חברות הטכנולוגיה המובילות, אלו המכונות "שבע המופלאות" מראות לאחרונה חולשה. ירידה זו מובילה משקיעים לבחון באופן מורכב יותר את החברות הללו, את דרכי הפעולה ואת המודל העסקי שלהן. שבע החברות הנכללות ברשימה הן: אפל, אמזון, אלפבית (חברת האם של גוגל), מטא, מיקרוסופט, אנבידיה וטסלה
קרן העושר של נורבגיה היא הגדולה ביותר בעולם. היא מורכבת משתי קרנות בבעלות ממשלת נורבגיה. הקרן הוקמה בשנת 1990 כדי להשקיע את הרווחים מהכנסות הגז של נורבגיה. החברה השקיעה ביותר מ-8,000 חברות מסביב לעולם. הקרן דיווחה החודש על הכנסות של 110 מיליארד דולר. הכנסותיה של הקרן מגיעות ברובן מהסקטור הטכנולוגי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה