בארץ

ביקור היסטורי: שרת החוץ של נורבגיה ביקרה במרכז פרס לשלום ולחדשנות

במהלך הביקור של שרת החוץ הנורבגית אניקן הויטפלדט שוחחה עם בנו של ראש הממשלה ונשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, זאת לקראת שיחות עם גורמי ממשל ישראלים ופלסטינים
מערכת ice | 
חמי פרס ושרת החוץ הנורבגית (צילום מרכז פרס לשלום וחדשנות)

ביקור היסטוריה: במהלך ציון 30 שנה להסכם אוסלו, ביקרה שרת החוץ של נורבגיה אניקן הויטפלדט בישראל ונפגשה עם בנו של ראש הממשלה ונשיא המדינה לשעבר שמעון פרס.

הביקור נערך במסגרת ציון 100 שנים להולדתו של שמעון פרס ז"ל, ולרגל 30 שנים לחתימת הסכם אוסלו והתמקד בעבודת המרכז ומורשתו של הנשיא שמעון פרס ז"ל בחתירה לשלום והידברות באזור.

במהלך ביקורה קיימה השרה הנורבגית פגישה עם חמי פרס, יו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות ובנו של שמעון. הפגישה שימשה כצעד הכנה לדיונים הקרובים של השרה עם גורמים ישראלים ופלסטינים, התרכז בתוכניות לבניית יכולת בין אנשים ומאמצי השלום הרחבים. הסכם אוסלו מהווה אבן דרך היסטורית בחתירה לשלום ופיוס בין ישראלים לפלסטינים. הסכמים פורצי דרך אלו נועדו כדרך לגשר על הפערים שפקדו את המזרח התיכון שנים רבות.

חמי פרס מסר: "בשנת המאה להולדתו של שמעון, אנו מחויבים להמשיך מחויבותנו לאידיאלים בעלי החזון שלו, והמשך שיתוף הפעולה עם כלל השותפים ברחבי העולם, תוך קידום כלל היוזמות שלנו. מורשת היא למעשה מחשבה קדימה ועיצוב העתיד וזו בדיוק המשימה והחזון של המרכז. המוקד נמצא במעורבות בין אנשים. אני אופטימי כאשר אני מבין כי עלינו להכיר בצעדים החיוביים שנעשו ב-30 השנים האחרונות".

אניקן הויטפלדט שרת החוץ של נורבגיה מסרה: "זהו כבוד גדול להיות כאן היום. להנציח את מורשתו של פרס ז"ל, בדיוק 30 שנה לאחר החתימה על הסכם אוסלו. המחויבות הבלתי מעורערת של הנשיא פרס לחלומות וחזונות נועזים ממשיכה להדהד גם היום. הסכמי אברהם עומדים כעדות למורשתו של יצירת יחסי שלום עם שכנים".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה