השוק

אסף רפפורט בטירוף: כך וויז הגיעה לשווי שוק של 12 מיליארד דולר

חברת הסייבר וויז, אותה ייסד המנכ"ל אסף רפפורט, ממשיכה להתפוצץ אחרי שהודיעה על גיוס הון רחב בסך של מיליארד דולר, שמעלה את שווי השוק שלה ל-12 מיליארד דולר
מערכת ice |  3
אסף רפפורט (צילום shutterstock, נתנאל טוביאס)
חברת הסייבר וויז, אותה ייסד המנכ"ל אסף רפפורט, מודיעה היום (שלישי) על גיוס הון רחב בסך של מיליארד דולר, אותו הובילו קרן ההשקעות האמריקאית אנדריסן הורוביץ (Andreesen Horowitz), Lightspeed Ventures Partners ו-Thrive Capital. הגיוס של וויז נעשה לפי שווי השוק של 12 מיליארד דולר.
בגיוס השתתפו גם הקרנות Greylock ו-Wellington Management, בנוסף למשקיעים הקיימים של החברה. מאז הוקמה ב-2020, גייסה וויז סכום כולל של 1.9 מיליארד דולר; בפברואר 2023 הכריזה החברה על גיוס של 300 מיליון דולר לפי שווי של 10 מיליארד דולר. ההודעה של החברה מגיעה על רקע רכישת הענק שלה, אחרי שרכשה את המתחרה הישראלית שלה - Gem Security (ג'ם סקיוריטי) תמורת 350 מיליון דולר.
 
וויז צופה כי שנת 2024 תהיה "שנת הקונסולידציה" בתחום אבטחת הסייבר – באפריל האחרון הודיעה על רכישת Gem Security, כחלק מהרחבת פלטפורמת אבטחת יישומי הענן (CNAPP) של החברה, ובדצמבר רכשה את הסטארט-אפ Raftt. סבב הגיוס הנוכחי ישמש את וויז להמשך איתור חברות טכנולוגיה מצוינות לטובת מיזוגים ורכישות עתידיים, לצד גיוס טאלנטים ופיתוח מוצרים חדשים. החברה הציבה יעד של מיליארד דולר מכירות (ARR) לקראת הנפקה בוול סטריט. 
בארבע השנים מאז הוקמה, וויז שברה את שיאי הצמיחה של התעשייה: בסוף 2023 הגיעה החברה להיקף מכירות ARR של 350 מיליון דולר, זאת לאחר שהפכה לחברת התוכנה הצומחת בעולם - והגיעה ל-ARR של 100 מיליון דולר תוך 18 חודשים מהיום בו החלה למכור את מוצריה.
מייסדי וויז (צילום: אבישג שאר-ישוב)
וויז עובדת כיום עם 40% מקרב חברות ה-Fortune 100 והייתה חברת אבטחת הענן הראשונה ברשימת ה-Forbes Cloud 100. בתחילת השנה הודיעה וויז על מינויו של דאלי ראג'ק, לשעבר סמנכ"ל התפעול והנשיא של חברת הסייבר הציבורית זיסקיילר, כנשיא וסמנכ"ל התפעול ((COO של וויז. 
בחודשים האחרונים פרסמה וויז מחקרים פורצי דרך בתחום אבטחת הענן ואבטחת AI. בתוך כך, החברה חקרה את פעילותם של Storm-0558, קבוצת האקרים סינים שפרצו לשורת חשבונות מיילים וביניהם חשבונותיהם של בכירים בממשל האמריקאי.
עם פרסום המתקפה, החוקרים של וויז מצאו כי היו לה השלכות רחבות-היקף, בצורה משמעותית יותר ממה שחשבו במקור. בנוסף, וויז שיתפה פעולה לאחרונה עם Hugging Face, פלטפורמת שיתוף מודלים של בינה מלאכותית, לחיזוק האבטחה של תשתיות בינה מלאכותית, וכן פירסמה  את הדו״ח הראשון בתעשייה בנושא מצב ה-AI בענן.
אסף רפפורט, מייסד-שותף ומנכ"ל וויז, מסר: "המשימה המרכזית שעומדת לנגד עינינו היא להמשיך ולהניע חדשנות עבור הלקוחות שלנו – ולתת ערך מוסף לצוותי האבטחה והפיתוח שמשתמשים בפלטפורמה שלנו. סבב הגיוס הנוכחי יסייע לנו להמשיך לפתור את האתגרים המורכבים ביותר בתחום אבטחת הענן וכן לסייע לארגונים לקדם תהליכי קונסולידציה בקרב כלי האבטחה בהם הם משתמשים".
שרה וונג, Andreessen Horowitz: "וויז היא לא רק חלוצה בתחום אבטחת הענן – ההנהלה של החברה הפגינה יכולת יוצאת דופן לזוז מהר, לזהות את הדינמיקות בשוק ולהסתגל אליהן במהירות. כל אלה אפשרו לחברה לצמוח במהירות ובחוכמה ומיצבו אותה כשחקנית המובילה בתעשיית אבטחת הסייבר".
ארשם ממרזדה, Lightspeed: "מסע הצמיחה של וויז הוא לא פחות ממעורר השראה. כחברת האבטחה היחידה שנבנתה לענן מהיום הראשון, צוותי האבטחה והעומדים בראשם הבינו במהירות את הערך של וויז, שאין שני לו. קצב הצמיחה הבלתי נתפס של וויז נובע מההשקעה והמיקוד שלהם בלקוחות שלהם ובצרכים שלהם. אנחנו שמחים להמשיך ולהרחיב את השותפות שלנו עם וויז".
פיליפ קלארק, Thrive Capital: ״וויז פיתחה פלטפורמת אבטחת סייבר מקיפה יחידה מסוגה בעשור האחרון. ההישג האדיר של וויז מבטא בפועל את המומחיות העמוקה והסטנדרט הגבוה של הצוות המדהים העומד בראשה של החברה. וויז הציבה לעצמה מטרה להמשיך ולפתור את בעיות האבטחה הבוערות ביותר שמעסיקות את לקוחותיה, ובתוך כך גם את האתגרים שהבינה המלאכותית מציבה בפניהם. אנחנו נרגשים לקחת חלק בהובלת הסיבוב.״
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מונופול לא יעיל
    רוני 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כרגע אין לה מתחרים אז אין לה מה לדאוג או לשפר שירות מזעזע כשיגיע מתחרה ראוי הם יתחילו לעבוד והמניה תצנח
    סגור
  • 2.
    אין בגיוס כדי להגיד על שווי שוק
    צורם קצת 05/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קצת חבל שכותבי האייטם משתמשים במינוח מטעה. הגיוס אמנם מגלם שווי פוטנציאלי, אבל שווי שוק דורש חברה נסחרת. זה יותר מסמנטיקה, יש בזה חוסר הבנה. כל הכבוד לוויז.
    סגור
  • 1.
    מפרגן אבל גם עם רווח כזה הערכת שווי כזו היא בועה (ל"ת)
    הקוסם 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור