השוק
ChatGPT היא מכונת כסף - כמה נכנס לה מכל הורדה שלכם?
ChatGPT ממשיכה להוביל בפער על המתחרות האחרות - כמה הכניסה השנה בהשוואה לשנה שעברה וכמה מכניסה OpenAI מכל התקנה חדשה?
מאז הושקה במאי 2023, אפליקציית המובייל של ChatGPT הפכה לאחת האפליקציות הרווחיות בעולם. על פי ניתוח של חברת המודיעין הדיגיטלי Appfigures, ההוצאה הכוללת של צרכנים על האפליקציה חצתה את רף ה-2 מיליארד דולר - נתון שממחיש את ההובלה הבלתי מעורערת של ChatGPT בין הצ'אטים השונים.
לשם השוואה, מדובר בהכנסה גבוהה פי 30 מההכנסות המצטברות של כל שאר המתחרות המרכזיות יחד - כולל Claude, Copilot ו-Grok.
אחד הנתונים המרשימים ביותר בדו"ח הוא ההכנסה הממוצעת פר התקנה: 2.91 דולר לכל משתמש שהוריד את האפליקציה. לצורך ההשוואה, Copilot מניבה רק 0.28 דולר פר התקנה, Grok מסתפקת ב-0.75 דולר, ו-Claude קצת יותר עם 2.55 דולר. כלומר, צ'אט ג'יפיטי לא רק מושכת יותר משתמשים, היא גם יודעת להמיר אותם להכנסות טוב יותר מכל אחת מהמתחרות שלה.

מקור: Appfigures
בארה"ב הפער אפילו חד יותר: שם כל הורדה שווה בממוצע לא פחות מ-10 דולר, מה שהופך את השוק האמריקאי לאחראי ל-38% מההכנסות של האפליקציה. גרמניה ממוקמת הרחק מאחור במקום השני עם תרומה של 5.3%.
מאז תחילת 2025, ההכנסה החודשית של צ'אט ג'יפיטי מהמובייל הגיעה בממוצע ל-193 מיליון דולר, קפיצה חדה לעומת 25 מיליון דולר בחודש בשנה הקודמת. בסך הכול גרפה האפליקציה 1.35 מיליארד דולר מתחילת השנה, זינוק של 673% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
לצורך השוואה, המתחרה הקרובה ביותר Grok רשמה הכנסות של 25.6 מיליון דולר בלבד מתחילת השנה, כלומר 1.9% מהסכום שגרפה ChatGPT. קצב ההורדות החודשי של צ'אט ג'יפיטי עומד על כ-45 מיליון, פי כמעט שלושה ממה שהיה בתקופה המקבילה ב-2024, לעומת 3.6 מיליון בלבד של Grok.
האפליקציה של צ'אט ג'יפיטי הותקנה עד כה כ-690 מיליון פעמים ברחבי העולם, לעומת 39.5 מיליון התקנות בלבד ל-Grok. הנתונים האלה ממחישים מדוע התלונות האחרונות של אילון מאסק, הבעלים של X (לשעבר טוויטר), על כך שאפליקציית ChatGPT מקבלת הבלטה לא הוגנת בדירוגי חנויות האפליקציות, מקבלות הקשר חדש: ChatGPT פשוט הרבה יותר פופולרית.
הודו מובילה במספר ההורדות עם 13.7% מכלל ההתקנות, בעוד ארה"ב שנייה עם 10.3%. כלומר, בעוד אמריקה מביאה את רוב ההכנסות, המסה של המשתמשים מגיעה מהשוק ההודי.
הפערים מתחדדים עוד יותר כשזוכרים כי Grok, שפועלת תחת xAI של אילון מאסק, הושקה רק בנובמבר 2023, כחצי שנה אחרי ChatGPT, וגם אז לא הייתה לה אפליקציה עצמאית. השימוש הראשוני בוצע דרך פלטפורמת X בלבד, ורק בינואר 2025 יצאה גרסת iOS ייעודית, כשגרסת אנדרואיד הושקה רק בתחילת מרץ. אף שזה מסביר חלק מהפער, לא ניתן להתעלם מהעובדה ש-ChatGPT הצליחה לבסס שליטה כה משמעותית בזמן כה קצר, הן מבחינת הורדות והן מבחינת רווחיות.
חשוב לזכור שההכנסות מהאפליקציה לא מייצגות את כלל ההכנסות של OpenAI. חברות ומשתמשים רבים רוכשים מנויים דרך האתר, ומשתמשים בממשקי API שמכניסים הכנסות נוספות. אך מה שדו"ח Appfigures מדגיש הוא את ההובלה של צ'אט ג'יפיטי בגזרת המובייל - זו שקרובה יותר למשתמשים היום-יומיים, מעידה על העדפותיהם, ועל ההצלחה להפוך אותם ללקוחות משלמים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


