השוק
רבעון חזק לפרטנר: בכמה זינק הרווח וכמה מנויים נוספו?
פרטנר בהילוך גבוה: הרווח התפעולי זינק ב-10%, 36 אלף מנויים חדשים והתזרים קופץ |כל המספרים מהדוחות
חברת התקשורת פרטנר סיימה את הרבעון השלישי של 2025 עם תוצאות מרשימות שמראות שההשקעות הכבדות ברשת הסלולר החדשה ובשדרוג השירותים מתחילות לשאת פרי. מניית החברה נסחרת לפי שווי של 6.92 מיליארד שקל אחרי עלייה של 63% השנה ושל 95% בשנה האחרונה.
הרווח הנקי קפץ ב-6% ל-90 מיליון שקל, הרווח התפעולי זינק ב-10% ל-132 מיליון שקל, וה-EBITDA עלה ב-4% ל-331 מיליון שקל.
החברה ייצרה מזומנים מפעילות שוטפת בסך של כ-363 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה - קפיצה דרמטית של 39% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במקביל, החוב הפיננסי הנטו ירד ל-160 מיליון שקל בלבד, לעומת 255 מיליון שקל לפני שנה.
ההשקעה של פרטנר ברשת Private 5G המתקדמת מתחילה להניב תוצאות בשטח. החברה הוסיפה 19 אלף מנויי סלולר ברבעון השלישי ו-36 אלף מנויים נטו מתחילת השנה, כשהיא מגיעה למצבת של 2.667 מיליון מנויים. מתוכם, כ-94% הם מנויי פוסט-פייד (לקוחות במנוי), ו-766 אלף כבר משתמשים ברשת דור 5.
שיעור הנטישה ירד ל-4.9%, לעומת 5.1% ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסה הממוצעת ללקוח סלולר (ARPU) עמדה על 44 שקל לחודש, דומה לשנה שעברה.
בזירת האינטרנט, פרטנר ממשיכה להדגיש את היתרון המובנה שלה: היא הספקית היחידה עם יכולת להציע סיבים בכל משק בית שיש בו תשתית - פוטנציאל של כ-2.9 מיליון משקי בית. היא מסוגת לעשות זאת בזכות תשתית עצמאית שהחברה פרסה בשילוב הסכמים עם חברות תשתית אחרות.
מצבת מנויי הסיבים האופטיים עלתה ב-5,000 מנויים ברבעון והגיעה ל-457 אלף, כאשר כ-94% מכלל מנויי האינטרנט של פרטנר (484 אלף) מחוברים לסיבים. ההכנסה הממוצעת ללקוח עמדה על 95 שקל לחודש, עלייה של 5 שקלים שלמים לעומת אשתקד.
ההכנסות הכוללות של פרטנר הסתכמו ב-784 מיליון שקל, ירידה של 3% לעומת 811 מיליון שקל ברבעון המקביל. עם זאת, ברבעון השלישי של 2024 החברה הכירה בהכנסה חד-פעמית גבוהה מהשכרת סיבים אופטיים ללקוח עסקי, מה שמעוות את ההשוואה. ההכנסות ממכירת ציוד עלו ב-5% ל-134 מיליון שקל.
בסוף הרבעון השלישי השיקה פרטנר את שירות הטלוויזיה המשודרג Partner tv+, עם ממשק מתקדם והיצע תכנים רחב יותר. שדרוג כלל הלקוחות הקיימים (196 אלף מנויים) הושלם בתחילת הרבעון הרביעי. זהו השלב האחרון בתהליך שדרוג מקיף של כל פעילויות הליבה של החברה.
כדאי לציין שפרסום הדוחות נדחה בכשבוע, לאחר שפרטנר קיבלה הבהרה מרשויות המס לגבי גביית דמי מנוי עבור נטפליקס. ההבהרה אפשרה לחברה לבטל הפרשה ולרשום רווח חד-פעמי של כ-38 מיליון שקל.
בינתיים, ענף התקשורת כולו נמצא במערבולת: פלאפון חתמה לאחרונה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל תמורת 2.1 מיליארד שקל. העסקה, אם תאושר, תשנה את מפת הכוחות בשוק הסלולר הישראלי ותיצור מתחרה חזק יותר מול פרטנר. אבל עם התוצאות האחרונות, נראה שפרטנר ערוכה היטב לכל תרחיש.
"עם השקת שירות הטלוויזיה החדש, השלמנו את שדרוג כלל פעילויות הליבה של החברה, לצד היצע הסיבים הרחב בישראל ורשת סלולר מתקדמת, שיש לה השפעה דרמטית על שביעות רצון הלקוחות", מסר אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת פרטנר.
"אנו ממשיכים לבצע את ההשקעות הנדרשות לצמיחה והתחדשות ומתרכזים בהמשך שיפור מערכי השירות, במצוינות תפעולית ובמימוש מכרז הסלולר של החשכ"ל".
"מדדי הרווח ברבעון הושפעו לחיוב מביטול הפרשה למע"מ בגין לקוחות נטפליקס ומעלייה בהכנסות משירותי אינטרנט, דאטה לעסקים וחבילות סלולר", מסרה מירי תקוטיאל, סמנכ"לית הכספים של פרטנר.
עוד ב-
"מנגד, נרשמה השפעה שלילית כתוצאה מעלייה בהוצאות אגרות תדרים. השפעות אלה קוזזו בחלקן מול הרווח שנרשם ברבעון המקביל מעסקת סיבים עם לקוח עסקי. התזרים החופשי הסתכם ברבעון ב-125 מיליון שקל והצטבר לסך של כ-363 מיליון שקל בתקופה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



