השוק

שפל היסטורי: הכלכלה האמריקנית התכווצה ב-33% ברבעון השני

משבר הקורונה העולמי נותן אותות בארצות הברית. מדובר בצניחה החדה ביותר שידע השוק האמריקני מאז מלחמת העולם השנייה, שיעור המובטלים עומד על כ-15%
אנגלינה יוסים | 
דונלד טראמפ (צילום Gage Skidmore)
כלכלה האמריקנית התכווצה בשיעור של 32.9% ברבעון של אפריל-יוני - כך דיווחה היום (חמישי) ממשלת ארצות הברית. מדובר בצניחה הרבעונית המשמעותית ביותר שידעה ארצות הברית מאז מלחמת העולם השנייה. עשרות מיליונים נפלטו משוק העבודה לאחר סגירת עסקים רבים עקב משבר הקורונה, שיעור המובטלים בארצות הברית עומד על 14.7%.
מחלקת המסחר של ארצות הברית העריכה כי הירידה ברבעון השני של השנה שהסתיים ב-30 ביוני 2020, תהיה גדולה יותר, ותעמוד על 34.7%. הירידה לא הייתה בלתי צפויה והגיעה לאחר ירידה של 5% ברבעון הראשון של השנה, שהכריז רשמית על תקופת מיתון וסיום הצמיחה הכלכלית ב-11 השנים האחרונות בשוק האמריקני.

בניסיון להסביר את הנתונים שצנחו, טענה הממשלה האמריקנית כי קיים צמצום משמעותי בהוצאות הצרכנים המהווים כ-70% מהפעילות הכלכלית במדינה. ההוצאות של משקי הבית צנחו ב-34% בממוצע וגנזו מהן בעיקר את ענפי הבידור והפנאי שנתפסים כמותרות. הנסיעות והטיסות הוקפאו, יציאות לברים או מסעדות בוטלו ושוק הקמעונאות נסגר עקב ההנחיות. נתון נוסף שיכול להסביר את הצניחה בצמיחת הכלכלה הוא ירידה של 11% ברכישת נדל"ן, מ-38.7% ל-27%. גם ההכנסות הממשלתיות הופחתו כתוצאה מהפסד הכנסות המיסים, בשיעור של 5.6%. השפל הנמוך ביותר שידעה ארצות הברית היה בשנת 1947, ואחריו בשנת 1958 תחת ממשלת אייזנהאואר כשעמד על דעיכה של 10% בתוצר. במשבר הכלכלי של 2008 נרשמה ירידה של 8.4%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה