השוק

היי-טק לקהל הרחב: הבורסה הכריזה על פלטפורמת מסחר חדשה

TASE-UP, הפלטפורמה החדשה, תחשוף את הציבור הישראלי הרחב לפעילויות של חברות סטארט-אפ צעירות, ויאפשרו לציבור להנות מרווחי "הקטר של המשק". מנכ"ל הבורסה: "הבורסה מחויבת לקידום הכלכלה והחברות הפועלות בישראל"

ניר קומם |  1
איתי בן זאב (צילום קובי קנטור)
קטר הצמיחה של ההיי-טק פונה לציבור הרחב: הבורסה לניירות ערך הודיעה הבוקר (ראשון) על השקת פלטפורמת מסחר ייעודית לתחום ההיי-טק, בה יוכלו גופים ומשקיעים מוסדיים להשקיע בחברות היי-טק ובקרנות הון סיכון. הפלטפורמה, שמיועדת לחברות הייטק, ביו-מד, קרנות אשראי ולקרנות שמתמחות בהשקעה בנדל"ן בחו"ל, מהווה צעד משמעותי בחיבור בין החברות הצומחות במשק לבין אלפי משקיעים פוטנציאליים חדשים, ומשנה את הדרך שבה חברות פרטיות מגייסות הון. על פי הערכות הבורסה, קיימות מאות חברות רלוונטיות שעונות לקריטריונים ומסוגלות לגייס הון באמצעות הפלטפורמה החדשה.
"הבורסה לניירות ערך מחויבת לקידום הכלכלה הישראלית והחברות הישראליות הפועלות כאן", אומר מנכ"ל הבורסה, איתי בן זאב. במשך שנים, חברות הטכנולוגיה הישראליות שנוסדו וצמחו בה, גייסו את הונן מכספים שמקורם בחוץ לארץ. בעקבות כך גם החשיפה של הציבור הישראלי לסקטור מצליח זה, היא קטנה באופן יחסי להיקף הפעילות הכלכלית של החברות ופוטנציאל הצמיחה שלהן: על פי נתוני IVC, במחצית הראשונה של 2020, גייסו חברות הסטארט אפ המקומיות כ- 5.6 מיליארד דולר, מתוכם רק כ- 1.3 מיליארד מקורו בכסף ישראלי. גם השקעות אלו רובן נעשות על ידי קרנות פרטיות וגופים אשר הציבור הרחב לא מושקע בהם.
המסלול, שגובש על ידי רשות החדשנות, משרד האוצר, רשות שוק ההון ורשות ניירות ערך, מציע פיתרון לבעיה שהחריפה בעקבות משבר הקורונה – משקיעים פרטיים לא ששים להשקיע בהיי-טק, וחברות טכנולוגיה נמצאות בסכנת בלימה של הפעילות ושל המשך הצמיחה. הגברת החשיפה שמציעה הפלטפורמה, וגיוון מקורות הגיוס בעבור החברות, עשוי לאפשר ליותר חברות סטארט-אפ ישראליות לפעול כחברות עצמאיות ולגדול פה בארץ, מבלי לפנות לאקזיט מהיר בחו"ל. בדרך זו, אותן חברות תוכלנה לגדול לכדי חברות ציבוריות הנסחרות בבורסת תל אביב ובהמשך גם בבורסות מובילות בעולם.
"אנחנו מאמינים שהדבר יכול לתרום משמעותית לכך שנראה בסטארט אפ ניישן יותר ויותר חברות הייטק שצומחות וגדלות כחברות עצמאיות המחוברות טוב יותר למשקיעים המוסדיים ומשקיעים כשירים שמחפשים להגדיל את החשיפה שלהם לסקטור הטכנולוגיה", אומר בן זאב.

(קרדיט - יחצ בורסה)
 
נוחה למשקיעים ומייצרת אפשרויות לחברות

הפלטפורמה פתוחה עבור גופים מוסדיים ותאגידים שההון העצמי שלהם מעל 50 מיליון שקלים, יועצי השקעות או משווקי השקעות אשר קונים עבור עצמם, קרנות הון סיכון ומשקיעים פרטיים כשירים כהגדרתם בחוק ניירות ערך. מדובר בהיקף של אלפי משקיעים רלוונטיים, שיוכלו להנות מענף ההיי-טק השועט ולתרום לפיתוחו כאן בארץ.
עבור החברות עצמן, הפלטפורמה מאפשרת להישאר בידיים פרטיות, אלמנט משמעותי שנלקח מהן מהרגע בו הן נסחרות באופן ציבורי בבורסה. סטארט-אפים צעירים יוכלו לקבל באמצעותה גישה למקורות מימון נרחבים וישברו את מחסום קבלת המימון מקרנות הון סיכון, אשר בדרך כלל מעדיפות להשקיע בסטארט-אפים בשלבים בוגרים יותר, במיוחד מאז פרוץ משבר הקורונה. כמו כן, מסחר בפלטפורמה לא דורש מהחברה תשקיף, כפי שנדרש מהן במסחר הסטנדרטי בבורסה. פלטפורמתTASE-UP  מספקת לחברות גיוון אפיקי גיוס כספים, וחושפת אותן בפני קהל משקיעים רחב ומבוזר יותר. כמו כן, הבורסה מאפשרת לחברות לרשום מגוון רחב של ניירות ערך – מניות, אג"ח, אג"ח להמרה, אופציות ויחידות השתתפות.
עבור המשקיעים, הפלטפורמה מספקת גישה ישירה להזדמנויות השקעה בחברות פרטיות, ללא תיווך של גופי ענק כמו בתי השקעות. כמו כן, ההשקעה בטוחה שכן היא נעשית באמצעות תשתית מערכות הסליקה המוכרות של הבורסה. משקיעים זרים ייהנו מניכוי מס במקור על תשלומי ריבית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יוזמה מבורכת. רעיון נפלא (ל"ת)
    anj 08/2020/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור