השוק

לאחר הצלחה בטיפול בקורונה: מניית אנלייבקס זינקה בכ-140%

החברה רשמה הצלחה בניסוי קליני ב-5 חולי קורונה במצב קשה וקריטי שהחלימו לחלוטין לאחר הטיפול. המניה הכפילה את שוויה עם ההכרזה. למרות ההצלחה, עדיין מוקדם לשמוח 
שרון טל |  1
טיפול בקורונה (צילום pixabay)
אנלייבקס תרפיוטיקס (Nasdaq: ENLV), חברת אימונותרפיה בשלב הניסויים הקליניים, מדווחת היום (ה') על תוצאות חיוביות בניסוי קליני ב-Allocetra לטיפול בחולי קורונה במצב קשה/קריטי. לאחר ההודעה זינקה המנייה של אנלייבקס בכ-140%.
לפי הודעת החברה, הניסוי הקליני כלל 5 חולי קורונה, 3 מהם במצב קשה ו-2 נוספים במצב קריטי. כל חמשת החולים החלימו לחלוטין מהמצב הקודם ושוחררו מבית החולים אחרי 5.5 ימים (חולים במצב קשה) ו-8.5 ימים (חולים במצב קריטי) בממוצע, לאחר תחילת קבלת הטיפול ב-Allocetra. כל החולים קיבלו תוצאה שלילית בבדיקת הקורונה במועד השחרור.
עוד מציינים בחברה כי לא דווח על תופעות לוואי חמורות כתוצאה מהטיפול ב-Allocetra, והטיפול הוגדר כסביל. החברה מציינת כי טיפולים דוגמת נוגדנים מבוססי פלזמה ניתנים בדרך כלל לחולים במצב בינוני. Allocetra, ככל שתאושר, יכולה פוטנציאלית לכסות על הפער, ותטפל בחולים במצב קשה/קריטי.
בהתבסס על התוצאות החיוביות מחמשת חולי הקורונה הראשונים במצב קשה/קריטי, לצד תוצאות חיוביות של בטיחות ואפקטיביות בשימוש ב-Allocetra ב-10 חולי ספסיס בניסוי קודם, החברה החליטה להמשיך בגיוס של חולים נוספים לניסוי שלב 2 מורחב בחולי קורונה במצב קשה/קריטי, מוקדם ככל שיתאפשר, לאחר אישור רגולטורי.
יש לציין כי מדובר אמנם בהצלחה, אך עדיין מדובר במספר חולים בודדים, כך שעוד מוקדם לומר האם הטיפול יהיה אפשרי בהמונים. בכל אופן, בשוק ההון כבר רואים בכך הצלחה מה שמתבטא בזינוק במניית אנלייבקס.
פרופ' ורנון ואן הארדן, מנהל יחידת הטיפול הנמרץ בבית החולים הדסה בישראל והחוקר הראשי של הניסויים בקורונה ובספסיס, ציין כי "טיפלנו עד היום ב-15 חולים ב-Allocetra בבית החולים, 10 מהם עם ספסיס ו-5 עם קורונה במצב קשה או קריטי. בהתבסס על התוצאות המקדמיות שהציגו בטיחות ואינדיקציה לאפקטיביות של Allocetra בחולים עם סיבוכים אלה, מוצר ה-Allocetra של אנלייבקס הוא בעל פוטנציאל לעזור לחולי קורונה במצב קשה/קריטי".
פרופ' דרור מבורך, המנהל הרפואי של אנלייבקס, הוסיף: "תוצאות הטיפול ב-Allocetra בחולי קורונה במצב קשה וקריטי משקפות הזדמנות ייחודית לאנלייבקס לתרום למאמצים להילחם במגפה העולמית הנמשכת של הקורונה. נראה כי התוצאות החיוביות הראשוניות שנצפו בחולי ספסיס שטופלו ב-Allocetra תורגמו לחולי קורונה במצב קשה וקריטי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה חסרת נתונים.
    שימי 12/2020/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ציטוט: "'לאחר הצלחה בטיפול בקורונה: מניית אנלייבקס זינקה בכ-140%" כאשר אתם מזכירים זינוק של 140% היה ראוי שתציינו את המספרים. שווי המניה לפני הזינוק ואחריו. אחרת, מה הטעם בציון "הזינוק"? אם "זינקה" משווי $1.00 ל-$2.40 מדוע לא לציין זאת?
    סגור