השוק

טעות הקלדה? בנק העביר כמעט מיליארד דולר ללקוחות - ולא כולם הסכימו להחזיר

סיטיגרופ עתר לבית המשפט בניו יורק כדי לבטל העברה של 900 מיליון דולר שיועדו להחזר הלוואה של חברת רבלון, אך בטעות הועבר הסכום המלא למלווים של החברה. כמה מהם החזירו?
שרון טל | 
סיטיבנק Citybank (צילום ויקימדיה)
הטעות הזו של בנק סיטיגרופ עולה להם ביוקר: לאחר שהעביר בטעות 893 מיליון דולר למלווים של חברת הקוסמטיקה רבלון שנקלעה לקשיים, מנסה כעת הבנק לבטל את המהלך. מדובר בסכום שהיה אמור להיות משולם בהדרגתיות עד 2023, לא כולל ריבית של כ-8 מיליון דולר. הבנק שימש המלווה של רבלון, שלא היה לה תזרים המזומנים לתשלום ההלוואה.
לאחר שנתגלתה הטעות, פנה בנק סיטיגרופ למלווים של רבלון, אך רק כ-200 מהם הסכימו להחזיר את הסכום, וסכום עצום של 501 מיליון דולר עוד נותר אצל המלווים. בשל המקרה, עתר סיטיגרופ לבית המשפט במנהטן כדי לנסות ולבטל את המהלך.
המלווים של רבלון התנגדו לכך שלא הייתה להם סיבה לחשוב שבנק בינלאומי מתוחכם ישלם להם בטעות, וכי פשוט שולם לב חוב מרבלון. הם עשויים גם לטעון כי חשבו שבעל השליטה ברבלון, המיליארדר רונלד פרלמן, החליט לחלץ את החברה כפי שעשה בעבר. כעת במוקד המשפט תעמוד השאלה האם ניתן יהיה לפסוק "שחרור תמורת ערך" שיזכה את המלווים לשמור את כספי סיטיגרופ בכיסם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה