השוק

פז תשלם על "סופר יודה" שמוכרת ב-228 מיליון שקל, 170 מיליון שקל

בגלל שתוצאות "סופר יודה" לא נבדקו על ידי רואי החשבון של החברה, תשאיר פז בידיה 50 מיליון שקל למשך 6 שנים במהלכן יבדקו ההצהרות והביצועים של "סופר יודה" ביחס להסכמים וההצהרות
ניצן כהן | 
תחנת דלק פז (צילום Magma Images)
פז מרחיבה את הזרוע הקמעונאית שלה ורוכשת את "סופר יודה" ב-170 מיליון שקל. פז תשאיר בידיה 50 מיליון שקל שישוחררו לבעלי הרשת רק לאחר 6 שנים בהן יבדקו הביצועים של הרשת מול ההצהרות של הבעלים שלה.
"סופר יודה" פעילה בתל אביב ועל-פי ההצהרות של הבעלים שלה היא מוכרת בהיקף כספי כולל של 228 מיליון שקל בשנה כשהרווח הגולמי השנתי שלה עומד על 73 מיליון שקל שמהווים 32% מהמחזור. הרווח התפעולי התזרימי של החברה מסתכם ב-21 מיליון שקל בשנה שמהווים כ-9% מהמכירות.
בסך הכל מוכרת "סופר יודה" 5,880 שקל למ"ר. בפז אמרו היום שבכוונתם להרחיב את הרשת עד כדי הכפלת מספר הסניפים שלה. 
רכישת "סופר יודה" מהווה שלב משמעותי בהרחבת הפעילות של פז לענף הקמעונאות. עד הרכישה פעלה פז בתחום באמצעות רשת yellow שבבעלותה ומשמשת כרשת חנויות נוחות הממוקמות בתחנות הדלק של החברה. פז פועלת גם באמצעות מספר מצומצם של סניפים בתת רשת שנושאת את השם yellow market שם נמכרים מוצרים נוספים.
הרכישה של "סופר יודה" משמעותית עבור פז שמפעילה היום (נכון לסוף הרבעון השלישי של השנה) 267 תחנות דלק ו-240 סניפי yellow שמוכרים בהיקף שנתי של מיליארד שקל. ההכנסות המוצהרות של "סופר יודה" מהוות יותר מ-20% מההכנסות הכוללות של yellow כך שסינרגיה בין הסניפים יכולה להיות משמעותית בהיבט כולל של התפתחות המכירות הקמעונאיות של הרשת.
כאן המקום לציין שלמרות הסגרים החוזרים ונשנים שעברו על הכלכלה המקומית בשנה החולפת גדלו מכירות רשת yellow בכ-6% וזאת בעיקר בשל העובדה כי הסניפים פתוחים לאורך כמעט כל שעות היום לרבות סופי שבוע, היצע המוצרים שבהם והנגישות שלהם.
נראה כי בפז בונים על הגדלת כוח הקניה הקמעונאי שלה שיאפשר לה ללחוץ בשלב הראשון, את מחירי הקניה מהספקים מטה במקביל לפעילות להגדלת המכירות באמצעות הסניפים הנרכשים והסינרגיה ביניהם לסניפים הקיימים ולאפליקציה של הרשת שהולכת וצוברת תאוצה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה