השוק

לא בכושר: הולמס פלייס הפסידה 79 מיליון שקל בשנת הקורונה

רשת הומלס פלייס הייתה סגורה כ-50% מימי שנת 2020. הכנסות החברה ירדו ביותר מחצי, היא עברה להפסד נקי של 79 מיליון שקל אך במקביל הגדילה את יתרת המזומנים בכ- 28.5 מיליון שקל. "צופים חזרה לפעילות מלאה תוך 12 חודשים" 

אורן שטרנברג |  2
קרן שתוי (צילום הולמס פלייס)
חברת הולמס פלייס אינטרנשיונל, המפעילה מועדוני כושר ובריאות מקבוצת הולמס פלייס העולמית, פרסמה היום (שלישי) את תוצאותיה הכספיות לשנת 2020, אשר הושפעה מהשלכות התפשטות נגיף הקורונה וחקיקת חירום שהטילה מגבלות משמעותיות על התקהלות. כתוצאה מכך נסגרו מועדוני הקבוצה במהלך 2020, במלואם או באופן חלקי, למשך 172 ימים, המהווים 47% מסך ימי הפעילות בשנה. במקביל, מעדכנת החברה על פעילותה העסקית על רקע חזרת פעילות המועדונים החל ב-21 בפברואר 2021, כך שנכון להיום כלל מועדוני הקבוצה פתוחים לציבור המינויים, בכפוף להוראות התו הירוק והתו הסגול, למעט חדרי הסאונה ולמעט הפעלת חוגים לילדים ונוער.
הכנסות החברה ירדו במהלך שנת 2020 בכ-53% והגיעו לכ-196 מיליון שקל לעומת כ-422 מיליון שקל ב 2019. סגירת המועדונים פגעה בהכנסות שני מגזרי הפעילות. בשל התארכות הסגר קטן מספר המנויים בחברה בסוף שנת 2020 לכ-125 אלף מנויים בהשוואה לכ-144 אלף מנויים בסוף שנת 2019.
ה-EBITDA הסתכם בשנה החולפת בכ-28 מיליון ש"ח בהשוואה ל-138 מיליון ש"ח בשנת 2019. בין שאר הסיבות לירידה ניתן למנות את הירידה המשמעותית בהכנסות וכן בעובדה  שעל פי תקן IFRS16 ההקלות בשכר הדירה בסך כ-26 מיליון שקל אינן נרשמות בעלות המכר אלא בהכנסות האחרות ולכן אינן משפיעות על ה EBITDA.
ההפסד  התפעולי השנה הסתכם ב-69.5 מיליוני ש"ח לעומת רווח תפעולי של 46.8 מיליון ש"ח בשנת 2019. הפסד נקי לשנה הסתכם ב-2020 ב-78.9  מיליון ש"ח לעומת רווח נקי של 14.1 מיליון ש"ח בשנת 2019. תזרים מזומנים שוטף - ב-2020 ייצרה החברה מזומנים מפעילות שוטפת בהיקף של 35.7 מיליון שקל.
ששיעור המנויים המוקפאים החל להצטמצם מיום הפתיחה המחודש ועד היום. בנוסף, כמות כניסות למועדוני החברה בתקופה זו עולה בהדרגה אבל עדיין נמוכה בכ-40% מול התקופה לפני הקורונה. החברה מעריכה כי ההתאוששות תימשך ויחול שיפור עקבי בפעילות ברבעונים הקרובים, וצופה כי החברה תחזור להיקף הפעילות כפי שהיה טרום אירוע הקורונה תוך 12 חודשים מעת החזרה לשגרה.
הנהלת החברה מעריכה כי איתנותה הפיננסית, הבאה לידי ביטוי בסך המזומנים ושווי מזומנים שברשותה בהיקף של כ-50 מיליון שקל ושיעור מינוף נמוך, בדגש על הוצאות שכר והוצאות אחזקת מועדונים, קבלת הטבות בדמי שכירות שהגיעו לכ-25 מיליון שקל ב-2020, קבלת הלוואה מתאגיד בנקאי בסך 20 מיליון שקל בערבות מדינה, כל אלה יאפשרו לה לעמוד בהתחייבויותיה השוטפות ולחזור לצמיחה מואצת בהקדם.  
מנכ"לית הולמס פלייס קרן שתוי התייחסה לפרסום הדו"חות ומסרה: "הולמס פלייס התמודדה ב-2020 עם השפעתם של שלושה סגרים שחייבו את סגירת מועדוני החברה לתקופות זמן ממושכות. כחברה המובילה בתחום מועדוני הכושר בישראל ייצגנו את הענף וניהלנו מאבק עיקש מול הממשלה כדי להבטיח את עתיד התעשייה. אני שמחה כי מאמצינו נשאו פרי והענף שב בשבועות האחרונים לפעילות מלאה לפי התו הירוק והתו הסגול.
"במבט קדימה אנחנו מעודדים ממגמות השוק. בסקר שערכנו, מרבית המנויים שלנו העידו כי לא מצאו תחליף לפעילות ספורטיבית בעת שמועדוני הכושר היו סגורים, ועל כן אנו צופים כי עם החזרה כעת לשגרה והסרת המגבלות ממועדוני הכושר ענף הכושר בכללותו יתאושש והיקפי הפעילות של החברה יגדלו, מה שמאפשר לנו לשוב ולעמוד ביעדי ה-EBITDA לשנים הבאות. אנו מחויבים לפעול כעת להאצת תנופת הצמיחה, הרחבת פעילות החברה והגדלת הרווחיות ובטוחים כי ההשקעות שביצענו וכוח המותג שלנו יאפשרו לנו ליישם בהצלחה את תוכנית הצמיחה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עו״ סיגלית בלומברג היועמשית של ההולמס פלייס לא ישרה
    לקוח לשעבר 09/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא אמינה. העלילה עליי כלקוח ״מטריד״ עקב סכסוך אזרחי וההולמס פלייס באמצעות מנהל סניף דאז עינב פרי מזרחי הגישה נגדי תלונה שווא במשטרה ביודעין על הטרדה בשביל להעליל, כדי לפגוע לי בשם ולבזות אותי, סילפה ראיה בפני ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין ושיקרה לועדת האתיקה(התלונה נגזנה מהעדר ראיות) מדובר לדעתי בעורכת דין מינפולטיבית, לא ישרה,לא אמינה שהאמת לא נר לרגליה
    סגור
  • 1.
    למרות ההפסד הידוע המניה מחר בטח תזנק (ל"ת)
    אבי 03/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור