השוק

האת'ריום מזנק לשיא, ומה עשו הביטקוין והדוג'קוין?

מטבע הקריפטו מזנק לשיא של כל הזמנים בעקבות האג"ח הדיגיטלי שינפיק בנק ההשקעות האירופי על רשת הבלוקציין של האת'ריום, הביטקוין ממשיך לעלות אך עדיין רחוק מהשיא, ויש מי שמזהיר שלא להתייחס ברצינות לאילון מאסק והדוג'קוין
מערכת ice |  4
ביטקוין בעליה (צילום freepik edit ice)
מטבע הקריפטו השני בגודלו לא נותן לביטקוין לקחת את כל התהילה ומזנק ביממה האחרונה ושובר את שיא כל הזמנים של המטבע כשנסחר בשער של 2,793 דולר. לאחר מכן המטבע קצת ירד ונסחר בשעות אלו סביב ה-2,766 דולר.
במהלך השנה האחרונה האת'ריום עלה ב-260%, וזאת אל מול 87% עלייה של הביטקוין. אבל מבחינת השער עדיין אי אפשר להשוות ביניהם: מטבע הביטקוין הגיע לשיא באמצע אפריל לשער בלתי נתפס של 64,863 דולר, ולמרות הירידה הוא נסחר בשעות אלו סביב ה-54,456 דולר - כמעט פי 20 משער של האת'ריום.
הביקוש לאת'ריום שגרם לזינוק מגיע בעקבות הודעת בנק ההשקעות האירופי כי בכוונתו להנפיק איגרת חוב דיגיטלית המבוססת על רשת הבלוקצ'יין של האת'ריום בהיקף של מאה מיליון יורו. את האג"ח הדיגיטלי יובילו בנקי השקעות ברחבי העולם כולל גולדמן זאקס האמריקאי.
מטבע הדוג'קוין שהתחיל כבדיחה מתחיל לצבור תאוצה למרות שערו הנמוך. לאחר שהגיע לשיא של כל הזמנים - 0.437 דולר, הדוג'קוין ירד, אך החל ביממה האחרונה לעלות שוב והוא נסחר בשעות אלה סביב ה-0.31 דולר.
על פי פרופ' קרול אלכסנדר, מומחית למטבעות קריפטו, צריך להיזהר בכל הקשור לדגו'קוין והציוצים של אילון מאסק. לדבריה: "קשה להבין את כוונת מאסק בציוצים שלו, אני חושדת שהוא רק מתלוצץ עם חבריו כדי להראות את הכוח שיש לו על השליטה בשווקים הפיננסיים". לדבריה, "הוא כמובן יכול לעשות זאת ואני לא רואה בכך חוסר אחריות כי הדוג'קוין הוא עדיין מטבע קטן".
לדברי הפרופ' מבית הספר לעסקים באוני' סאקסס, "אם מאסק היה עושה אותו דבר עם הביטקוין - קהילת המשקיעים הגדולה לא הייתה סובלת זאת".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    דר' עלק דוג'קוין כאן להישאר . (ל"ת)
    מוקי 05/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    זבל זבל זבל מוניטרי. סכנה לאנשים השפויים
    ווזווז 05/2021/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה הכל הכל יימחק
    סגור
  • ממש לא זבל מונטירי. בעיקר לא אתריום. (ל"ת)
    עקיבא 05/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מסכן כואב לי עליך (ל"ת)
    קוף 05/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור