השוק

שיא ההנפקות בבורסה, מנכ"ל לאומי פרטנרס: "חובה לשמור על זהירות"

כנס שוק ההון שערכה היום פירמת רואי החשבון פאהן קנה  Grant Thornton מלמד כי גל הנפקות ששובר שיאים: 128 הנפקות ברבעון הראשון השנה בהיקף של 10.7 מיליארד דולר, עליה של 43% לעומת אשתקד
כפיר אדר | 
צילום unsplash edit ice
פירמת רואי החשבון פאהן קנה Grant Thornton קיימה היום (חמישי) כנס וירטואלי שעסק במעבר של חברה פרטית לציבורית והדרך הנכונה לעשות זאת. בכנס השתתפו ד"ר אבי אורטל מנכ"ל לאומי פרטנרס ורנן כהן אורגד מנכ"ל לידר הנפקות שסיפרו על מאחורי הקלעים של גל ההנפקות הנוכחי.
כמו כן השתתפו רו"ח מיקי בלומנטל שותף מנהל פאהן קנה Grant Thornton שדיבר על הדרך הנכונה במעבר של חברה פרטית לציבורית, רו"ח יוסי גינוסר מנכ"ל פאהן קנה ניהול בקרה שדיבר על הרגולציה וביקורת פנים ורו"ח שלומי ברטוב מנכ"ל פאהן קנה יועצים שדיבר על הערכות שווי חברה לפני הנפקה.
רו"ח מיקי בלומנטל, שותף מנהל פאהן קנה Grant Thornton הסביר: "בשנה האחרונה, שוק ההון הישראלי פעל במנותק ממשבר הקורונה ואי היציבות הפוליטית בישראל. הכלכלה הישראלית ממשיכה לצמוח וראינו זאת בעלייה אדירה בכמות העסקאות, סכומי העסקאות ושבירת השיאים של הרבעון הראשון השנה. החברות הישראליות כבר לא מחפשות אקזיט אלא השקעה שזאת בשורה נוספת לכלכלה הישראלית".
ד"ר אבי אורטל מנכ"ל לאומי פרטנרס טען: "רוב האנליסטים בשוק הטכנולוגיה מסתכלים על יכולת הצמיחה ופחות על הרווח. מדובר בשוק גדול. בלאומי פרטנרס אנחנו פוגשים בין 2 ל-3 חברות בשבוע ועד כה סגרנו מעל ל-10 עסקאות. זוהי תקופה שצריך להנות ממנה ומצד שני היא מחייבת אותנו לשמור על זהירות".
רנן כהן אורגד מנכ"ל לידר הנפקות הוסיף: "הדבר הכי חשוב ורלוונטי לחברה זה צמיחה. זה מה שהופך חברה למוצלחת וזו הסיבה שמשקיעים ישקיעו. לאחרונה אנחנו רואים עליה באיכויות של החברות שיוצאות להנפקה, ובהתאם לכך הביקושים מאוד גבוהים מצד המוסדים. צריך להמשיך לתחזק כלכלה חופשית ותחרותית, זה לא תמיד נוח, אבל אני חושב שזה מה שישמור את ישראל בטווח הרחוק".
מנתונים שנאספו ע"י פירמת פאהן קנה והוצגו בכנס, מגמת הצמיחה במספר העסקאות וה-M&A עלתה בכ-17% ב-2020 לעומת השנה קודם. ב-2019 התבצעו בסה"כ 279 עסקאות בהיקף של  14.7 מיליארד דולר, כשב- 2020 נרשמה עלייה בה היו 339 עסקאות בהיקף של 16.9 מיליארד דולר. בנוסף, ברבעון הראשון של 2021 נרשם שיא במספר העסקאות ושווין, עלייה של כ-43%. 128 עסקאות נעשו ברבעון הראשון של 2021, בהיקף של 10.7 מיליארד דולר לעומת 72 עסקאות באותה התקופה אשתקד בהיקף של 2.8 מיליארד דולר.
בהתאם למגמה בארה"ב, העניין בספאקים גובר גם בשוק הישראלי, שניים מבין המיזוגים הגדולים ביותר לחברותSPAC  ברבעון הראשון של שנת 2021 הגיעו מישראל. איירון סורס התמזגת ל-Thoma Bravo Advantage לפי שווי של 11.1 מיליארד דולר, ואיטורו שהתמזגה ל-FinTech Acquisition V  לפי שווי של 10.4 מיליארד דולר. בהתחשב בכך שהארץ רוויה בסטרטאפים, מטבע הדברים ישנם לא מעט יעדים מועדפים למיזוגי SPAC.

הכתבות החמות

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה