השוק

היסטוריה: לראשונה מדינה הפכה את הביטקוין למטבע רשמי

סערה בשוק מטבעות הקריפטו לאחר הכרזת הקונגרס במדינת אל סלוודור כי הביטקוין יהפוך למטבע רשמי לצד הדולר בכל עסקה במדינה. נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, תקף את ההחלטה: "הביטקוין הוא הונאה". האם בישראל יצטרפו למהפכה?
יהודה לוינגר | 
נאיב בוקלה נשיא אל סלבדור (צילום By AndreX - Own work)
לאחר חודש מאי השחור, מקבלים מטבעות הקריפטו את החיזוק שהם היו כל כך צריכים: הקונגרס של אל סלוודור אישר אתמול בלילה (שלישי) את הצעתו של הנשיא, נאיב בוקלה, לאשר את המטבע הגדול בעולם בכמטבע רשמי לצד הדולר.
הצעת החוק של הנשיא עברה בקונגרס של מדינת מרכז-אמריקה ברוב של 62 מתוך 84 חברי קונגרס והביטקוין הגיב בהתאם ועלה ב-5% לשער של 34,239 דולר. נשיא המדינה צייץ על כך, כאשר המהלך אמור להוביל ליציבות כלכלית במדינה המתפתחת.
על פי החוק שעבר באל סלוודור, תוסדר כל פעילות הביטקוין במדינה בכל עסקה ציבורית או פרטית. יהיה ניתן מעתה להציג מחירים בביטקוין, לשלם תרומת מס, והמרות למטבע הדיגיטלי לא יחויבו במס רווח הון. לצד הביטקוין ימשיך לשמש הדולר האמריקאי כמטבע הרשמי הנוסף של המדינה.
כזכור, הנשיא בוקלה העביר את הצעת החוק כדי לייצב את הכלכלה במדינה. בכנס ביטקוין בפלורידה בתחילת השבוע אמר: "בטווח הקצר זה ייצור מקומות עבודה ויסייע להכללה פיננסית לאלפים מחוץ לכלכלה הפורמלית". עוד הוסיף: "לביטקוין שווי שוק של 680 מיליארד דולר. אם 1% ממנו מושקע באל סלבדור, זה יגדיל את התוצר שלנו ב -25%. בצד השני, לביטקוין יהיו 10 מיליון משתמשים פוטנציאליים חדשים והדרך הגדלה ביותר להעברת 6 מיליארד דולר בשנה בהעברות כספים".
לדבריו, "חוץ מזה, נתח גדול של 6 מיליארד הדולרים הללו אובד למתווכים. על ידי שימוש בביטקוין, הסכום שמקבלים יותר ממיליון משפחות בעלות הכנסה נמוכה יגדל במקביל למיליארדי דולרים מדי שנה. זה ישפר את החיים ואת העתיד של מיליונים. ל-70% מאוכלוסיית אל סלבדור אין חשבון בנק ועובדים בכלכלה הבלתי פורמלית. הכללה פיננסית אינה רק חובה מוסרית, אלא גם דרך לצמיחת כלכלת המדינה, תוך מתן גישה לאשראי, חסכון, השקעה ועסקאות מאובטחות".
מי שפחות התלהב מהרעיון הוא נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שהתייחס לדבריו של נשיא אל סלוודור ואמר כי "הביטקוין הוא הונאה" שמטרתה למנוע מהדולר להפוך למטבע השולט בעולם.
למרות הסיקורים הנרחבים בעולם, מטבע הקריפטו הגיב בעלייה יחסית ונסחר בשעות אלו בשער של 34 אלף דולר בלבד - רחוק משיאו אליו הגיע במחצית אפריל אז נסחר בשער ענק של 64 אלף דולר, אך לאחר שהממשל הסיני הזהיר בשימוש בקריפטו - הדרדר המטבע במהלך חודש מאי, אחד מהחודשים השחורים שידע הביטקוין.

האם בישראל יצטרפו למהפכת העתיד ויאמצו את הביטקוין כמטבע רשמי? שגיא בקשי, מנכ"ל חברת הפינטק Coinmama, מסביר כי אל סלוודור אימצו את הביטקוין דווקא מתוך חולשה, אבל החולשה הזאת יכולה ליצור מהפכה: "מהלך זה צפוי להעלות את הביטקוין דרגה מנכס להשקעה אל התחום הגיאופוליטי. כפי שנראה בשלב הראשון מדינות כמו אל סלוודור יאמצו את הביטקוין מתוך צורך ואף חולשה".
עוד מוסיף בקשי ל-ice: "למדינת ישראל יש הזדמנות היסטורית להיות המדינה המפותחת הראשונה שמאמצת את הביטקוין מתוך חוזק ויכולת השפעה. כמו כן לפי החוק הישראלי מטבע בישראל מוגדר כמטבע חוץ אם הוא מוגדר כהילך חוקי באחת ממדינות העולם. לפיכך, כשהביטקוין יוכר כמטבע רשמי באל סלוודור – ניתן יהיה לטעון שביטקוין הוא מט"ח עם מיסוי אפס".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה