השוק

החודש הנורא של הביטקוין: כך המטבע התרסק אל השפל והאם יש לו עתיד?

חודש מאי ייזכר כאחד החודשים השחורים בהיסטוריה של הביטקוין, כאשר הוא מקבל מתקפות מכל החזיתות: מהממשל בסין ועד אילון מאסק. האם מטבע הקריפטו יוכל לחזור לשבור שוב שיאים?
יהודה לוינגר |  4
ביטקוין (צילום pixbay)
רק לפני חודש וחצי מטבע הקריפטו הגדול בעולם המשיך לשבור שיאים והגיע לשער של למעלה מ-64 אלף דולר. זמן לא רב לאחר מכן הביטקוין מגרד שער של 36 אלף דולר ומוחק מחצית משוויו. מה קרה למטבע הדיגיטלי?
התשובה העיקרית נעוצה במייסד טסלה והאיש השלישי בעושרו בעולם, אילון מאסק. "כשאילון מאסק מדבר, משקיעי הביטקוין מקשיבים" - כתבו במגזין הוול סטריט ג'ורנל שהכתירו את מאסק כמשפיע ביותר בטוויטר על הביטקוין. 
הסיפור של המשולש: מאסק, טוויטר וביטקוין מתחיל כאשר הוסיף את התגית #bitcoin לחשבון הטוויטר שלו כבר בחודש ינואר, ומטבע הקריפטו הגיב בהתאם וזינק ב-20%. לאחר חודש, חברת טסלה חשפה כי רכשה ביטקוין בשווי של 1.5 מיליארד דולר, והמטבע שוב זינק ב-16%. בנוסף, טסלה גם הודיעה כי תאפשר תשלום לרכישת רכבים באמצעות המטבעות הדיגיטליים.
מאסק הבין את הכוח שיש לו והחל לצייץ על מטבעות הקריפטו: בעיקר על הביטקוין והדוג'קוין, השער זינק שוב למעלה, והמשקיעים במטבעות הקריפטו חגגו. אבל היו כאלה שהזהירו שלא לקחת ברצינות את הציוצים של מאסק. פרופ' קרול אלכסנדר, מומחית למטבעות קריפטו מבית הספר לעסקים באוני' סאקסס, הזהירה מפני הציוצים של מאסק: "קשה להבין את כוונת מאסק בציוצים שלו, אני חושדת שהוא רק מתלוצץ עם חבריו כדי להראות את הכוח שיש לו על השליטה בשווקים הפיננסיים". 
ואז הגיעה המפלה משום מקום ובפתאומיות: מאסק נטש את הביטקוין, פרסם כי טסלה תפסיק לקבל את המטבע הדיגיטלי כאמצעי תשלום, ואפילו רמז שמטבע הדוג'קוין החביב עליו הוא רמייה. השוק הגיב בהתאם והמטבע התחיל להתרסק. 
אז מה בכל זאת אפשר להגיד לטובת מאסק? בפברואר כאשר הביטקוין החל בזינוק שלו - הגיע לשווי שוק של טריליון דולר ושער של מעל 57 אלף דולר, מייסד טסלה הודיע כי השער נראה לו גבוה מדי. הוא אמנם היה זה שהכניס את המטבע הדיגיטלי למיינסטרים של עולם ההשקעות, וכאשר זה מגיע מאחד האנשים העשירים בעולם - המשקיעים הפרטיים החלו לזרום לכיוון מטבע הקריפטו. כך, כאשר הוא יצא ממירוץ הביטקוין, השער שלו התחיל להתרסק.
מטבע הקריפטו ספג מפלה נוספת החודש גם בעקבות הודעת הממשל הסיני שהזהיר את המשקיעים ואת בעלי העסקים שלא יקבלו כתשלום מטבעות דיגיטליים במהלך שהרחיק את הקריפטו מאסיה.
ועדיין, לא כדאי להספיד את המטבע הדיגיטלי הגדול בעולם. למרות הירידה החדה, למרות שמחק מחצית משוויו ממחצית אפריל, ולמרות שחזר לשפל של ארבעה חודשים, צריך לזכור שבתחילת 2020 נסחר הביטקוין סביב 7,000 דולר, והוא עדיין עשה עלייה מטורפת של 400% מאז.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    איזה שטויות
    מיגל 06/2021/02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הביטקוין הזה בדיחה רעה, לא אמיתי. מטבע של מסוממים ומעשני סמים רחמנא
    סגור
  • 3.
    הכל עבודה בעיניים
    יעקב 06/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מיליארדר שעושה צחוק מכולם רוצה מרים מטבע רוצה מפיל מטבע ומעשיר את עצמו והעולם כמו בובה על חוט.
    סגור
  • 2.
    עתיד הטירלול אצל עדרים מסוממים, ילדים, ועבריינים
    שיטקי 06/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זהירות :(
    סגור
  • 1.
    מניות של דולר
    מ 06/2021/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כאשר הוא אמר אני קונה הוא מכר כאשר הוא אמר אני מוכר הוא קנה ,עגבניות
    סגור