השוק

דירוג מניות הבנקים לחודש יולי: איזה בנק הרוויח לכם כסף ומי הפסיד

חודש יולי היה חודש של המתנה. המתנה לתקציב, המתנה לתגובת ממשלת האחדות להתפרצות המחודשת של הקורונה וכד'; תמונת המקרו בחודש יולי הייתה יחסית טובה אולם לא קיבלה ביטוי במניות הבנקים; דירוג מניות הבנקים לחודש יולי
ניצן כהן | 
בנקים (צילום Magma Images)
חודש יולי היה חודש של המתנה. חודש בו פורסמה לראשונה מזה שלוש שנים טיוטת תקציב המדינה, חודש בו משבר הקורונה מרים שוב את הראש ובין אלה לאלה כולם נושאים עיניים לממשלת האחדות, כיצד תעביר תקציב, ובאיזו עלות. כיצד תתמודד עם משבר הקורונה ואיך תמנע מהכלכלה להידרדר שוב למשבר.
תמונת הראי של המצב המקרו כלכלי הם הבנקים. כשהמצב הכלכלי טוב, התוצאות שלהם טובות ולהיפך. בחודש יולי המשיכה המערכת הבנקאית לשחרר משכנתאות בקצב גבוה, היא המשיכה לתת אשראי בזול והגבירה את הקצב של בהשקעות ריאליות. אז מה קרה למניות שלהן?
בסך הכל מניות הבנקים דשדשו בחודש שעבר ואף איבדו גובה. אולם כל זה שלג דאשתקד בטח כשרק אתמול היה זה בנק הפועלים שהיה הראשון להרים את הכפפה שזרק למגרש הפיקוח על הבנקים והחליט על חלוקת דיווידנד של יותר מ-600 מיליון שקל.
חלוקת דיווידנד במניות כבדות כמו הבנקים היא משמעותית למשקיעים הגדולים. בעיקרון כשהם רוצים להיצמד לתמונת המקרו הם עושים את זה דרך הבנקים וככה הם "יושבים" על המניות תקופה ארוכה ואם המניות האלה לא מחלקות להם דיווידנדים במשך הזמן הם מאבדים בהם עניין - פשוט כי הם לא נפגשים עם מזומנים שיכולים להיות מושקעים בחזרה בשוק ומכאן החשיבות של דיווידנדים בבנקים למשקיעים בשוק ההון.
 
כך או אחרת, זה יכנס לדירוג של חודש אוגוסט ובינתיים בחודש יולי היה זה בנק לאומי הבנק היחיד שהצליח להניב תשואה חיובית של 0.1%, בנק הפועלים הפסיד 1.4%, הבינלאומי הפסיד 1.6%, דיסקונט הפסיד 2.1% ומזרחי באופן מפתיע הפסיד 2.3%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה