השוק

בנק הפועלים יוצא להנפקת אג"ח ענקית בחו"ל

היקף ההנפקה מסוג coco טרם נקבע וגם מנגנון הקיפול של האג"ח טרם נקבע סופית אך בבנק הפועלים החליטו שההנפקה תהיה בסדר גודל גדול ביחס למה שמוכר בבורסה של תל אביב. הבנק מעוניין לעשות שימוש בכסף למימון מחדש של פרויקטים ירוקים
ניצן כהן | 
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום יחצ גדי דגון)
בנק הפועלים החל היום (שני) בהנפקת ענק של אגרות חוב מסוג coco למשקיעים מוסדיים בישראל ובחו"ל, כאשר הכוונה היא להכניס להנפקה משקיעים זרים גדולים שמעוניינים להיחשף לכלכה הישראלית.
היקף ההנפקה הסופי טרם נקבע וגם מנגנון הקיפול של האג"ח טרם נקבע סופית אך בבנק הפועלים החליטו שההנפקה תהיה בסדר גודל גדול ביחס למה שמוכר בבורסה של תל אביב. הבנק מעוניין לעשות שימוש בכסף למימון מחדש של פרויקטים ירוקים.
נזכיר כי אגרות חוב של סוג coco הן אגרות חוב שמשלמות ריבת גבוהה יחסית (בהשוואה לאג"ח סטרייט) אולם במקרה של כשל האג"ח מתקפל לתוך עצמו ומוחק חלק מההשקעה למשקיעים שלא יוכלו לפעול נגד הבנק כנושה. 
בשנים האחרונות, כל הבנקים בישראל השתמשו במכשיר הזה, אולם בשנים האחרונות התמנתה המגמה בשל העובדה שהבנקים שסכנת חדלות פירעון שלהם כמעט אינה קיימת, נאלצים לשלם ריבית גבוהה על המכשיר הזה בעוד שיש להם את האפשרות להנפיק אג"ח סטרייט בריבית אפסית.
בנק הפועלים הוא הבנק הראשון בישראל שהחליט לחזור למנגנון ה-coco ובהיקפים משמעותיים ההנפקה החלה היום וה-book יהיה פתוח עד לסוף השבוע אז יתבצע התמחור למשקיעים וייקבעו המנגנונים הסופיים בהנפקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה